Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehtunut akillesjänne ja terveyskeskuslääkäri ei suostunut kirjoittamaan saikkua

Vierailija
19.11.2025 |

Työskentelen fyysisessä ammatissa, joten askelia kertyy päivän aikana paljon. Minulla on akillesjänteen rappeuma (jännettä on pidennetty kirurgisesti kun olin 1-vuotias) eli arpinen jänne/kudos tulehtuu aina välillä ja on kipeä. Rasitus pahentaa tätä, esim työpäivien jälkeen olen viime viikkoina ollut jalasta niin kipeä, että syön kipulääkettä koko ajan, ja heräilen ottamaan niitä. 

Olen osa-aikaisessa työsuhteessa, joten työterveys ei ole käytössäni. Kun hakeuduin vaivan takia terveyskeskukseen, eräs lääkäri kirjoitti mulle viikon sairausloman, joka ei juuri auttanut kipuun. Mutta oli kuitenkin hyvä, että sain lepuuttaa jalkaa.

Nyt kun palasin töihin, kipu on entistä runsaampaa ja edelleen - pahenee rasituksessa. Selostin tän lääkärille sinne mennessäni uudelleen. Tällä kertaa hän (toinen) ei suostunut kirjoittamaan saikkua. Perusteena kuulemma se, että aiempi saikku ei vienyt kipua.

Nyt olen töissä ja raahustan kipeällä nilkalla. Mitä tässä voi tehdä? Tyytyä kohtaloon? Iltaisin jalka on myös niin jäykkä, eikä edes jousta kunnolla. Kuulemma fysioterapiaan pitäisi mennä, mutta sinne voi mennä vasta kun kipua ei ole. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voi mennä fysioterapiaan? Miehelläni on parhaillaan sama ongelma ja hän käy fysioterapiassa, saa mm. ultraäänihoitoa ja on nyt kolmen kerran jälkeen huomattavasti parempi. 

Vierailija
22/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteys digiklinikkaan, jonne selität tilanteesi?

Digiklinikan hoitajien työnä on keksiä, mikä on asiakkaalle hyödyllistä. Se ei ole aika lääkärin vastaanotolle. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lääkärihän tossa on oudosti toiminut, ei jälkimmäinen. Levyttä liikettä, särkylääkettä ja kylmää. Viikon maannut selvästi, se sillä korjaannu, päinvastoin. 

Vierailija
24/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsit sentään asemalle. Mä en pääse sinne. Soitan ja kerron mikä vaivaa. Sanoo, et laittaa saikkua postissa. Aha. En päässy edes kun koko vartalo useita kuukausia ihottumalla. Heille riitti puhelimessa mun oma diagnoosi,jos se ehkä olis allergiaa. No ota allergialääkettä,kiitos hei. Pohje pamahti, en voinu kävellä. En päässy. Laita kylmäpussi pohkeeseen ja ota buranaa,kiitos hei sanoi puhelimessa. En mä viitti enää edes soittaa. Sydänkin on muljaillu 24/7 jo useita viikkoja. En mä sinne pääse. Mut hei,mulla on sydäri vakuutus. Jos tulisikin ja selviän, saan rahaa. Jee. Sit voi käydä yksityisellä.

Minä ihmettelen ihmisiä, jotka eivät ikinä pääse julkiselle puolelle lääkäriin. Minulla oli sydämessä outo tunne ja varasin ajan joka tuli samalle päivälle. Siitä 4 vrk ja olin yliopistollisessa sairaalassa tutkimuksissa. Toinen asia huomasin runsasta verta takapuolesta

Tämä tapaus on jo sen verran kovan luokan ammattilainen ettei ne jaksa enää. 

Vierailija
25/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se akillesjänneleikkaus ja nilkka välttämättä liity toisiinsa. Tarvitsisit voimisteluohjeet fysioterapeutilta. Jokin tuki myös olisi tarpeen, ehkäpä pohjallinenkin.

Vierailija
26/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsit sentään asemalle. Mä en pääse sinne. Soitan ja kerron mikä vaivaa. Sanoo, et laittaa saikkua postissa. Aha. En päässy edes kun koko vartalo useita kuukausia ihottumalla. Heille riitti puhelimessa mun oma diagnoosi,jos se ehkä olis allergiaa. No ota allergialääkettä,kiitos hei. Pohje pamahti, en voinu kävellä. En päässy. Laita kylmäpussi pohkeeseen ja ota buranaa,kiitos hei sanoi puhelimessa. En mä viitti enää edes soittaa. Sydänkin on muljaillu 24/7 jo useita viikkoja. En mä sinne pääse. Mut hei,mulla on sydäri vakuutus. Jos tulisikin ja selviän, saan rahaa. Jee. Sit voi käydä yksityisellä.

Minä ihmettelen ihmisiä, jotka eivät ikinä pääse julkiselle puolelle lääkäriin. Minulla oli sydämessä outo tunne ja varasin ajan joka tuli samalle päivälle. Siitä 4 vrk ja olin yliopistollisessa sairaalassa tutkimuksissa. Toinen asia huomasin runsasta verta takapuolesta

No ihottuma ja pohjerevähdys ei ole niin vakavia asioita kuin mainitsemasi.