Voiko jouluaattona olla hirven ulkofilettä?
Miehen kanssa ollaan joulu kahdestaan. Isältä ollaan saatu hirvenlihaa jos jonkin näköisessä muodossa ja ulkofilettäkin oli pötkö. Emme pidä joulukinkusta, niin olisiko hirven ulkofile sopivan juhlavaa jouluaaton ruuaksi? Joulupäivälle suunnittelimme kanaa. Laatikot ja rosolli varmaan sopisi ihan hyvin hirvenlihankin kanssa?
Kommentit (44)
Meillä on aina ollut joulupöydässä hirvenliha kastiketta. Ja hengissä ollaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Hirven ulkofile on kuivan makuista.
Ei ole, jos ei paista ylikypsäksi. Kannattaa jättää roseeksi ja voihan sen kääriä vaikkapa pekoniin tai tehdä Beef Wellington-tyyliin taikinakuoreen.
Arvokasta tavaraa, ja taatusti hyvää. Myös joulupöytään.
Jokainen saa sydä kotonaan ihan mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Mikä tahansa juhlavampi ruoka käy. Meillä ei mies enkä minä kumpikaan tykätä perinteisistä jouluruoista, niin syödään vaan juhlava 3 ruokalajin ateria ilman mitään perinteistä.
No, ei tarvitse olla yhtään sen juhlavampaa kuin muutenkaan.
Kun tein ekku kertaa hirveä, paistoin liikaa.🥺 Mutta saahan sitä syödä ihan mitä itse haluaa. Persujenkin on turha raivota vegeille. Onhan heidän johtajansakin kasvissyöjiä ja niin muuten Hitlerkin, persujen idoli oli.
Voi kun minäkin saisin tuota jostain!
Vähän turhan tyyristä ostettavaksi isommalle sakille.
Vaikka poron sisäfilettä. Ei ole laissa määrätty mitä syödään.
Yllätys varmaan mutta saat ihan itse päättää mitä syöt jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Mikä tahansa juhlavampi ruoka käy. Meillä ei mies enkä minä kumpikaan tykätä perinteisistä jouluruoista, niin syödään vaan juhlava 3 ruokalajin ateria ilman mitään perinteistä.
Heh, meillä on jouluna lapset saaneet päättää sen oman juttunsa ruoka pöytään, on ollut esim nakkikastiketta. Mielummin mielummin mielipide, kuin kiukuttelua jostain lanttulaatikosta.🤣
Vierailija kirjoitti:
Sitähän voi askarrella jonkun kastikkeen? Totta kai on kuivaa jos paistaa pihvejä 15 minuuttia per puoli ja lisukkeeksi on pelkkiä keitettyjä perunoita.
Voi, jos onnistuu saamaan hirven ja file säilyy jouluun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette syö kinkkua jouluna voi tulla kamala kirous.
kinkun vai kirkon kirous? entäpä jouluhauki ja hanhi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos ei paista ylikypsäksi. Kannattaa jättää roseeksi ja voihan sen kääriä vaikkapa pekoniin tai tehdä Beef Wellington-tyyliin taikinakuoreen.
Arvokasta tavaraa, ja taatusti hyvää. Myös joulupöytään.
Sous Vide ja pikainen paisto reilussa voissa.
Olen jouluihminen, mutta ruoka ei ole siinä tärkeintä. Hyvää ruokaa haluan syödä, mutta jouluruoat ei edusta minulle kuin pula-ajan pöytää.
Meillä on syöty naudan ulkofilepihvejä, lasagnea, kerran oli kreikkalainen teema..
Kai sen hirvenkin voi uunissa paistaa aivan kuten kinkun?
EI voi olla hirveä jouluna koska possut kostaa aivan hirveästi...
Totta kai voi! Meillä oli aina lapsuudenkodissa hirveä jossain muodossa joulupöydässä ja sopii oikein hyvin laatikoiden ym. kanssa. Oli kinkkukin, mutta jos juhlavuutta ajattelee, niin kyllähän hirven ulkofile tai paisti possun hakkaa siinä suhteessa 6-0.
Joulu menee pilalle jos syö hirveetä ruokaa.
Ai, että oikein hirveä. Mä oon niiiin kateellinen.