Venäläisten määräämä kammodiili menossa läpi
Euroopan johtajille ei vaivauduttu kertomaan Venäjän tai USA:n taholta.
Stubb ei tainnutkaan olla niin hyvää pataa Donaldin kanssa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein ärsyttävintä tässä tilanteessa on, että paremmilla ehdoilla se olisi loppunut heti silloin samana keväänä kun alkoikin. Ukraina olisi silloin menettänyt vain ne kaksi itäistä maakuntaa, jotka jo joka tapauksessa olivat pyrkineet itsenäistymään (ne "separatistit"), kun eivät enää Ukrainan sortotoimien vuoksi halunneet kuulua Ukrainaan. Nehän ovat venäjänkielisiä alueita aina olleet, ja Ukraina lakkautti venäjän kielen virallisen aseman, ihan sitä myöten, ettei saanut asioida virastoissa, eivätkä lapsetkaan saaneet koulua käydä venäjäksi, se oli suurin syy, mutta muutakin siinä oli.
Euroopan kannalta olisi ollut myös moninkertaisesti parempi suostua heti niihin ehtoihin. Nyt ei oltaisi lamassa.
Niin helpon uhrin kimppuun Putler olisi käynyt uudestaan jo tähän mennessä.
No tuo on spekulointia. Fakta kuitenkin on, että vähemmällä olisi päästy. Suomi etenkin on kärsinyt taloudellisesti tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Trump tekee tietä antikristukselle, ehkä tietämättään.
Tai on antikristus. Luultavasti on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Eu itse katkaisi välit Venäjään? Ei Eu halunnut edes neuvotella Venäjän kanssa joten ketkä sen rauhan voi neuvotella ellei Usa?
Eu itse on katkaissut kaikki välit Venäjään ja nyt Eu itkee kun Usa ja Venäjä neuvottelee rauhan.
Niinistö oli oikeassa: Trump neuvottelee Euroopan johtajien pään yli samalla kun Euroopan johtajat keskittyvät pitsinnypläykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Eu itse katkaisi välit Venäjään? Ei Eu halunnut edes neuvotella Venäjän kanssa joten ketkä sen rauhan voi neuvotella ellei Usa?
Eu itse on katkaissut kaikki välit Venäjään ja nyt Eu itkee kun Usa ja Venäjä neuvottelee rauhan.
Niinistö oli oikeassa: Trump neuvottelee Euroopan johtajien pään yli samalla kun Euroopan johtajat keskittyvät pitsinnypläykseen.
Eurooppa ei halua neuvotella venäjän kanssa, tämän takia Usa neuvottelee Venäjän kanssa rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa diilissä sentään vaadita "sotasyyllisiä" tuomiolle. Ja Ukrainan suvereniteetti kuitenkin tunnustetaan, lukuunottamatta niitä idän paskaksi ammuttuja maakuntia jotka r-sana haluaa jostakin kumman syystä.
Ne ovat sodan raunioittamia, ja Venäjän vallan alla rapistuvat lisää.
Vierailija kirjoitti:
Stubb ja Zelenskyi on keskustelleet. Toivottavasti Stubb ei ole mennyt lupailemaan mitään..
Stubbin lausunnot on kyllä pelottavia, sieltä voi tulla ihan mitä tahansa. Vielä odotellaan sitä suurinta mokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle alkaa olla ihan sama. Haluan vain että tämä sota loppuu. Jos olen rehellinen.
Kaikkein ärsyttävintä tässä tilanteessa on, että paremmilla ehdoilla se olisi loppunut heti silloin samana keväänä kun alkoikin. Ukraina olisi silloin menettänyt vain ne kaksi itäistä maakuntaa, jotka jo joka tapauksessa olivat pyrkineet itsenäistymään (ne "separatistit"), kun eivät enää Ukrainan sortotoimien vuoksi halunneet kuulua Ukrainaan. Nehän ovat venäjänkielisiä alueita aina olleet, ja Ukraina lakkautti venäjän kielen virallisen aseman, ihan sitä myöten, ettei saanut asioida virastoissa, eivätkä lapsetkaan saaneet koulua käydä venäjäksi, se oli suurin syy, mutta muutakin siinä oli.
Euroopan kannalta olisi ollut myös moninkertaisesti parempi suostua heti niihin ehtoihin. Nyt ei oltaisi lamassa.
Onhan tämä yhtä aikaa järkyttävää ja naurettavaa, jos Ukraina on sotinut turhan takia ja Eurooppa mättänyt rahaa turhan takia ja jos rauha saadaan aikaiseksi paljon huonommilla ehdoilla kuin heti sodan alussa. EU:n ja Naton uskottavuus romahtavat tämän diilin myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb ja Zelenskyi on keskustelleet. Toivottavasti Stubb ei ole mennyt lupailemaan mitään..
Kai se on mennyt lupaamaan jotakin lisätukea. Käteistä varmaan.
Lähettää Jyrki Käteisen sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa ei halua neuvotella venäjän kanssa, tämän takia Usa neuvottelee Venäjän kanssa rauhasta.
Euroopalla ei ole selkeää johtajaa. EU ja Nato ovat riitaisia ompeluseuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs se Eurooppa voisi tehdä? Sillä ei ole aseita eikä riittävästi sotilaita. Ei kannata uhota olevansa kova rakastaja jos munat puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa on kuin hajanainen puluparvi, joka suhtautuu isoon naapuriinsa pelon ja vihan sekaisin tuntein, mutta samalla vanhan mantereen ylpeys saa kolauksen, kun sen yli astutaan.
Vierailija kirjoitti:
Teihin idän saastaisiin rottakansan jätteisiin ei koskaan pitä mitään suhteita enää avatakaan.
Ja voin kertoa, että yhtään ketään idän rottakansan saastaista otusta en tule ikimaailmassa ihmisenä kohtelemaan. Rajaa ei tarvitse avata jatkossakaan. On ollut ihan hemmetin hyvä, että saasta sieltä ei ole päässyt valumaan tänne. Ei venäläiset ole ihmisiä.
Miksi EU:lta pitäisi kysyä yhtään mitään? Siihen se kaikki tiivistyy. Jos ei ole taloudellista, poliittista tai sotilaallista valtaa, niin silloin isot pojat kävelee yli. Nyt kävi niin. Ukrainankin olemassaolo riippuu täysin Yhdysvaltojen avusta, joten hankala sillon on mitään vaatimuksia esittää. Pakko tyytyä osaansa. Juuh, epistä, mutta näin on marjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbin lausunnot on kyllä pelottavia, sieltä voi tulla ihan mitä tahansa. Vielä odotellaan sitä suurinta mokaa.
Stubbin suu on kuin lapsen perse: koskaan ei tiedä mitä sieltä lentää ulos.
No johan tuolla on USA:sta todettu Rubion toimesta, että kyseessä on lista Venäjän ehdotuksia eikä vielä virallinen rauhansopimus, mutta Venäjä teki Venäjät ja julkaisi listan kesken kaiken hämmentääkseen prosessia ja eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle alkaa olla ihan sama. Haluan vain että tämä sota loppuu. Jos olen rehellinen.
Vihän itsesi saunan taakse idän trollirotta. Siellä Itä-Ukrainassa ei koskaan ollut mitään separatisteja, Koko sodan sai aikaan saatainen venäjän paskamaa ja rottakansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa on kuin hajanainen puluparvi, joka suhtautuu isoon naapuriinsa pelon ja vihan sekaisin tuntein, mutta samalla vanhan mantereen ylpeys saa kolauksen, kun sen yli astutaan.
Älä yleistä. Koohotus on vain EU:n ulkolaidan puluparven sekoiluja. Venäjää kohtaan ei tunneta mitään pelkoa eikä varsinkaan vihaa suurimmassa osassa EU-maita. Päinvastoin, saatetaan jopa sympata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teihin idän saastaisiin rottakansan jätteisiin ei koskaan pitä mitään suhteita enää avatakaan.
Ja voin kertoa, että yhtään ketään idän rottakansan saastaista otusta en tule ikimaailmassa ihmisenä kohtelemaan. Rajaa ei tarvitse avata jatkossakaan. On ollut ihan hemmetin hyvä, että saasta sieltä ei ole päässyt valumaan tänne. Ei venäläiset ole ihmisiä.
Lääkkeet.
Toivottavasti Ukrainan korruptiovyyhti tutkittaisi niin, että myös kaikki osalliset EU:ssa joutuisivat vastuuseen teoistaan. Huume- ja ihmiskaupan kytkökset syvälle Suomeenkin on syytä tutkia perinpohjaisesti, ihan sieltä Eduskuntatalosta alkaen.
No ei tuossa diilissä sentään vaadita "sotasyyllisiä" tuomiolle. Ja Ukrainan suvereniteetti kuitenkin tunnustetaan, lukuunottamatta niitä idän paskaksi ammuttuja maakuntia jotka r-sana haluaa jostakin kumman syystä.