Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkärit ei suosittele päivittäistä pesua.
Ihotautiläärin suositus ei ole laki. Omaakin järkeä voi käyttää ja peseytyä niin usein kun tuntuu ja tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Suomen uusi maabrändi: In Finland we do not have this thing called suihku.
Miljardit ihmiset ei käy suihkussa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihotautiläärin suositus ei ole laki. Omaakin järkeä voi käyttää ja peseytyä niin usein kun tuntuu ja tarvitsee.
No katoku ihoa ei ole tarkoitettu päivittäin puleerattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun: silppuduunari likaisessa työympäristössä. Ei mitään järkeä käydä suihkussa useammin kuin kerran viikossa, kun samat kakat on iholla joka tapauksessa heti huomenna. Naama-, kainalo- ja alapesu tilanteen mukaan, mutta suihku 1 kerta per viikko (kuumaa vettä ei tule, eli kylmällä).
Mitä mä just luin? Siis oletko sä niissä samoissa työlioissa koko työviikon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa on normaali ja terve suihkuväli.
Neurootikoilla sitten 2-3 kertaa päivässä.
Ei kyllä ole. Päivittäin kerran on normaalia.
Kenellä on edes aikaa joka ikinen päivä käydä suihkussa?? Oikeesti. Ei se itse suihku mutta rasvaus, hiusten kuivaus ja muotoilu jne..
Täh? Ei ehdi päivän aikana suihkuun? Mitä vielä
Niin. Kaikkineen menee helposti 1.5h suihkuun ja oheistoimintaan mikä siihen liittyy. Kotona töistä klo 17, ruuan teko ja lasten auttaminen läksyissä, parina iltana oma harrastus ja parina kuskaus lasten harrastuksiin, kotona 20-21 tai omasta harrastuksesta vielä myöhemmin. Siitä vielä suihkuun JOKA.ILTA? Ei.
Hyh, onko sinulla kumppania? Eikö hänkään peseydy joka päivä? Peseytyykö lapsetkin harvoin?
Oon aika järkyttynyt, että ihmiset ei huolehdi hygieniastaan.
Käyn suihkussa kerran pari viikossa varsinkin talvella, koska siellä palelee eikä kuumalla vedellä saa lämmitellä liikaa itseään. Jos joku kohta likaisempi tai haisee niin sen voi pestä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intialaiseen katukeittiöön siitä tilaamaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon aika järkyttynyt, että ihmiset ei huolehdi hygieniastaan.
Sama täällä. Hyi että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
In India we have this thing called ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa on normaali ja terve suihkuväli.
Neurootikoilla sitten 2-3 kertaa päivässä.
Ei kyllä ole. Päivittäin kerran on normaalia.
Kenellä on edes aikaa joka ikinen päivä käydä suihkussa?? Oikeesti. Ei se itse suihku mutta rasvaus, hiusten kuivaus ja muotoilu jne..
Suihkussa voi käydä myös pesemättä niitä hiuksia ja pesee vaan sen kropan, mulla arkinen pikasuihku kestää noin viisi minuuttia ja ei siinä rasvauksessakaan kauaa mene. Silloin kun pesen hiukset muutaman kerran viikossa niin teen sen sitten pidemmän kaavan kautta hiusnaamioneen jolloin kestää toki kauemmin.
Kun huomaat hikoilleesi, käyt suihkussa ainakin seuraavana päivänä. Jos et usko hikoilleesi, mutta hikoilet silti niin vähän, ettet huomaa sitä, niin viikon kuluttua haju on täysin erilainen ja kamala.
Vierailija kirjoitti:
On monia syitä, miksi mies saattaa käydä suihkussa vain kerran viikossa. Esimerkiksi veden säästämiseksi (jaloin syy), tai koska hän ei tee fyysistä työtä eikä siksi hikoile (hän ei ehkä edes huomaa hikeä levossa; tietenkin on myös otettava huomioon, millainen mies pystyy pysymään täysin paikallaan viikon), tai kenties hänellä on kuiva iho (vaikka hänen hiuksensa ovat usein rasvoittuvat, mikä voi johtua rasvaisesta ihotyypistä) tai masennus (hän oli ennen erittäin puhdas, mutta nyt hän ei välitä mistään). Mutta laiskuus ei todellakaan ole pätevä syy.
Mikä on vikana siinä, että mies on laiska? Hiljaisuus ja haisuminen on yksi asia.
Vierailija kirjoitti:
Mää oon sellainen. En jaksa käydä suihkussa useammin. Jotkut naiset pesevät persereikänsä kaksi kertaa päivässä
No itse olen mies ja pesen persereikääni monta kertaa päivässä, esimerkiksi kun käyn ulosteella. Ja eilen myös kun Raimo kävi kylässä.
Mulle päivittäinen suihku on aina ollut itsestäänselvyys, joskus kipeänä olen skipannut yhden päivän suihkun, mutta ei tulisi mieleenikään olla ilman suihkua useampaa päivää. En ole edes erityisen hikoilevaa tyyppiä, mutta arvostan hygieniaa ja suihkunraikasta oloa. Kesäkuumalla käyn yleensä suihkussa sekä sekä aamuin että illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivan suomalainen keskustelu. Länsimaissa peseydytään päivittäin.
Ei peseydytä.
Kyllä peseydytään. Keskiajalla ei peseydytty, mutta nyt kyllä kuuluu normaalin ihmisen päivärutiineihin.
Keskiajalla nimenomaan peseydyttiin säännöllisesti. Se peseytymättömyys alkoi joskus 1500-1600-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa kerran pari viikossa varsinkin talvella, koska siellä palelee eikä kuumalla vedellä saa lämmitellä liikaa itseään. Jos joku kohta likaisempi tai haisee niin sen voi pestä erikseen.
Mä rakasta talvella suihkussa ja kylvyssä käyntiä juuri sen takia, että siellä on niin ihanan lämpöistä. Ei ole kuumasta vedestä iholle haittaa kunhan kosteuttaa sen suihkun jälkeen.