Hondan ja RUOSTE
Heips, mulla on vuoden 2017 Honda Civic mk.10 ja viimeisimmissä katsastuksessa 1 viikko sitten selvisi yksi juttu.
Auton pohja on siis aivan karmeassa kunnossa ja täytyisi jo hitsaushommia, muuten ei menisi ensi vuonna enää katsastuksesta läpi? Autollani on ajettu vasta 144tkm ja pesen autoani säännöllisesti pari kertaa kuukaudessa! Onneksi hassusti ruostetakuu on vielä voimassa..
Katsastusukko sanoi että nämä uudemmat Hondat ovat tarkalleen sanottuna "uusia väyrysiä" ruosteen suhteen ..
APUA, miten muilla hondakuskeilla tilanne ja miksi hondan ruostumisesta ei puhuta enempää?
Kommentit (26)
Honda on tosiaan pahiten ruostuva automerkki, Toyotatkaan ei ruostu läheskään noin nopeasti. Jos haluat auton jossa ruoste ei vaivaa niin Volvo on sellainen.
Ei se päältäpesu auta mitään alustan ruostumisessa. Alusta pitäisi päästä pesemään ainakin kerran vuodessa suolakurasta puhtaaksi, mutta Suomessa ei ole enää vuosikymmeniin ollut nosturilla varustettuja TI pesuhalleja, jossa pesun olisi voinut suorittaa. Konepesut ei niitä pese. Pyöräkotelotkin pitäisi pestä myös ja korjata paljaalle pellille kuluneet kohdat ruostumisen ehkäisemiseksi, mutta sitä varten pitäisi irrottaa pyörät että pääsisi kunnolla pesemään ja suojaamaan ne. Jossain ruostesuojalaitoksessa teetettynä maksaa pesutkin niin paljon että ei ole realistista silläkään tavalla, ne jää vaan sitten pesemättä ja auto ruostuu pilalle.
Kaikissa kosteissa maissa ruoste on ongelma, joten autokanta pitäisi uusiutua tiuhemmin kuin ikuisen kesän maissa, mutta tietysti se varsinkin Suomessa on juuri päinvastoin kuin pitäisi olla, verotuksen takia.
Esim. Briteissäkin on ruosteongelmia:
Japanilaiset ei laita autoihinsa kestäviä koreja, koska Japanin lämpimänkosteassa meri-ilmassa ne ruostuvat kuitenkin ja on paikallisen autoteollisuuden etu, että uutta saa jatkuvasti pukata markkinoille.
Kuka tyhmä edes ostaa japsiauton? Nehän ruostuu käsiin ja se on yleisesti tiedossa.
Autokaupoille vaan ja automyyjä astuu nappoon 👍
Vierailija kirjoitti:
Autokaupoille vaan ja automyyjä astuu nappoon 👍
Juuri näin. Japsiautoissa hyvä vaihtoarvo koska maineeltaan kestäviä. Saat 10k€ vaihdossa tuosta hondasta.
Tänne suolakuraan ryvetettäväksi ei kannata ostaa enää yhtään uutta autoa, hukkaa vain vähät rahansa niihin.
Mikä on väyrynen? Ei ihmiset ruostu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on väyrynen? Ei ihmiset ruostu?
Tarkoitti varmaan Mersua. Ihan oikeasti nekin ruostuvat ja jarrulevyjä kannattaa ostaa tukkupakkaus kerralla.
Ei minun 2003 Civikki ainakaan ruostunut mistään
Vierailija kirjoitti:
Ei minun 2003 Civikki ainakaan ruostunut mistään
Eikä minun 2001 Corolla, on vieläkin jokapäiväisessä ajossa. Mutta olen hitsannut vm 2007 Corollaa jo kuusi vuotta sitten, lähes kaikki palkit piti uusia.
Mullakin vm 2012 Civic on täydessä iskussa pohjansa suhteen, vähän pintaruosteita siellä täällä, kuten 13 vuotta vanhassa autossa voi odottaakin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tyhmä edes ostaa japsiauton? Nehän ruostuu käsiin ja se on yleisesti tiedossa.
Mummos ruostui käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin vm 2012 Civic on täydessä iskussa pohjansa suhteen, vähän pintaruosteita siellä täällä, kuten 13 vuotta vanhassa autossa voi odottaakin olevan.
Mulla 1997 VW Sharan, ruosteläikkä takaluukussa ikkunatiivisteen vierellä. Muuten kovakorinen eikä ruostetta, ajettukin vasta 370 000km. Mulla ollut 16 vuotta, kylmässä tallissa säilytän.
Miksi Hondan ruosteongelmista on vaiettu?
Morjes meidän taloudessa ollut jo usseemman vuoden Honda civic mutta vuoden vanhempi, vm.2016. Pohja on todella mätä ikäisekseen ja tukiraknteet kuin hiekkaa rumemmin sanottuna, katsastuksessa tääkin ilmeni. Tätä ennen oli vuoden 2010 Honda Accord ja tehtaan ruostesuojaus oli huomattavasti paree. autokaupat edessä ja vaihto muuhun automerkiin. Neuvona pysykää kaukana uudemmista hondista 100% jos ette halua olla missään tekemisissä ruosteen kanssa ja itselle varsinkin hondafanina surullista sanoa näin .
M47
Onko kukaan massannut Hondan alustaa? esim Tectyl.
Auttoiko massaus?
Harkitsen Hondan ostoa, mutta ruosteesta puhutaan muuallakin :(
Mulla on 18 vuotta vanha CRV ja ei ruostetta. Katsastus oli just ja kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummos ruostui käsiin.
Äläpä pilkkaa minun mummoani ellet halua köniisi...
Perusjapsi, vaihtoon viet saman tien.