Vuokranantaja heittää minut ulos
Vuokrarästejä on kolmisen tonnia. Mutta maksan aina jotain joka kuu. Sossusta tulee osa. Tosi törkeää minusta. Olen kuitenkin melkein maksanut vuokran aina.
MITÄ NYT TEEN??? En saa uutta asuntoa kun ei ole luotto_tietoja .
Kommentit (278)
Saatat päästä johonkin asuntolaan. Totuus on, että ihmisiä on myös myös ulkona valitettavasti. Kaikille ei ole paikkaa. Olet onnekas, jos voit muuttaa äitisi luo.
Ap on provo ja jengi otti tosissaan, huutista 😆
Ap on trolli. Sinänsä surullista koska nyt on paljon lapsiperheitä joilla on oikeasti vaikeaa selviytyä vuokrasta hallituksen jättileikkauksien jälkeen. Moni etsii töitä mutta ei löydä. Ongelma on todellinen ja vakava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi ihmiselle juolahtaa edes mieleen jättää vuokrat rästiin?
ÄLÄ PUHU MULLE.
MENE POIS.
SIIS INHOAN SUA.
No mitäs neuvoja sitten kyselet? Mene nyt sinne äidin helmoihin itkemään. Tonttu mikä tonttu. Nyyh.
HAISTA VTTU HOMO!!!
Oho. No sinä et sitä kyllä haistella saakkaan. Ehkä niitä äidin pikkuhousuja.
Voisin puukottaa sut silmänräpäyksessä
Kun olet kuollut niin tulen kusemaan haudalles.
Saiko pikku-V
Ei teinit käytä hymiöitä, niillä on emojit :D
Veikö äiti pikku-Viljamilta monsun pois kun noin känkkäränkkä iski? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo joka kirjoittelee capseilla noita inhoamisviestejä. Aion soittaa sossuun maanantaina ja kysyä miten he saisi mulle järjestettyä asunnon. Samalla voin kysyä onko se purku lappu laillinen vaikka olen sen jo allekirjoittanut, he osaa varmaan ohjeistaa ja olla yhteydessä vuokranantaja perheeseen jos tarvitsee. AP
Lappu on laillinen. Et enää pysty prosessia muuttamaan vaikka se paskalta tuntuu. Ihan turha käyttää energiaa siihen, että voisit jotenkin estää häädön. Niin ei tule käymään. Hyväksy se.
Kaiken voi aina riitauttaa.
Ap:n arvoasteikossa kaikki muu on tullut asunnon vuokranmaksun ja katon päänpäällä pysymisen edelle, ja nyt yllättyy kun joutuu taivasalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihan oikeasti saan asunnon? AP.
Jos et ole valmis maksamaan asumisesta, niin et saa asuntoa mistään. Ilmaisasumista on tarjolla vain kodittomien yösuojissa.
Voit ilmoittautua kaupungin asuntojonoon, mutta mitään takeita asunnon saamisesta ei ole.
Pienessä kunnassa käytännössä löytyy aina asunto normaalisti.
Pääkaupunki ja sen ympäristössä toinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan kannata mennä yksityisen vuokralaisekeksi.
Minun poikani on joten omistan sen kämppäni. Joten aion lähiaikoina muuutaa siihen kämppääni joka sijaitsee ensimmäisessä kerroksesessa (en ole tätä varmaan aikaisemmin sanonut mutta minulla on syöpä kahdessa eri kohtaan ja poikani (molemmat pojistani tietävät tämän ja se syöpä ei ole missään eturauhasessa vaan ihan päänsisällä) eli ei kun aivoissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin hänen muuttonsa suhteen. Ja hei, minustahan tulee semmoinen minigrynderi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä maksanut sen verran kun olen pystynyt joka kuukausi! Paitsi pari kuukautta kesällä. Ja sossu ja kela maksanut aiemmin. Joten älkää haukkuko pummiksi. AP
Maksanut sen verran kuin pystynyt?
Aina olen palauttanut tyhjät tölkit kauppaan ja lähettänyt palautus kuitin kirje kuoressa vuokran antajalle. Tulot eivät ole isot niin sen verran maksan mitä pystyn. AP
HUUTONAURUA :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi ihmiselle juolahtaa edes mieleen jättää vuokrat rästiin?
ÄLÄ PUHU MULLE.
MENE POIS.
SIIS INHOAN SUA.
No mitäs neuvoja sitten kyselet? Mene nyt sinne äidin helmoihin itkemään. Tonttu mikä tonttu. Nyyh.
HAISTA VTTU HOMO!!!
Oho. No sinä et sitä kyllä haistella saakkaan. Ehkä niitä äidin pikkuhousuja.
Voisin puukottaa sut silmänräpäyksessä
Kun olet kuollut niin tulen kusemaan haudalles.
Kristallipallostako osoitteen katsot?
Vierailija kirjoitti:
No sun pitää ottaa yhteys sosiaalitoimeen. Ei Kelaan vaan kaupungin tai kunnan sosiaalitoimistoon ja selittää tilanne. Sieltä irtoaa ainakin neuvoja jollei muuta. Ja jos olet asunnoton muutat kotiin tai kavereiden luokse hetkeksi.
Ei toisten nurkkiin vaan muuteta. Tottakai äidillä ja kavereillakin on asiaan sanomista, ja voi vaikuttaa jopa heidän menoihin tai vaikkapa tukiin kun joku ylimääräinen muuttaa asuntoon asumaan. Yli kolmekymppinen ei ole enää sukulaisten ja kavereiden vastuulla muutenkaan. Nyt on hyvä hetki opetella ottamaan vastuuta siitä, miten aikuisten oikeasti asioitansa pitää hoitaa. Vuokrakämpästäkään ei hetkessä lennä pihalle joten aikaa olisi kyllä ollut hakea apuja vaikka kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Parasiitti joutaakin kadulle. En siis tunnista ongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on silleen hankala että mulla ei ole luotto tietoja niin vuokra asunnon saaminen on vähän hiljasta. Mut varmaan sossu sen jostain osaa kaivaa. Muuten joudun taivas alle. AP
No se on sinun kohdallasi nyt todellisuutta se asunnottomana oleminen ja varmasti aika pitkään. Vuokrarästit ja luottotiedottomuus on sellainen yhdistelmä asunnon saamisessa että vaikea kuvitella huonompaa tilannetta. Ei se sossu sinua tästä nyt kyllä pelasta. Saat kyllä kuulla aikamoista palautetta toimistasi. Nyt valitset joko sen äidin luo muuttamisen tai sitten jäät kadulle.
Kirjoitat jenkki suomalaiselle keskustelupalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä maksanut sen verran kun olen pystynyt joka kuukausi! Paitsi pari kuukautta kesällä. Ja sossu ja kela maksanut aiemmin. Joten älkää haukkuko pummiksi. AP
No mikäs sinä sitten olet jos et pummi? Jos vuokrasi on 400€ niin ei ole mitään selitystä siihen ettet ole sitä maksanut. Työttömänä olet takuulla saanut kaikki tuet ja rahasi ovat riittäneet erittäin hyvin tuon vuokran maksuun. Mihin olet 800€ haaskannut kun jätit vuokrat maksamatta? Vilkaise peiliin ja mieti nyt hieman mistä se syyllinen tähän tilanteeseen löytyy. V..tu miten jotkut edes kehtaa syyttää asioidensa sotkemisesta aina kaikkia muita kuin itseään? Tuollaisille ei varsinkaan pidä maksaa mitää tukia kun niillä ei hoideta edes sitä asiaa mitä varten niitä saa.
Tämän kun useampi tajuaisi.
Kommentoijalle 154/215, kun ei nämä lainaukset toimi taas tälläkään kertaa:
Ihan siitä, kun ensin vastasit kommenttiini ja perään kirjoitit siinä muodossa, kuin olisit sen kohdistunut minuun etkä ap:lle, että kasvata pallit jne.
Vierailija kirjoitti:
Ap on provo ja jengi otti tosissaan, huutista 😆
Tämä. Oikeasti sossutädit pitävät tuollaisista reppanoista sen verran huolta ettei aihe vapaalla tarvitse kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksanut sen verran kuin pystynyt?
Aina olen palauttanut tyhjät tölkit kauppaan ja lähettänyt palautus kuitin kirje kuoressa vuokran antajalle. Tulot eivät ole isot niin sen verran maksan mitä pystyn. AP
Jos OIKEASTI olisit tahtonut maksaa sen verran mitä pystyt, olisit pienituloisena jättänyt ne pullot ostamatta ja maksanut niillä sen vuokran!
Vierailija kirjoitti:
Laitoin nyt lopulta viestin myös äitille että voi olla että olen hänen luonaan joulun pyhät. Se on kyllä viimeinen vaihtoehto mulle. Äitini asuu maalla. Mutta en laittanut mitään tästä asunto sopasta. Hän ei ole vastannut mitään. AP
Huolimatta kaikista sekoiluistasi, huonoista päätöksistäsi ja heikosta kyvystäsi nähdä oma osasi ja ottaa vastuu tilanteistasi, toivon silti sinulle hyvää. Toivon, että opettelet nyt elämänhallintaa ja saat asiasi pian parempaan järjestykseen.
Hyvin todennäköistä on, että et saa... Tuota asiaa pitää Aina miettiä etukäteen. Vuokrarästejä ei saa tulla. Vuokranantajillakin on menonsa joten moni laittaa rästit kyllä perintään ja ulosottoon.