Talvikenkiin toimeentulotukea
Pistin nyt sitten harkinnanvaraista ja ehkäisevää toimeentulotukipyyntöä talvikenkiin kun toimeentulotuki itsessään ei kata. Katsotaan miten käy. Ootteko saanut talvikenkiin toimeentulotukea.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet kuuluvat perusosasta katettaviin. t: sosiaalityöntekijä
Hei sosiaalityöntekijä. Tiedät hyvin. Että pitkäaikaisasiakkaalla on mahdollisuus anoa takkia tai kenkiä harkinnan varaisena. Se on vasta anomus. Joka perustellen hyväksytään tai hylätään. Kuten hameetkin.
Moni tarvisi paljon muutakin. Ikävää anoa yksi kerrallaan joillekin. Osa ei uskalla hakea mitään ylimääräistä ja kärsii vaan.
Olisit kiitollinen siitä mitä saat etkä pummisi koko ajan lisää
Olen kuullut että jalkavaivainen vanhus on saanut tukea kenkiin. En usko että terve saa.
Kiitollinen olen. Töihinkin menen heti kun pääsen. Olen pitkäaikaissairas sekä opiskelija, joten kyse ei ole siitä, että minä olisin lusmu. Sairaalalaskut kun pitää kanssa maksaa.
Pitäisi alkaa levittää kuvia nykysuomalaisista ryysyläisistä maailmalle, hashtagina #happiestcountryoftheworld
Vierailija kirjoitti:
Kiitollinen olen. Töihinkin menen heti kun pääsen. Olen pitkäaikaissairas sekä opiskelija, joten kyse ei ole siitä, että minä olisin lusmu. Sairaalalaskut kun pitää kanssa maksaa.
Eli siis muut maksaa sun puolesta ne sairaalalaskut :D
Sain vuonna 2019 talvikenkiin 50€ lahjakortin sossusta.
Oon mä kuullut, että jokunen kaveri on saanut erikseen jotain vaaterahaa, mutta en yhtään tiedä miten prosessi menee ja mikä ois hyväksyttävä syy. En itse ole jaksanut edes hakea. Ostin viime vuonna torista käytetyt 15 eurolla.
Suomessa on kaikki tuet leikattu. Ei ole varaa ostaa talvikenkiä ja teitä ei hoideta. Kun työtön kaatuu ja murtuu käsi tai jalka hän jää sairaslomalle työkkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tilaa vaikka vintedistä?
Ei ole oikeaa kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Sain vuonna 2019 talvikenkiin 50€ lahjakortin sossusta.
Ja kunnon talvikengät maksaa vähintään 200€ 🤣
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi alkaa levittää kuvia nykysuomalaisista ryysyläisistä maailmalle, hashtagina #happiestcountryoftheworld
Näkyväksi tämä Suomen touhu pitäis saada joka tapauksessa. Kaikki selkeät väärät tukien evääniset, pulaan jättämiset yms yms. Näkyväksi tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kaikki tuet leikattu. Ei ole varaa ostaa talvikenkiä ja teitä ei hoideta. Kun työtön kaatuu ja murtuu käsi tai jalka hän jää sairaslomalle työkkäristä.
Tutulla jouduttiin leikkaamaan käsi ja tuli sairaseläke.
Vierailija kirjoitti:
Kelan toimeentulotuki kattaa julkiset sairaalalaskut ja muut, siten että käteen jää aina 595€/kk ruokaan ja vaatteisiin vaikka lasku olisi 2000€ joten et ole aito tt-tuen hakija, muuten tietäisit tuon.
Ostan itse kenkäni, jopa talveksi. Löysin joku vuosi sitten tarjouksesta 20 eurolla kengät, viideksi vuodeksi lämpimät oli, vahinko että pohja halkesi
Vaatteet kuuluvat perusosasta katettaviin. t: sosiaalityöntekijä