Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetöntä: 33 % kertoi käyneensä terveysvakuutuksella flunssan takia lääkärissä sairaustodistuksen hankkimiseksi itselle tai lapselleen

Vierailija
20.11.2025 |

Työnantajat voisivat hieman käyttää järkeään! 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hullua vaatia sitä lääkärintodistusta aina. Olen itsekin mennyt oksentelevana terveyskeskuksen päivystykseen sen lapun takia. Muovipusseja vain taskuihin, hoitajalta sain lisää pusseja kun siinä odottelin kuumeisena vuoroani. 

Vierailija
2/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveystalo muuttaa lääkäreiden palkkiomallia vuoden 2026 alusta. Tuntipalkkio nousee, kun potilaaseen käyttää vähemmän aikaa."

https://www.hs.fi/visio/art-2000011615457.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rasittaa terveydenhuoltoa älyttömästi ja ihan turhaan. Siksi on työterveydenhuolto että se hoitaa saikkulaput työnantajille. Ei kenenkään tarvitse niitä itse maksella!

Vierailija
4/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rasittaa terveydenhuoltoa älyttömästi ja ihan turhaan. Siksi on työterveydenhuolto että se hoitaa saikkulaput työnantajille. Ei kenenkään tarvitse niitä itse maksella!

Ei, vaan työntekijän ja -antajan välillä pitäisi olla sen verran hyvä luottamussuhde, ettei parista päivästä tarvita lääkärin lappua lainkaan. 

Vierailija
5/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sulle joku isokin asia? 

Onko tuo kansantaloudelle iso asia? Tuskin ketään hakee, jos ei ole pakko, joten todellakin on työnantajan asia. 

Miksi aina potäisi olla joko tai eli heti ensimmäisestä päivästä sairasloma todistus tai sitten ei ollenkaan?

Harvinaista on ehkä sairaslapun pyytäminen heti ekasta päivästä. Ehkä lssten sairaslomien kohdalla se on niin. 

Miksei käytäntö voisi olla,  että tietty määrä vuodessa saa olla, jonka jälkeen on pyydettävä todistus? Karsisi pahimpia hupisaikuttajat ja kenenkään ei tarvitse häiritä hehheh niitä kiireisiä terveyskeskuksia. 

Olen ollut työpaikalla, jossa oli varsin myönteinen  käytäntö el lssten takia sanolla saikulka 4 päivää ilman todistusta, mutta omasta saikusta piti soittaa heti ensimmäisenä päivänä työpaikan terveyshuoltoon. Ei ollut hankala tuokaan. Aina sa nopeasti jonkun kiinni. 

Tuo käytäntö lssten osalta oli ihmeen avokätinen, mutta en minä sitä ainakasn käyttänyt mitenkään hyväksi. Olin pois silloin kun ei voinut viedä päivähoitoon.

Itseasiassa oli huvittavia tapauksia kun yhdellä lapsista oli vakuutus niin vein sitten joskys lääkäriin sitä lappua hakemaan ja muutenkin joskus oli jotain että halusi tarkistuttaa, niin eräs lääköri antoi vain 2 päivää saikkua. Lapsboli 1- vuotias. No kerran kun olin sen lapun pyytänyt niin enhän kehdannut jatkaa saikkua ilman sitä. Jouduin soittamaan lääkärille että mitä nyt kun ei ole vielä terve,  että saikkua pitää jatkaa. Kirjoitti sitten 2 päivää lisää. 

No, sitten toisella työnantajalla olikin käytäntö että heti ekasta päivästä saikkulappua lapsen sairaudesta. Ei siinä mitään. Sitten mentiin heti sinne terveyskeskukseen sanomaan että: Olen täällä vain saikkulapun takia. 

Ei tuossakaan järkeä. Siksi voisi niputtaa kaikki salkut yhteen omat ja lapsen ja pyytää lappuja vain kun ylittää tietyn  määrän vuodessa. 

Vierailija
6/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hullua vaatia sitä lääkärintodistusta aina. Olen itsekin mennyt oksentelevana terveyskeskuksen päivystykseen sen lapun takia. Muovipusseja vain taskuihin, hoitajalta sain lisää pusseja kun siinä odottelin kuumeisena vuoroani. 

Mahtava juttu kun se tauti leviää nuppineulan päätä pienemmästä sylkitipastakin. Tuollaisessa taudissa olevan pitäisi pysyä siellä kotonaan.

Vierailija
7/7 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työnantajat voi sitten luoda systeemin, mitä ei ihmettele itse. 

Työpaikassa, missä oli tuo neljön päivön  lapioon käytäntö  lasten osalta, eräs pomo kerran ihmetteli että etkö vienyt lääkäriin kun oli puhe siitä että olin ollut pois lspsen sairauden takia. Ehkä kuuri sen 4 päivää. 

Kysyin että  miksi veisin, jos ei ole pakko ja jos näytyää olevan tavallinen flunsssa, nuhakuume, niinkuin tuolloin oli, niin ei kai sitä varten tarvitse mennä kyselemään tai tarkistuttamaan mitään lääkäriltä. 

Ei sanonut mitään tuohon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme