Jos olisi pakko ottaa koira, minkä koiran ottaisit?
Itse ottaisin pitkäkarvaisen mäyräkoiran. En voi vastustaa tuota ihanaa lempeää katsetta. 😍
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmY5DQFwd3yMJ0eUL…
Kommentit (243)
Jonkun ihan v itun hiljaisen, itsenäisen ja ihmis- ja eläinaran, itsekseen viihtyvän koiran, joka pyydystää ruokansa itse, hankkii itse rahat omiin kustannuksiinsa ja käyttää itseään kusella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäyräkoirat on aika vaativia. Ulkonäkö pettää.
Itse ottaisin (ja otinkin) sekarotuisen rescuekoiran.
Buuuuu!
Rescue 👍
Ihan vaan muidenkin tietoisuuteen rescuekoiriin liittyen etenkin ulkomaisiin.
Käyttäytymiseen ja sopeutumiseen liittyvät riskit:
Vääränlainen match , arvaamaton luonne, käytösongelmat, sopeutumisvaikeudet
Terveysriskit: Tarttuvat taudit ja loiset
Puutteellinen taustatieto, ravinnepuutokset
Tämän toin vaan esille kun lähipiirissäni hlö, joka ei tiedä koirista mitään alkoi höpisemään rescuekoiran ottamisesta.
<
https://www.ruokavirasto.fi/teemat/tuonti-ja-vienti/eu-maat-norja-ja-sv…
Tuonti EI ole riskitöntä. Esim. tauteja voi levitä.
Minä ottaosin 2. Akitan ja shitzu inun. Ovat maailman upeimpia koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huskyn kuten oli edellinenkin. Ikinä ei tarvinnut eläinlääkärin hoitaa sairauksien takia kun oli terve kuin pukki eikä tullut edes nivelvikoja
Minkä kokoinen husky on? Mitä se syö teidän taloudessa?
Raakaa lihaa. Raakaa kalaa. Kotiruokaa. Raksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tai kuka pakottaa ottamaan jonkun koiran?
Tätä minäkin ihmettelen.
Aika kiva tapa kysyä olisi ollut esim. "Jos ottaisit koiran, minkä rodun tahtoisit?"
Mutta tuohon vastaisi vain ne jotka haluaisivat koiran. Otsikon kysymys kysyy myös niiltä jotka koiraa eivät halua mutta tässä KUVITELLUSSA tilanteessa olisi pakko.
Ne jotka eivät ymmärrä tätä eroa ovat samaa porukkaa kuin ne jotka vastaavat jos olisi pakko -kysymykseen "en ottaisi koiraa ". Kiva, mutta sitä ei kystty.
Vierailija kirjoitti:
Samojedinkoiran
Kaunis koira, mutta turkki vaatii paljon harjaamista. Todennäköisesti et kotoa löytäisi paikkaa, missä karvoja ei olisi.
Meillä vaimo hoitaa koiran virkaa, haukkuu minua milloin mistäkin asiasta.
Tuonti EI ole riskitöntä. Esim. tauteja voi levitä
Mene nyt hyvä ihminen muualle vauhkoamaan asiasta. Perusta vaikka oma ketju rescue-toiminnan vaaroista.
"Tuonti EI ole riskitöntä. Esim. tauteja voi levitä."
Just näin on.
Ulkomailta tuotavissa koirissa voi olla Suomessa harvinaisia tai tuntemattomia tauteja ja loisia (kuten koiran sydänmato eli Dirofilaria immitis), jotka voivat levitä Suomen koirakantaan ja pahimmillaan ihmisiin.
Koirien kuljetus pitkien matkojen päästä voi olla stressaavaa ja epäeettistä, jos olosuhteet eivät ole asianmukaiset.
Mielestäni eettisempi valinta olisi auttaa ensin kotimaisia eläimiä löytämään uusi koti.
Bullmastiffin ilman muuta. Mulla ollut 6 eri rotua isoja pieni. Bullmastiffi ihan ylivoimainen, pärjää kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Tuonti EI ole riskitöntä. Esim. tauteja voi levitä."
Just näin on.
Ulkomailta tuotavissa koirissa voi olla Suomessa harvinaisia tai tuntemattomia tauteja ja loisia (kuten koiran sydänmato eli Dirofilaria immitis), jotka voivat levitä Suomen koirakantaan ja pahimmillaan ihmisiin.
Koirien kuljetus pitkien matkojen päästä voi olla stressaavaa ja epäeettistä, jos olosuhteet eivät ole asianmukaiset.
Mielestäni eettisempi valinta olisi auttaa ensin kotimaisia eläimiä löytämään uusi koti.
Ketään ei kiinnosta. Vastaa kysymykseen tai ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo hoitaa koiran virkaa, haukkuu minua milloin mistäkin asiasta.
Jahas jahas, meillä on siinä tapauksessa 4 koiraa. Kolme neljällä jalalla kävelevää ja yksi kahdella jalalla kävelijä eli minä.
itse voisin ottaa lyhytkarvaisen mäyriksen elikkäs dachshundin kyllä myös joko ruskeana tai sellasena musta ruskea värityksellä.
jos asuisin maalla niin ehkä cane corso.