Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäläisten määräämä kammodiili menossa läpi

Vierailija
21.11.2025 |

Euroopan johtajille ei vaivauduttu kertomaan Venäjän tai USA:n taholta.

Stubb ei tainnutkaan olla niin hyvää pataa Donaldin kanssa. 

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näissä ehdoissa on muka huonoa?

- sota ja tappaminen loppuu

- talous alkaa taas elpyä, kun kaupassa palataan normaaliin

- vihapuhe, lässytys ja sekoilu loppuu

- hyvin pitkälti itse kehitetty "apua Venäjä hyökkää saman tein tänne!!" sodan uhka poistuu

Muuten olen samaa mieltä, mutta tuo viimeinen kohta jää nähtäväksi. Nyt jos/kun sota loppuu, niin Venäjälle jää iso sotajoukko. Ei ole tietoa, mihin se suunnataan seuraavaksi. 

Vierailija
42/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi EU:lta pitäisi kysyä yhtään mitään? Siihen se kaikki tiivistyy. Jos ei ole taloudellista, poliittista tai sotilaallista valtaa, niin silloin isot pojat kävelee yli. Nyt kävi niin. Ukrainankin olemassaolo riippuu täysin Yhdysvaltojen avusta, joten hankala sillon on mitään vaatimuksia esittää. Pakko tyytyä osaansa. Juuh, epistä, mutta näin on marjat. 

Tämä. Kautta maailmanhistorian isompi ja vahvempi on määrännyt ja heikot ovat alistuneet. Näin se menee nytkin, vaikka ei olisi kovin kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Eu itse katkaisi välit Venäjään? Ei Eu halunnut edes neuvotella Venäjän kanssa joten ketkä sen rauhan voi neuvotella ellei Usa? 

Eu itse on katkaissut kaikki välit Venäjään ja nyt Eu itkee kun Usa ja Venäjä neuvottelee rauhan. 

Teihin idän saastaisiin rottakansan jätteisiin ei koskaan pitä mitään suhteita enää avatakaan. 

Ja voin kertoa, että yhtään ketään idän rottakansan saastaista otusta en tule ikimaailmassa ihmisenä kohtelemaan. Rajaa ei tarvitse avata jatkossakaan. On ollut ihan hemmetin hyvä, että saasta sieltä ei ole päässyt valumaan tänne. Ei venäläiset ole ihmisiä. 

Lääkkeet.

Kiitos kun kerroit meille, että unohdit ottaa ne tänä aamuna idän rottakansa haiseva saasta.

Vierailija
44/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy vaatia Ukrainan armeijan koon rajoittamista on, mikä?

Vihje: liittyy Putlerin suunnitelmiin.

Se että ukraina ei aloita uudestaan sotaa? Jos ukrainalla on iso armeija niin se voi taas aloittaa siviilien murhaamisen?

Luulet ehkä olevasi hauska. Ei naurata.

ei naurata niitä miehiäkään jotka Zelenskyi tapattaa koska ei halua rauhaa

Vierailija
45/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se on sitä. Vähennetään Ukrainan potentiaalia. Mutta sama tehtiin Suomelle. Ei se vielä tarkoita että se on kaiken loppu.

Ei, se on suuremman sodan alku.

Vierailija
46/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hyvin pitkälti itse kehitetty "apua Venäjä hyökkää saman tein tänne!!" sodan uhka poistuu

Muuten olen samaa mieltä, mutta tuo viimeinen kohta jää nähtäväksi. Nyt jos/kun sota loppuu, niin Venäjälle jää iso sotajoukko. Ei ole tietoa, mihin se suunnataan seuraavaksi. 

Jos Ukraina saa jotain turvatakuita, Putler ehkä mieluiten ottaa seuraavaksi jonkin muun kohteen. Moldova on aika todennäköinen.

Vierailija
47/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Eu itse katkaisi välit Venäjään? Ei Eu halunnut edes neuvotella Venäjän kanssa joten ketkä sen rauhan voi neuvotella ellei Usa? 

Eu itse on katkaissut kaikki välit Venäjään ja nyt Eu itkee kun Usa ja Venäjä neuvottelee rauhan. 

Niinistö oli oikeassa: Trump neuvottelee Euroopan johtajien pään yli samalla kun Euroopan johtajat keskittyvät pitsinnypläykseen.

Eurooppa ei halua neuvotella venäjän kanssa, tämän takia Usa neuvottelee Venäjän kanssa rauhasta.

Euroopalla ei ole selkeää johtajaa. EU ja Nato ovat riitaisia ompeluseuroja.

EU:ta ei ole koskaan suunniteltu poliittista voimankäyttöä ajatellen, vaan taloudellisista ja arvopoliittisista lähtökohdista. Joillakin yksittäisillä henkilöillä vain on lähtenyt mopo keulimaan, kun olisi mahdollisuus sekaantua toisten asioihin.

Vierailija
48/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi EU:lta pitäisi kysyä yhtään mitään? Siihen se kaikki tiivistyy. Jos ei ole taloudellista, poliittista tai sotilaallista valtaa, niin silloin isot pojat kävelee yli. Nyt kävi niin. Ukrainankin olemassaolo riippuu täysin Yhdysvaltojen avusta, joten hankala sillon on mitään vaatimuksia esittää. Pakko tyytyä osaansa. Juuh, epistä, mutta näin on marjat. 

Rysyläiset yrittää nyt muistaa, että Natossa on 32 maata.

Venäjällä 144 miljoonaa asukasta, eu:ssa 450 miljoonaa.

Joten olette yksi kärpäsenkakka.

Vierailija
49/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkaa olla ihan sama. Haluan vain että tämä sota loppuu. Jos olen rehellinen.

Kaikkein ärsyttävintä tässä tilanteessa on, että paremmilla ehdoilla se olisi loppunut heti silloin samana keväänä kun alkoikin. Ukraina olisi silloin menettänyt vain ne kaksi itäistä maakuntaa, jotka jo joka tapauksessa olivat pyrkineet itsenäistymään (ne "separatistit"), kun eivät enää Ukrainan sortotoimien vuoksi halunneet kuulua Ukrainaan. Nehän ovat venäjänkielisiä alueita aina olleet, ja Ukraina lakkautti venäjän kielen virallisen aseman, ihan sitä myöten, ettei saanut asioida virastoissa, eivätkä lapsetkaan saaneet koulua käydä venäjäksi, se oli suurin syy, mutta muutakin siinä oli. 

Euroopan kannalta olisi ollut myös moninkertaisesti parempi suostua heti niihin ehtoihin. Nyt ei oltaisi lamassa. 

Vihän itsesi saunan taakse idän trollirotta. Siellä Itä-Ukrainassa ei koskaan ollut mitään separatisteja, Koko sodan sai aikaan saatainen venäjän paskamaa ja rottakansa. 

Oli siellä separatisteja. Ehkä olet vain niin nuori, ettet muista. Yritä kuitenkin pitää kielenkäyttö asiallisena. Älä nimittele. Tässä linkki: https://yle.fi/a/3-7437058

Vierailija
50/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää, että Ukraina ei tule luovuttamaan Donetskia Venäjälle ilman taistelua. Joku hyökkäämättömyyden kirjaaminen Venäjän lainsäädäntöön on yhtä luotettava pidäke kuin Rainerin tekemä kädestä ennustus kuuden bissen jälkeen. Ainoa luotettava olisi tappavan ja murtamattoman sähkölatauspannan kytkeminen Putinin kaulaan joka aktivoituu heti kun mies pettää lupauksensa ja siinähän ei mene viikkoakaan.

Vierailija
51/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvattia se mihinkään hyökkäisi? Tässä on kyllä saatu aikaan aivan karmea massapsykoosi. Uskokaa jo: Ukrainan sodan syyt on siellä Itä-Ukrainassa ja Krimillä, ja vuoden 2013 vallankumouksessa.  Mitään tällaista ei ole vireillä tai näköpiirissä yhdenkään EU-valtion kanssa. 

Vierailija
52/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se on sitä. Vähennetään Ukrainan potentiaalia. Mutta sama tehtiin Suomelle. Ei se vielä tarkoita että se on kaiken loppu.

Ei, se on suuremman sodan alku.

Tai sitten ei ole. Tilanne jäähtyy ja tulee jonkinlainen uusi kylmä sota. Parempi sekin kuin tappaminen.

Vierailija
53/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistö oli oikeassa: Trump neuvottelee Euroopan johtajien pään yli samalla kun Euroopan johtajat keskittyvät pitsinnypläykseen.

Eurooppa ei halua neuvotella venäjän kanssa, tämän takia Usa neuvottelee Venäjän kanssa rauhasta.

Minun on vaikea ymmärtää, mitä neuvotteluissa Venäjän kanssa voitaisiin saavuttaa? Venäjä on toistuvasti osoittanut, ettei sitä kiinnosta sopimuksiensa omat velvoitteet, mutta muiden valtioiden kyseessä ollessa huutaa kyllä kansainvälistä oikeutta ensimmäisenä.

Eikä USA ole nykyään juurikaan parempi, vaikka Putinin ykkösfanipoika vielä rahadiilejä kunnioittaakin.

Vierailija
54/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubb ja Zelenskyi on keskustelleet. Toivottavasti Stubb ei ole mennyt lupailemaan mitään..

Stubbin lausunnot on kyllä pelottavia, sieltä voi tulla ihan mitä tahansa. Vielä odotellaan sitä suurinta mokaa. 

Stubbin suu on kuin lapsen perse: koskaan ei tiedä mitä sieltä lentää ulos.

Onko tämä joku venäläinen sananlasku?

Vierailija
55/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teihin idän saastaisiin rottakansan jätteisiin ei koskaan pitä mitään suhteita enää avatakaan. 

Ja voin kertoa, että yhtään ketään idän rottakansan saastaista otusta en tule ikimaailmassa ihmisenä kohtelemaan. Rajaa ei tarvitse avata jatkossakaan. On ollut ihan hemmetin hyvä, että saasta sieltä ei ole päässyt valumaan tänne. Ei venäläiset ole ihmisiä. 

Lääkkeet.

Kiitos kun kerroit meille, että unohdit ottaa ne tänä aamuna idän rottakansa haiseva

Samaa mieltä ei idän rottakanssa Suomeen, ei enää koskaan. Niillä ei ole muuta annettavaa kuin kurjuutta ja korruptiota.

Vierailija
56/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvattia se mihinkään hyökkäisi? Tässä on kyllä saatu aikaan aivan karmea massapsykoosi. Uskokaa jo: Ukrainan sodan syyt on siellä Itä-Ukrainassa ja Krimillä, ja vuoden 2013 vallankumouksessa.  Mitään tällaista ei ole vireillä tai näköpiirissä yhdenkään EU-valtion kanssa. 

Jep. Tuohon soppariinhan sisältyy myös turvatakuut. Tuntuu ettei suurin osa kitisijöistä ole edes lukenut koko paperia.

Vierailija
57/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kautta maailmanhistorian isompi ja vahvempi on määrännyt ja heikot ovat alistuneet. Näin se menee nytkin, vaikka ei olisi kovin kivaa.

Kyllä. Mutta miksi Venäjän pitäisi tällä perusteella määrätä yhtään mitään? Sehän on noin Italian kokoinen talous.

Olisi luonnollisesti parempi, että EU olisi päättämässä mitä sen reunoilla tapahtuu.

Vierailija
58/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan esittänyt, että EU-valtion kanssa olisikaan vireillä mitään. Mutta on Euroopassa muitakin maita, jotka eivät ole EU-valtioita. Eihän Ukrainakaan ole EU-valtio. Eikä välttämättä edes Euroopan suuntaan, vaan onhan noita nähty muitakin, Georgia, Tshetshenia, Afganistan ... 

Vierailija
59/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Venäjä on noudattanut edes omia sopimuksiaan? Esimerkkiä saa hakea jostain Tsaarin ajoilta.

Vierailija
60/211 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan sodan syyt ovat Putin syitä. Putin ei halua luopua vallastaan. Putin ei halua eikä kykene vakauttamaan oloja Venäjällä, joten "vahva johtaja" tarvitsee ulkoisia uhkia, joita vastaan hän voi yhdistää venäjän kansat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi