Kuntouttava työtoiminta loppuu kokonaan suomessa.
Just luin ylen uutisen siitä. Rahaa ei ole enää siihenkään. Tuleeko teille niitä orjatöitä kovin ikävä?
Kommentit (168)
Mutta hallituksen palkkojen korotuksiin on varaa, sekä heidän omien sukulaisten ja perheenjäsenten palkkaamiseen
Meillä on liian korruptonoitu päättäjät tällä hetkellä
Vierailija kirjoitti:
RIP Suomi
Ei suomi voi levätä. Tämä maa on rakennuskia,maata,merta,jokiq,järviä,kiviä,sieniä,puita. Ihminen voi levätä.
Onkohan joku joskus kuntoutunut, no ei, koska ei ole halua mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu.Sinne tungetaan kaikki pitkä- aikaistyöttömät, iäkkäät, sairaat, iäkkkäät.
Käytännössä minne? Jos työpajoja ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu.Sinne tungetaan kaikki pitkä- aikaistyöttömät, iäkkäät, sairaat, iäkkkäät.
Ihmisoikeusloukkaus kiristää ihmisiä sinne. Ettei ole rahaa jos ei mene.
Olin joskus sellaisessaja olin pajalla tulin 8 aikaa ja lähdin 9 aikaan kotiin. Kukaan ei sanonut mitään kun porukka lähti kotiin. Paja halusi vaan tuet kunnalta ja valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt loppua jo aikoja sitten. Täysi turhaa aikuisten ihmisten kiusaamista typerine näpertelyineen ja muka ohjaukseen elämänhallinnassa. Voi tsiisus ei tule ikävä, sain pikemminkin traumoja siitä ajasta.
Itsellä on lähinnä hyviä tai kohtuullisia kokemuksia noista. Niiden vaihtoehtona olisi ollut silkka kattoon syljeskeleminen. Oli kuitenkin kaikenlaisia etuja, sosiaalistelua, työkokemusta ja hiukan enemmän rahaa kuin toimettomana ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee nyt ihmiset syrjäytyy vielä enemmän
Jos kävelee ihmisten pariin niin ei ole syrjäytynyt. Tai jos kaikki syrjäytyneet ihmiset kokoontuvat samaan paikkaan niin ne voi saada uusia ystäviä. Sitten he eivät ole syrjäytyneitä..
Syrjäytynyt:
Ei ole työssä eikä koulutuksessa (pitkäaikaistyöttömyys tai koulutuksen puuttuminen)
Heikko taloudellinen tilanne
Vähäiset sosiaaliset suhteet tai sosiaalinen eristäytyminen
Terveyden tai mielenterveyden ongelmia
Vaikeuksia saada palveluita tai tukea
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Olen 62v työtön. Minua yritetään laittaa kuntouttavaañ työtoimintaan, vaikka hoidan 92v isääni.
Uudistus on vasta tulossa ensi vuonna!!
Vierailija kirjoitti:
On olleet loppumassa jo pitkään. Esim tälläkin mainitut kierätyskeskukset ovat vähentyneet dramaattisesti vuosien varrella. Ja niinkin paljon puhutaan kierrättämisestä, hah.
Mutta pimeä työ ei lopu suomesta. Olen aina tehnyt pimeitä töitä. 20 vuotta sitten tein kun olin trukkikuskina yhdessä metallifirmassa. Firman pomo antoi 500 euroa käteen viikon lopuksi perjantaina aina jakysyi tulenko maanantainakin. Sen jälkeen olen tehnyt kaikenlaista
Vierailija kirjoitti:
Loppuu kaikki muukin pian hallituksen sössimisen takia. Hyvinvointivaltiomme alasajo on alkanut jo aikaa sitten.
Niin hemmetin totta,Marinin hallitus tuhosi kaiken ja lahjoitti kymmenet miljardit hyvävelikerholle ja ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pimeä työ ei lopu suomesta. Olen aina tehnyt pimeitä töitä. 20 vuotta sitten tein kun olin trukkikuskina yhdessä metallifirmassa. Firman pomo antoi 500 euroa käteen viikon lopuksi perjantaina aina jakysyi tulenko maanantainakin. Sen jälkeen olen tehnyt kaikenlaista
Kyllä niitäkin on tarjolla nykyään ihan helvetisti vähemmän, kuten yleensäkään minkäänlaista harmaata taloutta tai selviytymiskeinottelua. Suomen alasajo näkyy kaikessa, enkä tosiaan nyt syytä nykyistä hallitusta, joka on vaikeiden asioiden äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyvätkö kierrätyskeskukset sen jälkeen pystyssä? Eivätkö sen työntekijät ole juuri näitä kuntoutettavassa työtoiminnassa olevia?
Kuntouttava työtoiminta on ollut sitä minkä kautta vajaatyökyiset ja normaaleilla tavoilla vaikeasti tai ei ollenkaan työllistyvät ovat voineet osallistua edes johonkin työhön ja osallistuminen johonkin toimintaan on näille ihmisille tärkeää myös mielen teterveydenkin kannalta. Toivottavasti tulee joku palkkatukitoiminta tilalle muuten kierrätyskeskukset ja järjestöjen kirpputorit ym. vastaavat kuntouttavaa työtoimintaa järjestävät tahot eivät pysty toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyvätkö kierrätyskeskukset sen jälkeen pystyssä? Eivätkö sen työntekijät ole juuri näitä kuntoutettavassa työtoiminnassa olevia?
Kuntouttava työtoiminta on ollut sitä minkä kautta vajaatyökyiset ja normaaleilla tavoilla vaikeasti tai ei ollenkaan työllistyvät ovat voineet osallistua edes johonkin työhön ja osallistuminen johonkin toimintaan on näille ihmisille tärkeää myös mielen teterveydenkin kannalta. Toivottavasti tulee joku palkkatukitoiminta tilalle muuten kierrätyskeskukset ja järjestöjen kirpputorit ym. vastaavat kuntouttavaa työtoimintaa järjestävät tahot eivät pysty toimimaan.
Innovatiivisuuden ja kotimaisen hyperammattitaidon kehittäminen, yritystoiminnan helpottaminen ja tuo mistä kirjoitat ovat varmaan tyyliin ainoita keinoja saada Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Olen 62v työtön. Minua yritetään laittaa kuntouttavaañ työtoimintaan, vaikka hoidan 92v isääni.
Loppuu mutta ei vielä ensi vuonna.
Minulle perusteltiin kuntouttavaan pakottamisella sillä että olen alkoholisti vaikka en ollut 16 vuoteen juonut alkoholia. Haastoin typin virkailijan oikeuteen v 2019. Se kirjoitti oikein lausunnon minun terveydestä että juon paljon alkoholia koska olen työtön eikä minulla ole elämänhallintaa. Silloin v 2019 olin käynyt kuntosalilla useamman vuoden jo ja pelasin salibandyä. Oikeudessa oli kuntosalin kulkujärjestelmä todisteena että olin käynyt yli 600 kertaa salilla 3 vuoden aikana
Otin kuvan siitä lausunnosta ja kopion ja tein rikosilmoituksen. Typin virkailija tuomittiin kunnianloukkausesta ja virkarikoksesta. Sain vaivaiset 3500 euroa korvauksia.
Eikö eräällä entisellä ministerillä ollut Vammalassa joku paja jossa työttömät teki alihankintatöitä paikkakunnan firmoille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö eräällä entisellä ministerillä ollut Vammalassa joku paja jossa työttömät teki alihankintatöitä paikkakunnan firmoille.
Joo oli ja sitä alihankintaa tehtiin täälläkin mutta minä en siihen suostunut ja kirjoitin siitä paikalliseen lehteenkkin jutun ja sitten viranomaiset selitteli ettei kuntouttava ole mikään pakollista ja sitten minä esittelin minun oma-asiointiin typin virkailijan kirjoittaman lausunnon missä minut yritettiin pakottaa kuntouttavaan.
Kyllä ovat, et selvästi tiedä mitä syrjäytyminen tarkoittaa.