Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen laihdutus harmittaa, vaikkei varmaan saisi

Vierailija
21.11.2025 |

Mies aloitti laihduttaa tuossa pari kk sitten ja on saanut painoa todella hyvin pois. Kuuri vaan on tosi tiukka, ja mua ottaa se välillä päähän 😅 

Ollaan aina nautittu hyvästä ruuasta, käyty herkästi kahvilassa tai ulkona syömässä, tilanteen tullen. Ei tilanteita usein ole tullut maalla asuvana, mutta jos nyt on lähdetty kaupunkiin, niin on käyty syömässä, sitten hoidettu ostoksia tms ja lopuksi käyty vielä jossain kahvilla ja kakulla tms. Sellaista laatuaikaa, istahtaa ja jutella ja syödä tai herkutella.

Nyt sitten nuo reissut on sitä että ajetaan reilu tunti kaupunkiin, hoidetaan asiat / tehdään ostokset 2-3 tuntia ja ajetaan kotiin, melkein kiukkuisena nälästä, koska mies ei pilaa kuuriaan kahvila- saati ravintolakäynnillä. Ja mielestäni nämä reissut ei ole enää yhtään kivoja. 

Ja kotona sitten, mies haluaa syödä kanaa ja salaattia. Minä tekisin vaikka lohipastaa, linssi- tai tavislasagnea tai vaikka joskus lihamakaronilaatikkoa, mutta kun hän ei sellaista nyt syö, niin en sitten tee. Joskus on perjantaisin tehty pizzaa tai tortilloja, nyt ei niitäkään voi. Joulutortutkin saa unohtaa. 

Ja sitten mies ihmettelee miksi mua ärsyttää. Ei kai saisikaan, mutta vähän vaikuttaa minunkin elämään. Tätäkö pitää sitten jaksaa ensi kesään saakka? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi kokata itsellesi?

Vierailija
2/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan että eihän mua se laihdutus sinällään harmita, hienoa että on itsekuria ja onhan tuo terveydelle hyväksi. Harmittaa tuo ehdottomuus, joka sitten koskee meitä molempia joissain tilanteissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarat kiinni kunnes suostuu edes kerran viikossa syömään samaa kuin sinä.

Vierailija
4/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.

Vierailija
5/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Muakin on aina ärsyttänyt, kun mies on yrittänyt skarpata ruokavaliota. Kyse on jotenkin siitä, että oma fiilis syömisestä latistuu ja tulee huono omatunto. Ehkä tilanne olisi eri, jos itsellä ei olisi laihdutettavaa, mutta kun itsellä on enemmän liikakiloja kuin miehellä...

Paitsi tänä vuonna minä olin aloitteellinen ja aloitin elämäntapamuutoksen. Painoa lähtenyt melkein 20kg ja vielä 10kg pitäisi saada pois. Mies ei yhtään murjottanut vaan lähti vaivihkaa mukaan ja ei tietenkään ole yhtä tavoitteellinen, mutta häneltäkin on lähtenyt lähes 10kg tuossa sivussa, kun herkkujen ostaminen meille loppui. Hassuinta oli, että jopa kotona vielä asuva parikymppinen tytärkin on laihtunut jokusen kilon ja se on ihan ok, koska hän alkoi tuossa 18v. pikkuhiljaa kerätä kiloja. Teinipoikakin on melkein laihtunut entisestään.

Vierailija
6/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Ap on itse pullukka myös ja ärsyyntyy, kun mies laihtuu ja itsellään vaan läskit pysyy

Vierailija
7/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan että eihän mua se laihdutus sinällään harmita, hienoa että on itsekuria ja onhan tuo terveydelle hyväksi. Harmittaa tuo ehdottomuus, joka sitten koskee meitä molempia joissain tilanteissa. Ap

Siis mitä ihmettä nyt taas?

Te olette kaksi erillistä ihmistä. Sulla on oma suu ja miehelläs on oma suu. Ette elä missään symbioosissa samalla suulla.

Sä voit siis syödä just mitä lystäät. Eihän se nyt herranen aika mene niin, että pitäisi syödä samaa ruokaa. Hei valoja nyt vähän päälle.

Syö sinä herkkusi kahvilassa, kun mies ei. Mies hörppiköön vettä, kun syöt kakkua ja juot kahvia ja katselkoon sun herkuttelua.

Tee sinä pizzaa, tortilloja itellesi ja vetäse ne naamaan. Tee sitä lohipastaa ja makaroonilaatikkoa ja mätä naamaasi. Mies syö mitä hän syö, sitä kanasalaattiaan sitten.

Syö sinä niitä joulutorttujasi. Mies olkoon syömättä.

Miksi tämmöisestä pitää tehdä joku ongelma, että pitäisi syödä samaa ruokaa??? En yhtään nyt käsitä.

Vierailija
8/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsat kaikkein pahin lihottaja. Minusta lihottavia herkkuja voisi joskus syödä, mutta harvemmin. Kunnes ne ei ehkä enää edes maistu.

Pitäisi löytää herkkuja, jotka ei lihota, mutta aluksi makeaan tottuneelle esim. hedelmät on liian vähän makeita. Itse löysin makeannälkääni yhdistelmän banaanin viipaleet + granaattiomenansiemenet (pakastetut). Myös paistetut banaanit on hyvä.

Miksi ette mene kahvilaan kaupunkireissulla, ja miehesi juo vaikka herkullisen smoothien, sinä jotain muuta. Vai onko se epäsolidaarista herkutella kakkupalalla jos toinen kieltäytyy siitä?

Vierailija
9/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis estääkö se sun syömisen vai mikä on ongelmana?

Nykyään on niin paljon erilaisia ruokavalioita ja allergioita, että eri ruuat on ihan normaalia eikä niistä ongelmaa tehdä.

Mäkin olin 12 vuotta kasvissyöjä. Ei mulle ollut ongelma toisen lihan syönti, jopa kokkasin sitä siinä sivussa kun omat ruokanikin ja onneksi ei ollut munkaan ruokavalio kenellekään, lihansyöjäkin kokkaili kasvistakin.

Vierailija
10/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Miksi hän ylipäätään on lihottanut itsensä? 

Vierailija
11/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi noin ärsyyntyä kun toinen yrittää laihduttaa?!

Vierailija
12/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, mutta tuohonkin tottuu. Meillä mies aloitti jo usea vuosi sitten elämäntaparemontin johon liittyi myös se ruokavalio. Paino putosikin reippaasti ja salilla käynyt säännöllisesti, mutta tälle tielle siis jäi. Ehkä kerran kolmessa kuukaudessa on syöty hampparit tai käyty ravintolassa, muuten pysyy ruokavaliossaan. En jaksa vain itselleni kokkailla niin syön sitten näitä miehen tekemiä ruokia itsekin. Kahvila herkuttelut hoidan kavereiden kanssa.. Näin meillä nyt sitten.

Vierailija
13/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ihan samanlainen. Mieheni söi ananasta, kanaa ja riisiä eikä juuri muuta ja laihdutti 22 kg. Mieheni ei taida syödä jouluruokaa tänä vuonna.

Vierailija
14/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä nyt taas?

Te olette kaksi erillistä ihmistä. Sulla on oma suu ja miehelläs on oma suu. Ette elä missään symbioosissa samalla suulla.

Sä voit siis syödä just mitä lystäät. Eihän se nyt herranen aika mene niin, että pitäisi syödä samaa ruokaa. Hei valoja nyt vähän päälle.

Syö sinä herkkusi kahvilassa, kun mies ei. Mies hörppiköön vettä, kun syöt kakkua ja juot kahvia ja katselkoon sun herkuttelua.

Tee sinä pizzaa, tortilloja itellesi ja vetäse ne naamaan. Tee sitä lohipastaa ja makaroonilaatikkoa ja mätä naamaasi. Mies syö mitä hän syö, sitä kanasalaattiaan sitten.

Syö sinä niitä joulutorttujas

Musta olisi epäreilua laittaa mies katsomaan vierestä, kun toinen herkuttelee. Mies voisi sillä aikaa tehdä ostoksia vaikka.

Vierailija
15/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi noin ärsyyntyä kun toinen yrittää laihduttaa?!

Ap kertoi aloituksessa kyllä, mikä ärsyttää.

Vierailija
16/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haarat kiinni kunnes suostuu edes kerran viikossa syömään samaa kuin sinä.

Haarat tosiaan kiinni, kunnes mies on taas yhtä läski kuin aiemmin.

Vierailija
17/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ihan samanlainen. Mieheni söi ananasta, kanaa ja riisiä eikä juuri muuta ja laihdutti 22 kg. Mieheni ei taida syödä jouluruokaa tänä vuonna.

Tollanen dieetti ei ole terveellinen, kamalan yksipuolista. Toivottavasti popsii vitamiineja.

Vierailija
18/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärsytyksen. Jos asutte kahden, jää ainakin täytekakut syömättä. Nauti rauhassa omat leivoksesi -tai lähde mukaan laihdutukseen. 

Vierailija
19/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on tehdä vähän joulutorttuja kerrallaan? Nehän tehdään useimmiten pakastetaikinasta, joka kyllä säilyy.

Vierailija
20/36 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsat kaikkein pahin lihottaja. Minusta lihottavia herkkuja voisi joskus syödä, mutta harvemmin. Kunnes ne ei ehkä enää edes maistu.

Pitäisi löytää herkkuja, jotka ei lihota, mutta aluksi makeaan tottuneelle esim. hedelmät on liian vähän makeita. Itse löysin makeannälkääni yhdistelmän banaanin viipaleet + granaattiomenansiemenet (pakastetut). Myös paistetut banaanit on hyvä.

Miksi ette mene kahvilaan kaupunkireissulla, ja miehesi juo vaikka herkullisen smoothien, sinä jotain muuta. Vai onko se epäsolidaarista herkutella kakkupalalla jos toinen kieltäytyy siitä?

Mies ei halua sinne kahvilaan. En mä sinne sitten yksin mene, ja mies istuu autossa 😀Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme