Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa on normaali ja terve suihkuväli.
Neurootikoilla sitten 2-3 kertaa päivässä.
Ei kyllä ole. Päivittäin kerran on normaalia.
Kenellä on edes aikaa joka ikinen päivä käydä suihkussa?? Oikeesti. Ei se itse suihku mutta rasvaus, hiusten kuivaus ja muotoilu jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee mitään fyysisesti rasittavaa työtä, kuntoile tai urheile niin pärjää tähän vuodenaikaan aika hyvin bidesuihkun, käsien ja kasvojen pesun varassa pari päivää.
Eri juttu sitten kesäkuumalla.
Hyi. Kaikki päivän aikana kerätty lika mukaan sänkyyn?
Vaihdetaan vaatteet kun mennään sänkyyn.
Likojen kera.
Vaikka sinä olet likainen se ei tarkoita että kaikki muut on.
<
Luolamiesajoista on kuulkaas jo aikaa ja ihminen on siinä välissä alkanut myös vaatettaa itseään, ja kehittänyt ymmärrystä tieteestä.
Ymmärrys tieteestä => ei kannata peseytyä liian usein. Ainakin mikäli on ihotautilääkäreihin uskominen. (Kädet on asia erikseen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta suihkuun ennen nukkumaan menoa. Raikkaana lakanoihin. Muu on moukkamaista, laiskaa ja perin rahvasta.
Ei ole vaikeaa.Ja sitten likaisena ja haisevana töihin kun olet yöllä hikoillut.
Väsynyttä. Pystyt parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla hiki ei haise ollenkaan.
Tunnen itsekin näitä vesikammoisia joilla 'hiki ei haise'. No ei ehkä omaan nenään mutta muiden kuitenkin. Parhaat sissit selvittävät saunakäynninkin ilman veteen koskemista, kuten myös armeijassa näitä 'hajuttomia' piti välillä kantaa suihkuun, tuvan lemutessa kuin ketun pesä. Molemmat omin silmin nähtyinä (ja haistettuna, valitettavasti).
Oma sääntö on että konttorille aina suihkun kautta aamulla, vapaalla peseydyn kunnolla vähintään joka toinen päivä. Minulla on myös atooppinen iho, mutta se ei ole mielestäni veruke mennä toimistoon haisevana. Kyseessä on myös muiden ihmisten kunnioittaminen, ei pelkästään oma mukavuus.
On olemassa geenijuttu joka tekee sen että hiki ei haise. Aasialaisilla se on lähes kaikilla. Muualla maailmassa melko harvoilla. Miehelläni on se eikä haise hiki koskaan. Hikoilee kyllä mutta mitään hajua siitä ei aiheudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on edes aikaa joka ikinen päivä käydä suihkussa?? Oikeesti. Ei se itse suihku mutta rasvaus, hiusten kuivaus ja muotoilu jne..
Täh? Ei ehdi päivän aikana suihkuun? Mitä vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee mitään fyysisesti rasittavaa työtä, kuntoile tai urheile niin pärjää tähän vuodenaikaan aika hyvin bidesuihkun, käsien ja kasvojen pesun varassa pari päivää.
Eri juttu sitten kesäkuumalla.
Hyi. Kaikki päivän aikana kerätty lika mukaan sänkyyn?
Vaihdetaan vaatteet kun mennään sänkyyn.
Likojen kera.
Vaikka sinä olet
Ymmärrys tieteestä => ei kannata peseytyä liian usein. Ainakin mikäli on ihotautilääkäreihin uskominen. (Kädet on asia erikseen.)
Paino sanassa mikäli. Jalat pitää pestä joka ikinen päivä. Miksi tehdä asiasta niin vaikeaa ja olla menemättä suihkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla hiki ei haise ollenkaan.
Tunnen itsekin näitä vesikammoisia joilla 'hiki ei haise'. No ei ehkä omaan nenään mutta muiden kuitenkin. Parhaat sissit selvittävät saunakäynninkin ilman veteen koskemista, kuten myös armeijassa näitä 'hajuttomia' piti välillä kantaa suihkuun, tuvan lemutessa kuin ketun pesä. Molemmat omin silmin nähtyinä (ja haistettuna, valitettavasti).
Oma sääntö on että konttorille aina suihkun kautta aamulla, vapaalla peseydyn kunnolla vähintään joka toinen päivä. Minulla on myös atooppinen iho, mutta se ei ole mielestäni veruke mennä toimistoon haisevana. Kyseessä on myös muiden ihmisten kunnioittaminen, ei pelkästään oma mukavuus.
On olemassa geenijuttu joka tekee sen että hiki ei haise. Aasialaisilla se on lähes kaikilla. Muualla maailmassa melko harvoilla. Mie
Haju ei ole ainoa likaisuuden seuraus. Lika on likaa.
Suomi on Euroopan ylipainoisin ja epäsiistein kansa. Jääräpäisyys on joskus hellyyttävää, mutta nyt kyllä hävettää. Ei pysty ymmärtämään.
Olen eläkkeellä 66v.
Käyn suihkussa kerran viikossa,bideetä käytän joka päivä,kainalot pesen joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kaikkineen menee helposti 1.5h suihkuun ja oheistoimintaan mikä siihen liittyy. Kotona töistä klo 17, ruuan teko ja lasten auttaminen läksyissä, parina iltana oma harrastus ja parina kuskaus lasten harrastuksiin, kotona 20-21 tai omasta harrastuksesta vielä myöhemmin. Siitä vielä suihkuun JOKA.ILTA? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kaikkineen menee helposti 1.5h suihkuun ja oheistoimintaan mikä siihen liittyy. Kotona töistä klo 17, ruuan teko ja lasten auttaminen läksyissä, parina iltana oma harrastus ja parina kuskaus lasten harrastuksiin, kotona 20-21 tai omasta harrastuksesta vielä myöhemmin. Siitä vielä suihkuun JOKA.ILTA? Ei.
Hikipäässä juostaan menemään ja likaisena pehkuihin? Ei hyvänen aika. Nopea suihku edes vaikka kastelematta hiuksia, ei ole vaikeaa!
En tiedä mutta minä käyn suihkussa kerran kuukaudessa
Herätys ihmiset. Suihkun ei tarvitse olla 1.5h kestävä puunaus/painepesu/lotraus-tuokio. Pääsette minuutissa pois ja päivän liat poistettua ennen nukumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kuivaihoiset ette rasvaa ihoanne suihkun jälkeen? Mullakin on kuiva iho ja vielä psoriasis. En silti välttele suihkua vaan rasvaan ihoni suihkun jälkeen ja iho pysyy hyvässä kunnossa. Mulla menisi iho nopeasti huonoon kuntoon jos en sitä pesisi ja rasvaisi.
Sun iho menee huonoon kuntoon jos peset liikaa. Ja siihen päälle sitten lisää kemikaalikuormaa rasvalla. Mutta tee kuten hyväksi näet. Mä pesen voiteella suihkussa joka toinen päivä (ihotautilääkäri suositus) ja hiukset 2 tai 3 kertaa viikossa. Iho on paljon parempi kuin silloin kun kävin suihkussa joka päivä ja sitten rasvaisin. Tietty jos käy treeneissä, niin sitten pesu useammin.
Aijaa. No mä kyllä kerroin että iho pysyy hyvässä kunnossa pesemällä ja rasvaamalla. Mutta tää on taas tätä kun ei ymmärretä mitä luetaan ja on kiire päästä kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, sen kyllä haistaa jos joku käy vain 2-3 kertaa viikossa suihkussa. Yök!🤢
Suomen uusi maabrändi: In Finland we do not have this thing called suihku.
Maa, jossa jalkahiken haju peittää alleen kaiken negatiivisuuden. Maapallon hikisin kansa jo vuodesta 1917.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harrasta hikiliikuntaa enkä tee ruumiillista työtä. Käyn suihkussa kerran kaksi viikossa. Alapään ja kasvot pesen vähintään kaksi kertaa päivässä. Kainalot päivittäin. Kädet ehkä kymmenen kertaa päivässä. Ihoni on kuiva, eivätkä hiukseni rasvoitu. En haise.
Kengät haisee melkoisen mukavasti.
Kenkäni eivät haise, koska jalkani eivät hikoile. Onko vaikea uskoa, että kaikki eivät hikoile? Edes saunassa en hikoile.
Jokaisen jalat likaantuu ja kostuu. Ihan jokaisen. Jopa prinssi Andrewn.
No ei kostu, eikä likaannu. Toki jos kurassa kävelen paljain jaloin, pesen jalkani. Miten ne siellä puhtaissa sukissa likaantuu, jos en hikoile?
Jos joku ei hikoile jaloissaan, se voi viitata myös mahdollisiin terveysongelmiin, kuten anhidrosikseen, eli hikirauhasten toimintahäiriöön, jolloin hikoilu ei tapahdu normaalisti. Tämä on kuitenkin erittäin harvinaista ja vaatii lääkärin arviointia. Anhidroosi voi olla seurausta hermovaurioista, ihosairauksista, tai tietyistä lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee suihkussa varmaan 5 minuuttia, ja on pitkät hiukset. Oheistoimintoja ei ole kuin hiusten harjaus ja naaman rasvays, dödön laitto.Toki jos suihkussa ei käy joka päivä, on sen verran likainen, että siellä varmaan meneekin sitten kauemmin.
Ihoa voi rasvata vaikka kookosöljyllä, se ei paljoa kemikaalikuormaa lisää