Miehen laihdutus harmittaa, vaikkei varmaan saisi
Mies aloitti laihduttaa tuossa pari kk sitten ja on saanut painoa todella hyvin pois. Kuuri vaan on tosi tiukka, ja mua ottaa se välillä päähän 😅
Ollaan aina nautittu hyvästä ruuasta, käyty herkästi kahvilassa tai ulkona syömässä, tilanteen tullen. Ei tilanteita usein ole tullut maalla asuvana, mutta jos nyt on lähdetty kaupunkiin, niin on käyty syömässä, sitten hoidettu ostoksia tms ja lopuksi käyty vielä jossain kahvilla ja kakulla tms. Sellaista laatuaikaa, istahtaa ja jutella ja syödä tai herkutella.
Nyt sitten nuo reissut on sitä että ajetaan reilu tunti kaupunkiin, hoidetaan asiat / tehdään ostokset 2-3 tuntia ja ajetaan kotiin, melkein kiukkuisena nälästä, koska mies ei pilaa kuuriaan kahvila- saati ravintolakäynnillä. Ja mielestäni nämä reissut ei ole enää yhtään kivoja.
Ja kotona sitten, mies haluaa syödä kanaa ja salaattia. Minä tekisin vaikka lohipastaa, linssi- tai tavislasagnea tai vaikka joskus lihamakaronilaatikkoa, mutta kun hän ei sellaista nyt syö, niin en sitten tee. Joskus on perjantaisin tehty pizzaa tai tortilloja, nyt ei niitäkään voi. Joulutortutkin saa unohtaa.
Ja sitten mies ihmettelee miksi mua ärsyttää. Ei kai saisikaan, mutta vähän vaikuttaa minunkin elämään. Tätäkö pitää sitten jaksaa ensi kesään saakka?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa voi tilata pihvin, kanan rintafileen tms pariloituna salaatin tai höyrytettyjen kasvisten kanssa. Muitakin vaihtoehtoja on.
Kahvilasta saa rasvattomaan maitoon tehtyjä juomia, smoothieita ja välillä salaattiannoksiakin.
Näitä söin itse laihduttajana.
Samoin herkkuja voi tehdä kotona vähähiilihydraattisena. Maku yllättävän hyvä. Jos ne uppoisi myös laihduttajalle.
Jos välttelee rasvaa (mitä en kyllä suosittele), niin joskus tehtiin painonvartijoiden ohjeella suklaamoussea, joka tehtiin rasvattomaan maitoon. Oli yllättävän hyvää.
Mitä tulee vkl-herkkuihin, niin tortillan sisään voi laittaa juurikin kanaa ja kasviksia. Tortillakuoria saa/voi tehdä vhh:na.
Kivaa vkl-naposteltavaa on myös dippivihannesvati. Kurkku- ja porkkanatikkuja, kukkakaalia. Hyvä dippi kevytkermaviiliin kaveriksi.
Eli elämistä ei tarvi rajoittaa, vaikka on laihduttaja kotona, kun löytää korvaavat vai
Nämä kelpaisi mulle, mutta mies ei suostu. Ei jousta siitä mitä syö. Ap
Tavoitan harmituksesi. Kauppareissut ravintolakäynteineen ja herkutteluineen ovat olleet teille yhteistä luksusta, josta olet joutunut toisen elämäntapamuutoksen takia luopumaan. Vaikka tiedostat terveellisen ruoan olevan hyväksi myös itsellesi, et ole henkisesti samassa moodissa. Elämänmuutosta edeltää aina pitkällinen henkinen prosessi, jonka mies on läpikäynyt, sinä et. Hän on motivoitunut, sinä et niinkään. On helppoa sivusta heitellä, että voitte elää omannäköistänne elämää saman katon alla, mutta eihän se ole sama asia ollenkaan! Kyse kun ei ole vain ravinnosta, vaan yhteisestä kivasta, jonka koet menettäneesi. Nyt pitäisi keksiä tilalle jotain muuta mukavaa, joka kiinnostaisi molempia. Leffakäynti? Konsertit? Stand up? Jokin uusi yhteinen harrastus? Kylpylä?
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes suostuu edes kerran viikossa syömään samaa kuin sinä.
Joo, kiristys on aina kiva ele parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitan harmituksesi. Kauppareissut ravintolakäynteineen ja herkutteluineen ovat olleet teille yhteistä luksusta, josta olet joutunut toisen elämäntapamuutoksen takia luopumaan. Vaikka tiedostat terveellisen ruoan olevan hyväksi myös itsellesi, et ole henkisesti samassa moodissa. Elämänmuutosta edeltää aina pitkällinen henkinen prosessi, jonka mies on läpikäynyt, sinä et. Hän on motivoitunut, sinä et niinkään. On helppoa sivusta heitellä, että voitte elää omannäköistänne elämää saman katon alla, mutta eihän se ole sama asia ollenkaan! Kyse kun ei ole vain ravinnosta, vaan yhteisestä kivasta, jonka koet menettäneesi. Nyt pitäisi keksiä tilalle jotain muuta mukavaa, joka kiinnostaisi molempia. Leffakäynti? Konsertit? Stand up? Jokin uusi yhteinen harrastus? Kylpylä?
"teille" - siis tälle rouvalle ainakin.
Tää tuntuu olevan ero miesten ja naisten laihdutuksessa.
Mies kun päättää jotain, niin se myös pysyy siinä tiukalla dieetillä. Naiset alkaa lipsumaan ja keksii tekosyitä.
Sä et pärjää neljää tuntia ilman ruokaa?
Mahanmuuttajamies ei ollutkaan parempi kuin vatsakas mies.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa voi tilata pihvin, kanan rintafileen tms pariloituna salaatin tai höyrytettyjen kasvisten kanssa. Muitakin vaihtoehtoja on.
Kahvilasta saa rasvattomaan maitoon tehtyjä juomia, smoothieita ja välillä salaattiannoksiakin.
Samoin herkkuja voi tehdä kotona vähähiilihydraattisena. Maku yllättävän hyvä. Jos ne uppoisi myös laihduttajalle.
Jos välttelee rasvaa (mitä en kyllä suosittele), niin joskus tehtiin painonvartijoiden ohjeella suklaamoussea, joka tehtiin rasvattomaan maitoon. Oli yllättävän hyvää.
Mitä tulee vkl-herkkuihin, niin tortillan sisään voi laittaa juurikin kanaa ja kasviksia. Tortillakuoria saa/voi tehdä vhh:na.
Kivaa vkl-naposteltavaa on myös dippivihannesvati. Kurkku- ja porkkanatikkuja, kukkakaalia. Hyvä dippi kevytkermaviiliin kaveriksi.
Eli elämistä ei tarvi rajoittaa, vaikka on laihduttaja kotona, kun löytää korvaavat vai
Miksi sä annat ohjeita jos se mies haluaa pysyä siinä ruokavaliossa mikä sillä on? Miksi sitä miestä pitää muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi noin ärsyyntyä kun toinen yrittää laihduttaa?!
Just. Jos tilanne olisi vaikka "kivat hetket" yhdessä alkoholin kanssa, niin kun toinen lopettaisi tai vähentäisi reilusti, niin sitä yhä juovaa harmittaisi, kun puoliso olisikin pääsemässä kuiville sen sijaan, että itsekin jättäisi viikonloppukännit.
Jäitä hattuun! Vedä salaa mässyjäsi, jos noin korpeaa. Ihailen miehesi tahdonvoimaa.
Syö sinä herkkusi kahvilassa, kun mies ei. Mies hörppiköön vettä, kun syöt kakkua ja juot kahvia ja katselkoon sun herkuttelua.
Voisko tätä soveltaa myös raitistumiseen: alkoholisoitunut aviomies lopettaa dokaamisen ja vaimo siemailee olutta tai viiniä kotisohvalla hänen vieressään. Toimiiko?
Miksi sen miehen pitäisi tulla kahvilaan katsomaan vaimonsa herkuttelua? Kai puolisote voi välillä erota hetkeksi tai vaimo menee yksin sinne kaupunkiin joskus, jonkun naispuolisen kaverin kanssa.
Ja miehen kanssa pitää löytää uusia laatuhetkiä.
Vai miehen laihduttamiseenko liitto kaatuu? Itse olisin toivonut mieheni laihduttavan, koska paksulanteinen, vatsakas mies ei vain saa mua syttymään seksuaalisesti. Jotkut naiset taas tykkää siitä nallekarhu-efektistä isompikokoisessa miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kun ei ole tarvetta elämänmuutokseen saati laihtumiseen. Kaikki on ja on ollut hyvin. Se on totta, että jotain muuta yhteistä pitää sitten keksiä. Tosin ei sinne leffaan, teatteriin tms mennessäkään varmasti voida missään syömässä käydä, vaikka tulee pitkiä reissuja. Omat eväät mukaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ihan samanlainen. Mieheni söi ananasta, kanaa ja riisiä eikä juuri muuta ja laihdutti 22 kg. Mieheni ei taida syödä jouluruokaa tänä vuonna.
Missä ajassa laihdutti?
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan että eihän mua se laihdutus sinällään harmita, hienoa että on itsekuria ja onhan tuo terveydelle hyväksi. Harmittaa tuo ehdottomuus, joka sitten koskee meitä molempia joissain tilanteissa. Ap
Miksi ehdottomuus koskee sinua, eikö se mies ole se joka laihduttaa? Ei kai sun silti tarvi ruokaövereitä ja harrastaa
Veikkaan vahvasti, että mikäli sinä olisit se laihduttaja, ei mies luopuisi noista hetkistä tai herkuistaan sen takia...
Jokainen tajuaa, ettei kovin yksipuolinen ruokavalio tule jatkumaan pitkään. Kyllä siihen pitää vaihtelua saada viimeistään siinä vaiheessa kun painon pudottaminen ei enää ole tavoitteena, vaan saavutetun painon ylläpito. Silloin miehesi varmasti pystyy jo ajattelemaan satunnaisten ravintolaruokailujen mahdollisuuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan että eihän mua se laihdutus sinällään harmita, hienoa että on itsekuria ja onhan tuo terveydelle hyväksi. Harmittaa tuo ehdottomuus, joka sitten koskee meitä molempia joissain tilanteissa. Ap
Siis mitä ihmettä nyt taas?
Te olette kaksi erillistä ihmistä. Sulla on oma suu ja miehelläs on oma suu. Ette elä missään symbioosissa samalla suulla.
Sä voit siis syödä just mitä lystäät. Eihän se nyt herranen aika mene niin, että pitäisi syödä samaa ruokaa. Hei valoja nyt vähän päälle.
Syö sinä herkkusi kahvilassa, kun mies ei. Mies hörppiköön vettä, kun syöt kakkua ja juot kahvia ja katselkoon sun herkuttelua.
Tee sinä pizzaa, tortilloja itellesi ja vetäse ne naamaan. Tee sitä lohipastaa ja makaroonilaatikkoa ja mätä naamaasi. Mies syö mitä hän syö, sitä kanasalaattiaa
Musta olisi epäreilua laittaa mies katsomaan vierestä, kun toinen herkuttelee. Mies voisi sillä aikaa tehdä ostoksia vaikka.
Et voi olla tosissasi? Mies on tehnyt valinnan muuttaa ruokavaliota, se on hänen päätös ja saa tehdä niin. Ei kuitenkaan voi olettaa että puoliso ehdottomasti on samalla ruokavaliolla.
Toki mies voi olla ostoksilla, jos ei kestä katsoa kun AP nauttii.
En mun tulisi mieleen itsekään vaatia miestä syömään pelkästään sitä mitä minä olin laihiksella tai en. Syö jos syö.
Eli elämistä ei tarvi rajoittaa, vaikka on laihduttaja kotona, kun löytää korvaavat vaihtoehdot.