Vuokranantaja heittää minut ulos
Vuokrarästejä on kolmisen tonnia. Mutta maksan aina jotain joka kuu. Sossusta tulee osa. Tosi törkeää minusta. Olen kuitenkin melkein maksanut vuokran aina.
MITÄ NYT TEEN??? En saa uutta asuntoa kun ei ole luotto_tietoja .
Kommentit (278)
En tiedä jaksanko tohon lähteä kun en tiedä miten se vuokranantaja perhe reagoi kun ne tulee tänne ja olen vielä tavaroineni paikalla. Mun yhdellä kaverilla kävi vähän huonosti kun se pahoinpideltiin kun ei muuttanut pois. Ja sitten lennän kuitenkin lopulta pois. Mutta jos se johtaisi siihen että saan pitää asunnon niin sitten jäisin vaan tänne. Kauhee stressi tästä nyt. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittääkö esim kirkko asuntoja meille joita elämä kohdellut kaltoin? Äitin luo en näin päälle kolmikymppisenä viitsisi muuttaa. AP
Seurakunnilla voi olla vuokra-asuntoja paikkakunnasta riippuen, ne ovat ihan normaaleja asuntoja ilman korvamerkintää elämän kaltoin kohtelemille, paljon esim. seurakunnan työntekijöitä niissä asuu, mutta muitakin.
Ota selvää netistä ja hae.
Y-säätiö vuokraa koteja elämän kaltoin kohtelemille, hae sieltä, jos paikkakunnallasi on.
Hirveää kidutusta asua Y-säätiön luukun naapurissa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä jaksanko tohon lähteä kun en tiedä miten se vuokranantaja perhe reagoi kun ne tulee tänne ja olen vielä tavaroineni paikalla. Mun yhdellä kaverilla kävi vähän huonosti kun se pahoinpideltiin kun ei muuttanut pois. Ja sitten lennän kuitenkin lopulta pois. Mutta jos se johtaisi siihen että saan pitää asunnon niin sitten jäisin vaan tänne. Kauhee stressi tästä nyt. AP
Ymmärrän.
Pahoinpitelystä olisi hyvä tehdä rikosilmoitus. Ja soittaa heti 112 kun pahoinpitelijät ovat poistuneet paikalta.
Tämän lisäksi olisi hyvä tehdä laittomasta häädöstä myös rikosilmoitus, jos/kun häätö on laiton.
Pahoinpitelijät yrittävät väkivallalla ja pelolla saada muuttamaan pois ja unohtamaan laittoman häädön, ettei siitä laittomasta säädöstä tehtäisi rikosilmoitusta. Jos nämä edes tietävät, että häätö on laiton tai eivät ainakaan välitä siitä laittomuudesta.
Jos on todellista väkivallan vaaraa niin on hyvä miettiä kannattaako vain muuttaa pois ja suojella näin itseään.
Eihän se jälkikäteen tehty rikosilmoitus (häädöstä/pahoipitelystä) paljon auta ja lohduta, jos on joutunut pahoinpidellyksi. Ei se rikosilmoitus poista sitä jo tehtyä väkivaltaa.
Milloin vuokranantaja tulee?
Ehtiikö sitä ennen maanantaina selvittää sossusta/oikeusaputoimistosta/lakimieheltä kuinka tulisi toimia, kun itse on allekirjoittanut purkuilmoituksen ja luvannut muuttaa pois. Todennäköisesti tällöinkin häädön pitää tapahtua oikeuden + ulosoton kautta, mutta tämä olisi hyvä varmistaa edellä mainituilta tahoilta heti maanantaina.
Lakimiehetkin/asianajajat saattavat hieman neuvoa puhelimessa - ilmaiseksi - kuinka on hyvä ja laillista edetä sun tilanteessa.
Ja lisäksi pitää miettiä vielä, onko turvallista jäädä asuntoon (onko väkivallan uhkaa)?
Jos on väkivallan uhkaa niin muuta ihmeessä pois!
Ei kannata itseään laittaa vaaraan, kun kumminkin joudut muuttamaan lopulta pois. Viimeistään oikeuden ja ulosoton saattelemana!
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat vielä lisäkuluja käräjäoikeiden tekemästä häädöstä niin siitä vaan ja käsittääkseni vuokranantaja on sitä häätöä jo kyllä sieltä hakenut jos ilmoitti että velat menee sitten sitä kautta. Jos vuokrasi on 400€/kk niin sinullahan on 10 kk vuokrat maksamatta. Vuokranantaja ei varmasti halua asiaa enää kanssasi sopia sillä et varmasti jatkossakaan pysty vuokraasi hoitamaan noiden velkojen lisäksi. Katos kun kaikelta tältä olisit välttynyt maksamalla vuokrasi aina ajallaan.
AP on itse aiheuttanut tämän häädön. Jättänyt vuokria rästiin.
Nyt vain kokoot itsesi ja pidät itsesi miehenä ja muutat pois sovitun mukaisesti.
Jatkossa hoidat vuokrat säntillisesti, maksat AINA ensimmäisenä vuokran ja sitten muut laskut ja loput rahoista jää ruokaan ja muuhun huvitteluun.
Opit virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat vielä lisäkuluja käräjäoikeiden tekemästä häädöstä niin siitä vaan ja käsittääkseni vuokranantaja on sitä häätöä jo kyllä sieltä hakenut jos ilmoitti että velat menee sitten sitä kautta. Jos vuokrasi on 400€/kk niin sinullahan on 10 kk vuokrat maksamatta. Vuokranantaja ei varmasti halua asiaa enää kanssasi sopia sillä et varmasti jatkossakaan pysty vuokraasi hoitamaan noiden velkojen lisäksi. Katos kun kaikelta tältä olisit välttynyt maksamalla vuokrasi aina ajallaan.&
Lisäksi jos ulosottoviranomainen tulee sinut häätämään, ottaa se kaiken arvokkaaman omaisuuden takeeksi velkojesi maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Pahoinpitelystä olisi hyvä tehdä rikosilmoitus. Ja soittaa heti 112 kun pahoinpitelijät ovat poistuneet paikalta.
Tämän lisäksi olisi hyvä tehdä laittomasta häädöstä myös rikosilmoitus, jos/kun häätö on laiton.
Pahoinpitelijät yrittävät väkivallalla ja pelolla saada muuttamaan pois ja unohtamaan laittoman häädön, ettei siitä laittomasta säädöstä tehtäisi rikosilmoitusta. Jos nämä edes tietävät, että häätö on laiton tai eivät aina
Kannattaa lähteä ja nopeaan. Kohta tulee pesäpallomailan kanssa kaveri perimään saatavia.
Vierailija kirjoitti:
Naurattoo huastattelut, joissa 150 euron viuhkaripsi ohta syväjäässä selittää, miten raha tiukassa.
En oo ilkeä, mutta totean, että Savon aikana esimerkiksi kampaajakeikat kokonaan pois kk-budjetistani. Modifioinut tukan itse kampaajan proosaksin. Netistä tilatut laadukkaat hiusvärit, vaikka onhan tuossa S-marketissakin PolyBlondet kempparihyllyssä. Oon ne skipannut kumminnii..
Minun latvapituudellani jo kevytsävytys ja simppeli leikkaus pari sattoo salongissa.
Miettikkeepä..
Opettele kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain kokoot itsesi ja pidät itsesi miehenä ja muutat pois sovitun mukaisesti.
Jatkossa hoidat vuokrat säntillisesti, maksat AINA ensimmäisenä vuokran ja sitten muut laskut ja loput rahoista jää ruokaan ja muuhun huvitteluun.
Opit virheistä.
Älä naurata. Ei tuollainen kaveri joka on jättänyt 10 kk:n vuokrat maksamatta opi ja vielä kehtaa kitistä asiasta. Jos on jo luottotiedot menneet eikä ole töissä, niin silloin ei ole varaa huvitteluun. Nyt ne saadut tuetkin on käytetty kaikkeen muuhun kuin asumiseen. Vuokranantajakin on ollut todella kärsivällinen mutta kun ei kaveri pysty niin ei pysty. Ikinä en tuollaisille asunto vuokraisi. Onneksi ne luottotiedot saa selvitettyä.
"Kannattaa lähteä ja nopeaan. Kohta tulee pesäpallomailan kanssa kaveri perimään saatavia."
Olisikohan AP vuokranantaja tämän tyylinen rikollinen. Jos olisi niin olisi varmasti jo tullut mailan kanssa perimään.
Nyt päinvastoin yrittävät edetä rauhanomaisesti ja jotenkin ainakin laillisella tavalla kun toimittivat purkuilmoituksen.
Etenevät siis A4-paperin kautta eikä mailan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö on että vuokra maksetaan aina ensimmäisenä ja joka kerta päivälleen ajoissa. Monta kertaa oon ollut nälissäni eikä ole ollut paljoon varaa, mutta aina hoidettu asunto, sähkö ja puhelinlasku. Kannattaa miettiä asia myös vuokranantajan näkökulmasta ja kuinka ikävästi teet hänelle jos hänen pitää alkaa kysellä vuokran perään. Asunnosta on myös kuluja kuten vastike, kiinteistövero ym. joka vuokranantajan pitää maksaa. Mulle on kunnia-asia olla hyvä kansalainen ja vuokralainen eikä mun ahdinko ole muiden syytä tai muiden vastuulla.
Sillä vuokranantajalla on parikymmentä sijoitusasuntoa ympäri suomea, tuskin edes huomaa jos yhdestä ei tulekkaan maksut ajoissa.
No selkeästi on huomannut. Todennäköisesti on myös isot asuntolainat, joita lyhentää vuokratuotoilla.
Vierailija kirjoitti:
Opit virheistä.
Tämä. Jos rahaa ei jää ruokaan niin silloin pitää pienentää menoja. Ei koskaan ottaa lainaa eikä pikavippejä!
Koska jos sinulle ei ole rahaa edes ruokaan niin miten sinulla on rahaa kaikkiin pakollisiin menoihin (vuokraan, sähköön, ruokaan...) ja tämän lisäksi vielä velan maksuun. Ei mitenkään. Ei siis lainoja vaan menojen karsimista.
Eli jos rahat ei riitä niin
- muuta halvempaan asuntoon
- käytä vähemmän sähköä, vettä...
- ota halvempi puhelinliittymä
- jne. vähennät kaikkia menoja että saat rahat riittämään ruokaan!
EI SIIS LAINAA EIKÄ PIKAVIPPEJÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä siinä loiselle muka oikeuksia laittelet"
Laillista oikeuksia. Kyllä vuokraajakin pitää lakia totella!
Sehän hoiti asian oikein mallikkaasti purkamalla sopimuksen vuokrarästeihin vedoten ja minkä asukas hyväksyi. Vuokralaisella on velvollisuus hoitaa vuokransa täysimääräisenä ja ajallaan.
Höpö höpö.
Ei se laillinen mallikkuus tuohon lopu.
Häätö pitää toimittaa laillisesti!
Laillinen häätö toimitaan oikeuden ja ulosoton kautta.
Kenelläkään muulla kuin UO ei ole oikeutta häätää asunnosta.
UO = ulosotto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opit virheistä.
Tämä. Jos rahaa ei jää ruokaan niin silloin pitää pienentää menoja. Ei koskaan ottaa lainaa eikä pikavippejä!
Koska jos sinulle ei ole rahaa edes ruokaan niin miten sinulla on rahaa kaikkiin pakollisiin menoihin (vuokraan, sähköön, ruokaan...) ja tämän lisäksi vielä velan maksuun. Ei mitenkään. Ei siis lainoja vaan menojen karsimista.
Eli jos rahat ei riitä niin
- muuta halvempaan asuntoon
- käytä vähemmän sähköä, vettä...
- ota halvempi puhelinliittymä
- jne.
👍
Jos häädössä on väkivallan vaaraa niin, että vuokranantaja voi olla väkivaltainen niin ehdottomasti kannattaa muuttaa suosiolla.
Toisin sanoen mieluummin vain muuttaa kuin ottaa tur_paansa ja muuttaa.
Eikä se riitä, että aloittaja ja vaikka asianajaja tietää kuinka laillisesti hätätilanteessa edetään. Vuokranantaja ei välttämättä tiedä ja saattaa häätää ja ajaa asunnosta ulos, väkivalloin tai ei, ja vaihtaa lukot (laitonta, vain ulosotto voi häätää).
Siinä tapauksessa jäisi jälkikäteen vain rikosilmoituksen vaihtoehto, mutta toisaalta aloittaja ei ole syytön itsekään (jättänyt vuokria maksamatta) niin lähteekö syyttelemään muita, kun itsensäkin on syytä.
Fifty fifty -tilanne.
Lisäksi jos laittomasta häädöstä ja mahdollisesta väkivaltaisesta häädöstä tekee rikosilmoituksen niin poikiiko se vielä lisää ja enemmän uhkaa sekä väkivaltaa vuokranantajan taholta, jos ovat jo häätötilanteessa olleet väkivaltaisia?
Nämä on niin tapauskohtaista, että jokaisen pitää miettiä itse miten toimii. Jos vuokrat on jäänyt maksamatta niin häätö koittaa joka tapauksessa. Silloin käräjäoikeus määrää häädön ja ulosotto lopulta häätää.
Lipulta, parasta olisi ennaltaehkäisy, hoitaa asiat oikein ja maksaa laskunsa ajallaan.
*hätätilanteessa = häätötilanteessa
itsensäkin = itsessäkin
Lipulta = Lopulta
AP täällä. Muutin nyt sitten pois kun ei tässä muutakaan voi. Kysyin sossulta menikö tämä nyt lain mukaan. He sanoi että meni. En jaksanut selvittää sen enempää. Kaikkia tavaroita en jaksanut siirtää vaan jätin kirppusen sohvan ja sängyn vuokranantaja perheen riesaksi. Enkä jaksanut siivota. Muutin nyt sitten lopulta äitin luo kun en saanu uutta asuntoa mistään lyhyellä varo ajalla. Ja senkään takia en saanut kaikkia tavaroita vietyä pois. Ei ole kummoinen tilanne mulla. Olenko nyt sitten asunnoton. Hyvää joulua vaan meikäläiselle. AP
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/asuminen/vuokra-asunnot/vuokrasopimu…
Jos vuokralainen ei purusta huolimatta muuta pois vuokranantajan ilmoittamana ajankohtana, vuokranantajan tulee viedä asia tuomioistuimeen häätöpäätöksen saamiseksi. Vuokranantaja ei saa itse toimittaa häätöä eikä esimerkiksi vaihdattaa asunnon lukkoja.