Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja heittää minut ulos

Vierailija
20.11.2025 |

Vuokrarästejä on kolmisen tonnia. Mutta maksan aina jotain joka kuu. Sossusta tulee osa. Tosi törkeää minusta. Olen kuitenkin melkein maksanut vuokran aina.

MITÄ NYT TEEN??? En saa uutta asuntoa kun ei ole luotto_tietoja . 

Kommentit (278)

Vierailija
221/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittääkö esim kirkko asuntoja meille joita elämä kohdellut kaltoin? Äitin luo en näin päälle kolmikymppisenä viitsisi muuttaa. AP

Ja ihan hei sulle tiedoksi. Mä yritin sua auttaa, puhua, neuvoa ja opastaa, miten elää ihmisiksi. Sä et viitsinyt edes kuunnella. Sanoin sulle jo aiemmin, että en mä väkisin aikuiselle ihmiselle voi järkeä kasvattaa, ja.. muistatko, että jos ei äitin neuvot mene perille, Siperia kyllä opettaa. Kyse voi sun mielestä olla, ettet viitsisi takaisin luokseni muuttaa, mutta mun puolesta se tarkoittaa, ettet sä enää mun luokseni muuta. Ja niinhän sä sanoit lähtiessäsi itsekin: takaisin en tule. Jotta, sitä saa, mitä tilaa. 

Vierailija
222/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika julmaa viedä toiselta koti alta! AP

Koti on varmaan ollut ihan Porvoossa. Eikö niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti! T.AP

Norjassa moni työnantaja maksaa asunnon.

Lisäksi velat jää Suomeen.

Näin minä tulen tekemään. Minua ei enää kukaan hauku. 

Vierailija
224/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että joka kuukausi maksaa "jotain", vaan pitää maksaa koko vuokra eräpäivään mennessä.

Miten ihmeessä sinulle on voinut kertyä 3000e vuokravelkaa? 

Olen ollut aika kauan samassa asunnossa, useamman vuoden. Nyt yhtäkkiä vuokranantaja perhe suuttui ja heitti ulos! Aiemmin on ollut kärsivällinen. AP

Eihän sitä tuollain voi heittää ulos.

Laitonta!

Häätöä haetaan oikeudesta ja sen jälkeen ulosottoon häätöpaperit ja ulosotto hoitaa häädön!

_____

Ennen kuin häätö voidaan panna toimeen, vuokranantajan on haettava käräjäoikeudesta häätötuomio ja sen jälkeen ulosottoviranomaisilta häädön täytäntöönpano.

Muuttokehotus

Kun häädöstä on käräjäoikeuden tuomio ja vuokranantaja on tehnyt ulosotto

Mitä siinä loiselle  muka oikeuksia laittelet

Vierailija
225/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo tylyttäjät kuuluu oman narunsa jatkoksi.

Vierailija
226/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti! T.AP

Siellä opit olemaan.

Vierailija
227/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että joka kuukausi maksaa "jotain", vaan pitää maksaa koko vuokra eräpäivään mennessä.

Olen ollut aika kauan samassa asunnossa, useamman vuoden. Nyt yhtäkkiä vuokranantaja perhe suuttui ja heitti ulos! Aiemmin on ollut kärsivällinen. AP

Poliisiin yhteys. Laiton häätäminen. Häätöön tarvitaan oikeuden tuomio ja vasta ulosotto lopulta häätää asunnosta. Muilla ei ole oikeuttaa heittää sua Pigalle kuin ulosotolla! Niin kauan sinulla on oikeus asua asunnossa. Laki on varsin selvä tässä kohtaa, miten oikea ulos heittäminen tapahtuu. 

Poliisille teet rikosilmoituksen! Heti maanantaina.

Menet poliisilaitokselle maanantaina päiväaikaan ja kerrot, että

MINUT ON HEITETTY ASU

🤣🤣

Vierailija
228/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somput vuokraa pimeästi kakkosasuntojaan ('eronneen' kakkosmuijan kela-asunto). No questions asked.

Vierailija
229/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene äitisi luo joksikin aikaa jos mahdollista. Samalla saat vähän etäisyyttä tilanteeseesi. Kyllä sinun kannattaa myös sosiaalivirastossa käydä juttelemassa. Eihän se elämä aina mene oppikirjan mukaan, mutta aina siitä voi nousta. 

Vierailija
230/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä siinä loiselle muka oikeuksia laittelet"

Kyllä näille rikollisille vuokranantajille joku roti pitää saada ja seuraamukset laittomista häädöistä. 

Heh 

Aloittaja ei muuta kuin poliisin puheille ja rikosilmoituksen tekoon.

Vuokranantaja enkelien juttusille ja vuokrarästit maksuun.

Vierailija
231/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tuollain voi heittää ulos.

Laitonta!

Häätöä haetaan oikeudesta ja sen jälkeen ulosottoon häätöpaperit ja ulosotto hoitaa häädön!

_____

Ennen kuin häätö voidaan panna toimeen, vuokranantajan on haettava käräjäoikeudesta häätötuomio ja sen jälkeen ulosottoviranomaisilta häädön täytäntöönpano.

Muuttokehotus

Kun häädöstä on käräjäoikeuden tuomio ja vuokranantaja on tehnyt ulosotto

Tottakai vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus jos on tuhansia euroja maksamattomia vuokria, senkin sossupummi kommunisti. Häädön voi hakea jos vuokralainen ei suostu muuttamaan. 

Vierailija
232/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti! T.AP

Norjassa moni työnantaja maksaa asunnon.

Lisäksi velat jää Suomeen.

Näin minä tulen tekemään. Minua ei enää kukaan hauku. 

En osaa norjaa enkä ruotsia. Engalnninkin kanssa on niin ja näin. En tiedä pärjäisinkö norjalaisessa yhteis kunnassa. Muuten voisin kyllä muuttaakkin. AP

Vierailija
233/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisiin yhteys. Laiton häätäminen. Häätöön tarvitaan oikeuden tuomio ja vasta ulosotto lopulta häätää asunnosta. Muilla ei ole oikeuttaa heittää sua Pigalle kuin ulosotolla! Niin kauan sinulla on oikeus asua asunnossa. Laki on varsin selvä tässä kohtaa, miten oikea ulos heittäminen tapahtuu. 

Poliisille teet rikosilmoituksen! Heti maanantaina.

Menet poliisilaitokselle maanantaina päiväaikaan ja kerrot, että

MINUT ON HEITETTY ASU

Tämä oli tosi hyvä vinkki jos näin on! Menen puhumaan poliisi asemalle heti maanantaina. Siinä vasta vuokranantaja perheen naamat venähtävät jos poliisi konstaapeli tulee koputtamaan ovelle. Saavat maistaa omaa lääkettään. AP

Vierailija
234/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä siinä loiselle muka oikeuksia laittelet"

Laillista oikeuksia. Kyllä vuokraajakin pitää lakia totella!

Sehän hoiti asian oikein mallikkaasti purkamalla sopimuksen vuokrarästeihin vedoten ja minkä asukas hyväksyi. Vuokralaisella on velvollisuus hoitaa vuokransa täysimääräisenä ja ajallaan. 

Vierailija
235/278 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vielä tiedoksi:

3. Ulosottoviranomaiset toimittavat häädön

Vuokranantaja ei saa toimittaa häätöä itse, vaikka vuokralainen ei olisi lähtenyt asunnosta viimeistään häätötuomiossa määrättynä päivänä. Esimerkiksi oven lukkoa ei saa vaihtaa, vaan vuokranantajan on pyydettävä ulosottoa häätämään asukkaat ja poistamaan asunnossa oleva omaisuus.

Häätö tulee vireille ulosottoon, kun vuokranantaja toimittaa sinne tuomioistuimesta saamansa häätötuomion. Sen jälkeen ulosotto lähettää vuokralaiselle muuttokehotuksen, jossa annetaan vielä 23 viikkoa aikaa muuttaa itse. Häätöön voi hakea lykkäystä, mutta ulosottomies harkitsee sen myöntämisen edellytykset tapauskohtaisesti. Ulosoton toimittamasta häädöstä voit lukea lisää ulosottolaitoksen verkkosivuilta.

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/tietoa-haadosta/haadon-e…

Vierailija
236/278 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vielä tiedoksi:

3. Ulosottoviranomaiset toimittavat häädön

Vuokranantaja ei saa toimittaa häätöä itse, vaikka vuokralainen ei olisi lähtenyt asunnosta viimeistään häätötuomiossa määrättynä päivänä. Esimerkiksi oven lukkoa ei saa vaihtaa, vaan vuokranantajan on pyydettävä ulosottoa häätämään asukkaat ja poistamaan asunnossa oleva omaisuus.

Häätö tulee vireille ulosottoon, kun vuokranantaja toimittaa sinne tuomioistuimesta saamansa häätötuomion. Sen jälkeen ulosotto lähettää vuokralaiselle muuttokehotuksen, jossa annetaan vielä 2-3 viikkoa aikaa muuttaa itse. Häätöön voi hakea lykkäystä, mutta ulosottomies harkitsee sen myöntämisen edellytykset tapauskohtaisesti. Ulosoton toimittamasta häädöstä voit lukea lisää ulosottolaitoksen verkkosivuilta.

https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/tietoa-haadosta/haadon-e…

Vierailija
237/278 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tarkoitatko että jatkaisin asunnossa asumista vaikka olen allekirjoittanut sen purku ilmoituksen ja lupautunut muuttamaan pois? Niin voisin silti jäädä ja ehkä asua vielä kuukauden tai pari mitä tuo häätö prosessi kestää? Voiko he pyytää poliisin heittämään minut kun olen allekirjoittanut sen purku ilmoituksen ja siinä oli myös muutto päivämäärä? Haluaisin vain et he peruisi koko jutun! AP

Vierailija
238/278 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ulosottolaitos.fi/tietoa-ulosotosta/ulosoton-tehtavat/haato/

ULOSOTTOLAITOS

HÄÄTÖ

Häätö tulee ulosottoon vireille hakemuksesta, ja häädön hakija tarvitsee hakemusta varten tuomioistuimen päätöksen.

Kun häätö on tullut ulosottoon vireille, häädettävälle lähetetään ulosotosta muuttokehotus, jossa ilmoitetaan muuttopäivä ja kehotetaan muuttamaan vapaaehtoisesti ja huolehtimaan itse omaisuutensa poiskuljettamisesta. Tiloista on poistuttava viimeistään muuttokehotuksessa mainittuna päivänä. Muuttopäivä määrätään normaalitapauksessa 2-3 viikon päähän muuttokehotuksen lähettämisestä.

Ulosottomies voi lykätä muuttopäivää häädettävän pyynnöstä, mikäli häädön hakijalle ei aiheudu siitä tuntuvaa haittaa. Lykkäyksen edellytykset ulosottomies harkitsee tapauskohtaisesti.

Vierailija
239/278 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut maksaa. Nyt sitten olet ilman asuntoa tai siirryt kotiin äidin luo.

Hyi, en huoli. Melköön törkyläjä samanlaisen isänsä luo.

Äiti (joja katuu että jätti abortin tekemättä)

Vierailija
240/278 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä mistään tietoa että velvoittaako tuo purku ilmoituksen allekirjoitus minua muuttamaan. Ja sossu on kiinni viikonloppuna. Tietääkö täällä kukaan? AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan