Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehtunut akillesjänne ja terveyskeskuslääkäri ei suostunut kirjoittamaan saikkua

Vierailija
19.11.2025 |

Työskentelen fyysisessä ammatissa, joten askelia kertyy päivän aikana paljon. Minulla on akillesjänteen rappeuma (jännettä on pidennetty kirurgisesti kun olin 1-vuotias) eli arpinen jänne/kudos tulehtuu aina välillä ja on kipeä. Rasitus pahentaa tätä, esim työpäivien jälkeen olen viime viikkoina ollut jalasta niin kipeä, että syön kipulääkettä koko ajan, ja heräilen ottamaan niitä. 

Olen osa-aikaisessa työsuhteessa, joten työterveys ei ole käytössäni. Kun hakeuduin vaivan takia terveyskeskukseen, eräs lääkäri kirjoitti mulle viikon sairausloman, joka ei juuri auttanut kipuun. Mutta oli kuitenkin hyvä, että sain lepuuttaa jalkaa.

Nyt kun palasin töihin, kipu on entistä runsaampaa ja edelleen - pahenee rasituksessa. Selostin tän lääkärille sinne mennessäni uudelleen. Tällä kertaa hän (toinen) ei suostunut kirjoittamaan saikkua. Perusteena kuulemma se, että aiempi saikku ei vienyt kipua.

Nyt olen töissä ja raahustan kipeällä nilkalla. Mitä tässä voi tehdä? Tyytyä kohtaloon? Iltaisin jalka on myös niin jäykkä, eikä edes jousta kunnolla. Kuulemma fysioterapiaan pitäisi mennä, mutta sinne voi mennä vasta kun kipua ei ole. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet uudelleen lääkäriin. 

Vierailija
2/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärille ihan noin vain mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata munat iso mies äläkkä valita

Vierailija
4/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärille ihan noin vain mennä. 

Ok. Kiva että asia sit ratkesi. 

Vierailija
5/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se saikku auttaisi? Oireenmukainen hoito on tulehduskipulääke ja kylmähoito. 

Vierailija
6/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa peruste, sairausloma ei auttanut jo, niin ei lisää. Huh. Eikö tullut mieleen, että sitä oli liian vähän?

Tsemppiä sulle. Pakkohan sun on mennä uudestaan lääkäriin. Eihän tuossa ole mitään pointtia. Onko kunnon särkylääkkeet?

Vierailija
7/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se saikku auttaisi? Oireenmukainen hoito on tulehduskipulääke ja kylmähoito. 

LEPO

Vierailija
8/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit sentään asemalle. Mä en pääse sinne. Soitan ja kerron mikä vaivaa. Sanoo, et laittaa saikkua postissa. Aha. En päässy edes kun koko vartalo useita kuukausia ihottumalla. Heille riitti puhelimessa mun oma diagnoosi,jos se ehkä olis allergiaa. No ota allergialääkettä,kiitos hei. Pohje pamahti, en voinu kävellä. En päässy. Laita kylmäpussi pohkeeseen ja ota buranaa,kiitos hei sanoi puhelimessa. En mä viitti enää edes soittaa. Sydänkin on muljaillu 24/7 jo useita viikkoja. En mä sinne pääse. Mut hei,mulla on sydäri vakuutus. Jos tulisikin ja selviän, saan rahaa. Jee. Sit voi käydä yksityisellä.

Vierailija
9/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaseläke. vai joko on puolikas. alanvaihto.

Vierailija
10/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lääkäri nuori kloppi?

Vierailija
11/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa peruste, sairausloma ei auttanut jo, niin ei lisää. Huh. Eikö tullut mieleen, että sitä oli liian vähän?

Tsemppiä sulle. Pakkohan sun on mennä uudestaan lääkäriin. Eihän tuossa ole mitään pointtia. Onko kunnon särkylääkkeet?

Nuori kloppi lääkärinä?

Vierailija
12/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LEPO

Ei se mitään lepoa vaadi. Itseasiassa täydellistä liikkumattomuutta edes suositella. 

Vierailija
13/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsit sentään asemalle. Mä en pääse sinne. Soitan ja kerron mikä vaivaa. Sanoo, et laittaa saikkua postissa. Aha. En päässy edes kun koko vartalo useita kuukausia ihottumalla. Heille riitti puhelimessa mun oma diagnoosi,jos se ehkä olis allergiaa. No ota allergialääkettä,kiitos hei. Pohje pamahti, en voinu kävellä. En päässy. Laita kylmäpussi pohkeeseen ja ota buranaa,kiitos hei sanoi puhelimessa. En mä viitti enää edes soittaa. Sydänkin on muljaillu 24/7 jo useita viikkoja. En mä sinne pääse. Mut hei,mulla on sydäri vakuutus. Jos tulisikin ja selviän, saan rahaa. Jee. Sit voi käydä yksityisellä.

😅

Vierailija
14/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori kloppi lääkärinä?

Niin, sellainen juuri ja juuri valmistunut. He katsos osaavat kaiken.

Vierailija
15/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen ihmisiä, jotka eivät ikinä pääse julkiselle puolelle lääkäriin. Minulla oli sydämessä outo tunne ja varasin ajan joka tuli samalle päivälle. Siitä 4 vrk ja olin yliopistollisessa sairaalassa tutkimuksissa. Toinen asia huomasin runsasta verta takapuolesta niin samalle päivälle sain lääkäriajan kun aamulla soitin. Siitä 7 vrk ja taas yliopistollisessa sairaalassa tutkimuksessa. Kipeän jalan takia sain julkiselle puolelle ajan vajaan 2 viikon päähän. 

Vierailija
16/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LEPO

Ei se mitään lepoa vaadi. Itseasiassa täydellistä liikkumattomuutta edes suositella. 

Tulehdus ja kipu vaatii. Täydellinen liikkumattomuus on kaukana fyysisestä työstä.

Vierailija
17/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihottuma

Pohje

Sydän

Vierailija
18/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko käyttää kyynärsauvaa töissä? Siis toisessa kädessä keventämässä. 

Vai onko työsi tyyliin rakennusmies. 

Vierailija
19/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nilkkatuki?

Kinesioteippaus?

Vierailija
20/26 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteys digiklinikkaan, jonne selität tilanteesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi