Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun kumppania ei löydy

Vierailija
21.11.2025 |

Ei ole kyse siitä, etteikö deitti-ilmoitukseen tulisi vastauksia tai etteikö kukaan kiinnostuisi. Mutta en vaan itse kiinnostu miehistä, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä - miehille taas tämä ei tunnu olevan ongelma. Ja silloin harvoin, kun joku samanhenkinen mies osuu kohdalle, ei joko kiinnostus ole molemminpuolista tai sitten lupaavasti alkanut tapailu päättyy siihen, että miehen mielenkiinto loppuu, ja pari kertaa siihen, että mies osoittautuukin polyamoriseksi.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen? Toi on yleinen kokemus mistä kerrot. 

Jos ei vaan välittäisi, kuka se kumppani on, se löytyisi helposti. Mutta kuka haluaa sellaista? Paitsi miehet, tietty.

Miehille riittää, että pystyy panemaan naisen kanssa. 

Näinhän se useimmiten on ja monen miehen tärkein kriteeri ja viis siitä onko sitten mitään muuta yhteyttä naisen kanssa ollenkaan. 

Yhteys se on sukupuoliyhteyskin.

Vierailija
82/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sulla on varaa olla ronkeli lopunelämääsi, varsinkin jos lapsia haluat.

En ole ap, mutta vaikka tarkoitit olla sarkastinen, osuit vahingossa oikeaan - nimenomaan silloin, jos haluaa lapsia, on oltava erityisen tarkka siitä, että pariutuu oikeanlaisen ihmisen kanssa. Lapsiperhearki on sen verran kuormittavaa, että täytyy oikeasti olla hyvä suhde ja hyvä yhteys toiseen, ja toisaalta sitten lasten kanssa on tärkeää, että ollaan esim. arvomaailman ja elämäntyylin osalta samanlaisia. Toiseen täytyy oikeasti voida luottaa, jotta voi uskoa elämänsä tärkeimmät ja rakkaimmat ihmiset (lapset) kumppanin hoteisiin. Eli kyllä - jos lapsia haluaa, on oltava erityisen ronkeli! Tämä korostuu erityisesti silloin, jos tulee ero: silloinkin pitää voida luottaa lasten toiseen vanhempaan ja siihen, että tämä ei sössi asioita lasten kanssa.

Toisaalta eipä nainen lasten tekoon miestä edes tarvitse, joten mahdollisuutta äitiyteen ei menetä siinä, ettei ota kumppaniksi "jotain vaan miestä", mikä on miesten tyyli pariutumisessa. Se, että on jokin järjestely, jossa on seksiä, ei todellakaan riitä perheen perustamiseen - perheen täytyy ihan jo lasten takia olla muutakin kuin vanhempien panojärjestely. Miehille tuntuu riittävän se, että on joku nainen vaan, ihan sama, onko erityistä kiinnostusta kumppania kohtaan, ja oikeastaan siedettävä ulkonäkö riittää. Mutta tämä ei ole hyvä pohja yhteiseen vanhemmuuteen. Naisen kannattaakin mieluummin harkita itsellistä äitiyttä kuin perheen perustamista sellainen miehen kanssa, joka ei aidosti tunnu oikealta kumppanivalinnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaan välittäisi, kuka se kumppani on, se löytyisi helposti. Mutta kuka haluaa sellaista? Paitsi miehet, tietty.

Joo, olen nainen. Etsin tosiaan samanhenkistä miestä, vaikeaa on.

Todella moni on samassa tilanteessa. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Samanhenkinen on tässä tapauksessa millainen?

Samanlainen arvomaailma (liberaali, tasa-arvoinen, punavihreä, mieluiten agnostikko tai sen suuntaista) ja samansuuntaiset kiinnostuksenkohteet (esim. taide, kulttuuri, ehkä alakulttuuritkin tai muu vaihtoehtoisuus...) Tiedän, että näitä miehiä on vähemmän kuin jotain toisenlaisia.

Vierailija
84/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mot, jos ihminen ei edes itse tiedä mitkä asiat ovat kumppanissa tärkeitä, niin sehän kertoo vain siitä ettei mikään ole tärkeää. En minä voi sitä listaa antaa kenellekään valmiiksi, koska sekin _mikä toiselle on tärkeää_ (ja etenkin jos mikään ei ole!) kertoo siitä onko toinen minulle sopiva kumppani.

Esimerkkinä mikä itselleni on tärkeää ja mitä haluan tietää ennen tapaamista on esim just nuo alkoholin käyttö ja lapsiasiat, miehen ajatukset kansainvälisyydestä ja esim onko hänellä ystäviä muista kulttuureista, mitä liikuntaa hän harrastaa ja miksi, jne jne. Ja haluan tietää mikä hänelle on kumppanissa tärkeää! 

En ymmärrä miten esim lapsivapaan 45v naisen ja lapsia haluavan miehen suhde voisi toimia. Tai sellaisen jolle viini on tärkeintä ikinä ja minä en juo ollenkaan alkoholia. Minulle kertoo tarpeeksi miehen älykkyydestä jos hän ei ymmärrä noide

" Laita seuraavaan tinder hakemukseesi heti kärkeen, että haluat miehen, jolla on laaja kansainvälinen ystäväpiiri, harrastaa lajeja X,Y tai Z, ei ole eikä halua lapsia ja on päihteetön. Vaikka ihan ranskalaisilla viivoilla, me neandertalit osaamme ehkä sen perusteella tehdä tarvittavat johtopäätökset"

Kiitos hyvästä esimerkistä, juuri tämän takia haluan selvittää näitä asioita ennen tapaamista! Jos ihminen vetää itkupotkut siitä että häneltä _kysyy_ kysymyksiä (Huom oletukset Ainoista Oikeista Vastauksista olivat sinun ja vain sinun), niin se kertoo todella paljon eikä mitään positiivista. Osaan sitten blokata matchin samantien kun sieltä tulee tällainen purkaus. 

Lisäksi alkuperäinen pointtini nimenomaan oli että noissa deal breaker kysymyksissä (lapsivapaus, päihteettömyys) minä OLEN "luetellut ne ranskalaisilla viivoilla", mutta lapselliset/alkoholikeskeiset miehet silti antavat tykkäyksiä! Esim lapsivapaudesta ja siitä etten tapaile vanhempia mainitsen usealla eri tavalla. Silti miehet eivät osaa tehdä niiden perusteella johtopäätöksiä! Ei ne lue/usko naisten profiilitekstejä, koska eivät ole kiinnostuneita naisesta ihmisenä, se oli se pointti. 

Vierailija
85/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi alkuperäinen pointtini nimenomaan oli että noissa deal breaker kysymyksissä (lapsivapaus, päihteettömyys) minä OLEN "luetellut ne ranskalaisilla viivoilla", mutta lapselliset/alkoholikeskeiset miehet silti antavat tykkäyksiä! Esim lapsivapaudesta ja siitä etten tapaile vanhempia mainitsen usealla eri tavalla. Silti miehet eivät osaa tehdä niiden perusteella johtopäätöksiä! Ei ne lue/usko naisten profiilitekstejä, koska eivät ole kiinnostuneita naisesta ihmisenä, se oli se pointti. 

Näinhän se on. Omia kokemuksia: kun profiilistani käy ilmi, että etsin parisuhdetta, valtaosa yhteydenotoista/tykkäyksistä on pelkän seksin etsijöitä. Jos profiilissani kerron etsiväni suunnilleen samanikäistä miestä, ottavat silti liian vanhat ja liian nuoret miehet yhteyttä. Jos kerron itsestäni, persoonastani, kiinnostuksenkohteistani, valtaosa ei noteeraa näitä ollenkaan - jos erikseen mainitsen etsiväni samanhenkistä miestä, on yhteydenotoista/tykkäyksistä valtaosa miehiltä, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. (Joillain deittisivuilla pystyy laittamaan viestiä kenelle vain eikä siis tarvitse olla ensin matchia - siksi viestejä voi tulla täysin vääränlaisilta, joista en itse kiinnostuisi. Tinderissä toki voi itse ontrolloida asiaa swaippaamalla kaikki epäkiinnostavat vasemmalle.)

Osalle miehistä naisen preferenssit ovat täysin yhdentekeviä - tai sitten he eivät vain ymmärrä, mitä nainen tarkoittaa samanhenkisyydellä. Yllättävän iso osa sivuuttaa epäolennaisina naisen kuvaukset itsestään, elämäntyylistään, kiinnostuksenkohteistaan ja harrastuksistaan, vaikka niiden pointti on just se, että jotain samantyyppistä miestä etsitään. Tällaisellekin naiselle mies kirjoittaa vain: "Moi, olen työssäkäyvä 185 cm sinkkumies Keravalta, omakotitalossa asustelen ja auto on. Tosi hyvät kuvat sulla!"

Vierailija
86/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osalle miehistä naisen preferenssit ovat täysin yhdentekeviä"

Sanoisin jopa valtaosalle. Kuten jo aiemmin kerroin, mulla on kaikki merkit ja promptit käytössä. Niissä kerron itsestäni, kysyn jopa pari kysymystä lukijalta, ja kuvissa olen mm sotalaivan kannella, dinosaurusmuseossa ja taideinstallaation sisällä. 

Voisi siis luulla että näistä olisi todella helppo keksiä jotain sanomista?

95% ei keksi. Ihan maksimissaan 1/20 miehistä viittaa viesteissään yhtään millään lailla siihen mitä olen itsestäni kertonut. Ei edes sen jälkeen kun kysyn itse jotain heidän profiilistaan. Ja niistäkin jotka kysyvät, lähes kaikki tekevät sen selvästi vain "icebreaker" kysymyksenä, ts eivät ole kiinnostuneita vastauksestani vaan alkaa se sama "miten sun päivä meni, onko iltasuunnitelmia, mitä teet viikonloppuna" jne jne tyhjänpäiväinen smalltalk (ja ei, mihinkään mitä vastaan näihin ei myöskään ole heillä kiinnostusta. Voisin sanoa vaikka että olen menossa esiintymään rodeoon, entäs itse, ja vastaus on "haha, sepä kivaa, eipä juuri mtn lol" ja keskustelu kuolee siihen) . 

Vierailija
87/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin jopa valtaosalle. Kuten jo aiemmin kerroin, mulla on kaikki merkit ja promptit käytössä. Niissä kerron itsestäni, kysyn jopa pari kysymystä lukijalta, ja kuvissa olen mm sotalaivan kannella, dinosaurusmuseossa ja taideinstallaation sisällä. 

95% ei keksi. Ihan maksimissaan 1/20 miehistä viittaa viesteissään yhtään millään lailla siihen mitä olen itsestäni kertonut. Ei edes sen jälkeen kun kysyn itse jotain heidän profiilistaan. Ja niistäkin jotka kysyvät, lähes kaikki tekevät sen selvästi vain "icebreaker" kysymyksenä, ts eivät ole kiinnostuneita vastauksestani vaan alkaa se sama "miten sun päivä meni, onko iltasuunnitelmia, mitä teet viikonloppuna" jne jne tyhjänpäiväinen smalltalk (ja ei, mihinkään mitä vastaan näihin ei myöskään ole heillä kiinnostusta.

Nuo tyypit eivät sen kummempaa hae suhteelta - heille riittää se, että puhutaan vähän small talkia, kunhan ei mennä syvällisiin tai vaikeisiin aiheisiin eikä tutustuta liikaa, ja pystytään vaihtamaan muutama sana, kunnes mennään suorittamaan geneerinen pano. Suhteen sisältö on siis paineiden purkua ja small talkia, jos asutaan yhdessä niin myös perusarjen pyöritystä. Vähän kuin itselle tuntematon kämppis sillä erotuksella, että nukutaan samassa huoneessa ja suoritetaan niitä panoja.

Vierailija
88/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% ei keksi. Ihan maksimissaan 1/20 miehistä viittaa viesteissään yhtään millään lailla siihen mitä olen itsestäni kertonut. Ei edes sen jälkeen kun kysyn itse jotain heidän profiilistaan. Ja niistäkin jotka kysyvät, lähes kaikki tekevät sen selvästi vain "icebreaker" kysymyksenä, ts eivät ole kiinnostuneita vastauksestani vaan alkaa se sama "miten sun päivä meni, onko iltasuunnitelmia, mitä teet viikonloppuna" jne jne tyhjänpäiväinen smalltalk (ja ei, mihinkään mitä vasta

"Nuo tyypit eivät sen kummempaa hae suhteelta - heille riittää se, että puhutaan vähän small talkia, kunhan ei mennä syvällisiin tai vaikeisiin aiheisiin eikä tutustuta liikaa, ja pystytään vaihtamaan muutama sana, kunnes mennään suorittamaan geneerinen pano"

Nimenomaan, se on hyvin läpinäkyvää että he vain suorittavat jonkun "naisten kanssa täytyy vaihtaa x viestiä jotta voin kysyä milloin tavataan", ja tapaamisen ainoa tarkoitus on päästä panemaan. Ja koska en itse kaipaa geneeristä panoa, eivät nämä tyypit ole kanssani yhteensopivia. 

Vierailija
89/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 37v mies enkä ole kertaakaan vielä seurustellut naisen kanssa, tai tehnyt mitään seksuaalistakaan.

En siltikään koe että haluaisin Tinderistä kenet tahansa naisen. Toivottavasti minä olisin vielä joku päivä sitten sellainen mies josta joku nainen kiinnostuisi.

Vierailija
90/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% ei keksi. Ihan maksimissaan 1/20 miehistä viittaa viesteissään yhtään millään lailla siihen mitä olen itsestäni kertonut. Ei edes sen jälkeen kun kysyn itse jotain heidän profiilistaan. Ja niistäkin jotka kysyvät, lähes kaikki tekevät sen selvästi vain "icebreaker" kysymyksenä, ts eivät ole kiinnostuneita vastauksestani vaan alkaa se sama "miten sun päivä meni, onko iltasuunnitelmia, mitä teet viikonloppuna" jne jne tyhjänpäiväinen smalltalk (ja ei, mihinkään mitä vastaan näihin ei myöskään ole heillä kiinnostusta.

Sulla on harvinaisen mielenkiintoiset kuvauskohteet, luulis noilla tärppäävän. Ite olisin aivan pähkinöinä, jos seurustelukumppani ehdottaisi dinosaurusmuseota tai sotalaivaa ja ravintolaa päälle. Yleensä pääsen lähinnä retkelle Ikeaan tai ostarille 😪

Vierailija
91/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mot, jos ihminen ei edes itse tiedä mitkä asiat ovat kumppanissa tärkeitä, niin sehän kertoo vain siitä ettei mikään ole tärkeää. En minä voi sitä listaa antaa kenellekään valmiiksi, koska sekin _mikä toiselle on tärkeää_ (ja etenkin jos mikään ei ole!) kertoo siitä onko toinen minulle sopiva kumppani.

Esimerkkinä mikä itselleni on tärkeää ja mitä haluan tietää ennen tapaamista on esim just nuo alkoholin käyttö ja lapsiasiat, miehen ajatukset kansainvälisyydestä ja esim onko hänellä ystäviä muista kulttuureista, mitä liikuntaa hän harrastaa ja miksi, jne jne. Ja haluan tietää mikä hänelle on kumppanissa tärkeää! 

En ymmärrä miten esim lapsivapaan 45v naisen ja lapsia haluavan miehen suhde voisi toimia. Tai sellaisen jolle viini on tärkeintä ikinä ja minä en juo ollenkaan alkoholia. Minulle kertoo tarpeek

Vai se oli purkaus... no olkoot sitten.

Vierailija
92/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen nainen. Etsin tosiaan samanhenkistä miestä, vaikeaa on.

Todella moni on samassa tilanteessa. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Samanhenkinen on tässä tapauksessa millainen?

Samanlainen arvomaailma (liberaali, tasa-arvoinen, punavihreä, mieluiten agnostikko tai sen suuntaista) ja samansuuntaiset kiinnostuksenkohteet (esim. taide, kulttuuri, ehkä alakulttuuritkin tai muu vaihtoehtoisuus...) Tiedän, että näitä miehiä on vähemmän kuin jotain toisenlaisia.

Täysin fair game kun tiedostaa itsekkin metsästävänsä yksisarvista. Varmaan jostain tapahtumista kannattaa katsella.

Vierailija
93/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten miehillä lopahti mielenkiinto ap:en? Ei taida se pelkkä limalompakko paremman tason miehiä kiinnostaa

Vierailija
94/94 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten miehillä lopahti mielenkiinto ap:en? Ei taida se pelkkä limalompakko paremman tason miehiä kiinnostaa

Kiinnostuisitko itse vihaisesta ja katkerasta ankeuttajasta? Oli sitten vaikka kuinka hieno lompakko...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän