Oletko jäänyt talvella jumiin autolla?
Minkälaiseen paikkaan ja miten pääsit siitä pois?
Kommentit (33)
En autolla, mutta kerran Skodalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi: Kokeilepa lähteä kakkosella, vähän enemmän vain kaasua. Toiminut monta kertaa.
Ei kuule kellään enää ole manuaalia vuonna 2025, peräkammarin pojilla korkeintaan
Kaupunkiajossa automaatti on voittamaton, maantiellä näillä kahdella ei juurikaan ole eroa. Mikäli ei osaa manuaalivaihteista autoa käskyttää, niin syyllinen löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, yritin ajaa vauhdilla päätieltä sivutien suuhun kasatun loskalumivallin yli. Auto jäi mahastaan kiini valin päälle, renkaat ei ylettyneet lumen pintaan. Mies ja naapuri kaivoivat lumet auton alta. Kova homma. Autosta hajosi jotain, puskuri, pakoputki ja jotain levyjä ja mies kiroili, että tuli kalliksi.
Toisen kerran en päässyt mäkeä ylös kitkarenkailla ja kävelin kotiin. Mies kävi ajamassa auton pihaan, ja väitti, että en osaa ajaa.
Mies oli oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi: Kokeilepa lähteä kakkosella, vähän enemmän vain kaasua. Toiminut monta kertaa.
Ei kuule kellään enää ole manuaalia vuonna 2025, peräkammarin pojilla korkeintaan
Kaupunkiajossa automaatti on voittamaton, maantiellä näillä kahdella ei juurikaan ole eroa. Mikäli ei osaa manuaalivaihteista autoa käskyttää, niin syyllinen löytyy peilistä.
Sähköautoissa ei mitään vaihteita lainkaan
Vierailija kirjoitti:
En ole, minulla on nelivetokatumaasturi.
Nelivetokatumaasturi auttaa vähän. Oikea maasturi auttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Viime talvella piti kaksi kertaa auttaa naapurin emäntä tielle nelivetomaasturillaan. Yksi pyörä suti ja muut ei pyörineet lainkaan. Kun ehdottelin, että ota luistonesto pois päältä, että nuo muutkin pyörät vetäisivät, niin kauhisteli, että ei siihen saa koskea. Kehotin myös heijaamaan edes takaisin.
No suostui kuitekin kun sanoin, että laita takaisin päälle kun pääset tielle.
Että ei se nelivetokaan autuaaksi tee ellei tunne auton tekniikkaa. Rouva muuten ihmetteli, että eihän tän pitäisi miinkään jäädä kiinni kun on neliveto
Olen jäänyt jumiin, Espoossa kerrostalon parkkipaikalla kun huoltoyhtiö ei ole tehnyt hommiaan. Onneksi oli lapio autossa ja muutkin samalla parkkipaikalla jumissa, niin oli apua ja saatiin autot parkkiin / pois.
Joo. Monta kertaa lukko jäätynyt juuri sellaisessa paikassa, missä ei ole helposti saatavilla lukkosulaa tai mitään millä lukkopesää voisi lämmittää.
Yleensä kerran talvessa on sekin tullut koettua paitsi viime talvena en. Onneksi on REDGO tieturva niin tulevat soitettaessa hinaamaan takaisin tielle. Mielellään maksaa siitä vuosimaksua niin ei liikaa stressaa.
Vierailija kirjoitti:
"Maasturi" :D
En, mutta keväällä upposi kuorma-auto akseleita myöten, kun soratien pohja petti. Sai hinuri ansaita palkkansa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vikaantuvilla tomaateilla ajavat vain autoilusta ymmärtämättömät tumpelot.
Kapealla hiekkatiellä väistin vastaantulijaa liian reunaan ja jäin penkkaan jumiin. Lähistöllä asuva ralliharrastaja sattui paikalle ja sai auton peruuttamalla tielle. Ajokortti oli minulle silloin vielä aika tuore, ehkä nykyään pääsisin itsekin tuollaisesta liikkeelle.