Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta loppuu kokonaan suomessa.

Vierailija
20.11.2025 |

Just luin ylen uutisen siitä. Rahaa ei ole enää siihenkään. Tuleeko teille niitä orjatöitä kovin ikävä?

Kommentit (304)

Vierailija
301/304 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin kirppiksellä, jossa näitä kuntoutettavia seisoskeli apattisina. Asiointini kirpparilla loppui ylihinnoittelu vuoksi, mutta jotenkin riipaisi erään "myyjän" avautuminen, kun hän hertoi työtehtäväkseen määrätyn käytettyjen sohvien haistelun. Hänen piti siis haistella kirppikselle tuotuja sovia, että oliko niihin virtsattu. Alentavaa.

Vierailija
302/304 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan eri kokemukset kuntouttavasta työtoiminnasta. Paikka jossa olin aiemmin nuorempana oli juuri sellaisen mitä siinä elämän vaiheessa tarvitsin ja joka sitten oli ponnahdus alustana kohti parempaa tulevaisuutta. Minulla oli pahoja mielenterveyden haasteita ja päihteiden ongelmakäyttöä taustalla mutta ilman oikeasti tavoitteellista toimintaa ja ohjaajien tukea en olisi tässä tilanteessa jossa olen opiskellut jo kaksi tutkintoa ja parhaillaan ensimmäistä korkeakoulututkintoa. 

Harmi kuulla että porukalla ollut kokemuksia kuntouttavasta joka ei ole vastanut tarpeeseen tai auttanut mutta tiedän myös paljon positiivisia tarinoita muista jotka ovat saaneet tarvitsemaansa apua. Mielestäni tämä uudistus mikä on tulossa on todella pelottavaa ja sysää ihmisiä vain eri arvoiseen asemaan ja syrjäytymiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/304 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä sitten korvataan polulla oikean palvelun, eli eläkejärjestelyn, piiriin.

Vierailija
304/304 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Kyllä tekemiset löytää ne jotka haluaa.

Minulla oli työkaverina kuntouttavassa työtoiminnassa oleva henkilö. Oli uupumus ja sosiaalinen fobia taustalla. Oli reipas ja ahkera. Hän kuntoutui hyvin ja sai vakituisen sopimuksen. Eli tämän toiminnan kautta töitä halunnut sai lopulta työpaikan. 

No tämä on tosi harvinaista.

Mä oon ollut kuntouttavassa yhteensä 8 vuotta,välillä joku kokeilu tai lyhyt palkkatukipätkä, joka tiputtaa sit takaisin kokonaan työttömäksi. 

En tiedä kuin kaksi, jotka tuolta on jatkaneet oikeaan työelämään. Toinen työllistyi isänsä firmaan paskaliksalla ja toinen puoleksi vuodeksi palkkatuella paikan ohjaajaksi, jonka jälkeen hänkään ei ole mitään hommia saanut tai pääs

Ei varmasti ollut mitenkään laillista pitää 8 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa. Todella törkeää hyväksikäyttöä.

Systeemin hyväksikäyttöä kyllä. Kuntouttavaa työtoimintaa ei pitäisi myöntää noin pitkiä jaksoja, vaikka laki sen mahdollistaakin. Suuri osa asiakkaista on kynsin ja hampain halunnut pitää kiinni työtoimintapaikoistaan.

t. sossu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän