Miksei nykyisin saa kommentoida edes myönteisesti toisen ulkonäköä tai kehoa?
Luin lehdestä, että toisen ulkonäköä tai kehoa on viisainta olla kommentoimatta edes myönteisesti. Mihin perustuu tämä suositus?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että hyvääkin tarkoittava kommentti voi loukata tai pahoittaa mielen. Hoikka ihminen ei halua kuulla olevansa hoikka jos hänellä vaikkapa on terveydellisiä ongelmia ja hän haluaisi saada vähän kiloja lisää.
Syömällä niitä kiloja saa. Eiköhän se ole ratkaistavissa.
Ei kaikki laihat ihmiset vaan liho. Ei se ole niin simppeliä.
Mua ärsyttää vähän jos joku laittaa somen kommenttikenttään Kaunis. Ihan kuin ei muuta olisi ominaisuuksilta ja valehteleeko se miellyttääkseen.
Mikä ihmeen tarve ihmisillä on kommentoida toisten ulkonäköä? Mistä se kumpuaa?
Töissä on pari esimiesasemassa olevaa tyyppiä, joista kyllä sen motiivin arvaa: he ovat näitä tällaisia, jotka ottaa tosissaan iskulauseet ja mantrat, et kehu jonkun reppanan ulkonäköä, niin se kato siitä sit niinku reipastuu ja piristyy.
Juu, sappi kiehahtaa heti, kun näkee sen mairean, omahyväisen ilmeen 'ai kun sulla on kiva pusero tänään'. Haista v..ttu. Mene teeskentelemään kaltaisillesi. Et ole mun ihminen, etkä tule koskaan olemaankaan.
Varsinkaan puolisoa ei kannata mennä kehumaan. Luulee vielä olevansa joku tärkeekin. :D
Mä oon aina ollut huono kehumaan vaikka aihettakin joskus olisi. Mun mielestä toisaalta hyvä juttu. Ei tuu paineita kehua vaikka työkaverin uutta paitaa tms. Mutta en tiedä pitäisikö tollasista loukkaantua?
Olet käsittänyt väärin.kyllä saat kehua toisten ulkonäköä jos haluat. Kukas sen estää tai määrää.
Koska nykyään naiset kuvittelevat automaattisesti miehen yrittävän iskeä, jos sanoo jotakin positiivista. Ette te niin ihania ole kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta sait tietää, ettei kenenkään ulkonäköä saa kommentoida? Elätkö tynnyrissä?
Sinä taidat olla se tynnyrissä elävä. Kyllä saa kehua kauniiksi. Kehuin juuri naisystävääni kauniiksi ja hän ilmoitti että ihana kun kehun. Aika tynnyrissä pitää elää jos ei 2025 ole hoksannu että tunteita voi näyttää ja kehua.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään naiset kuvittelevat automaattisesti miehen yrittävän iskeä, jos sanoo jotakin positiivista. Ette te niin ihania ole kuitenkaan.
No pidä se suusi sitten kiinni. Helppoa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta sait tietää, ettei kenenkään ulkonäköä saa kommentoida? Elätkö tynnyrissä?
Sinä taidat olla se tynnyrissä elävä. Kyllä saa kehua kauniiksi. Kehuin juuri naisystävääni kauniiksi ja hän ilmoitti että ihana kun kehun. Aika tynnyrissä pitää elää jos ei 2025 ole hoksannu että tunteita voi näyttää ja kehua.
Sä tunnet naisesi ja tiedät, että saat kehua. On ihan eri asia mennä kehumaan tuntematonta kuin tuntemaansa.
Sairaalassa ollessani kehuin lääkepöllyissäni hoitajan tatuointeja. Hoitaj ihan selkeästi ilahtui siitä, ja kertoi mitä tarinoita niiden takana on.
Ilman lääkitystä en olisi uskaltanut sanoa mitään.
Nykymaailmassa odotetaan, että nuoretkin vaan pönöttävät vakavamielisinä. En pidä sitä hyvänä asiana.
Ensin luetaan somesta kaikenlaista aggressiivista paskaa, ja sitten kun kohdataan ihmisiä niin edes mitään kaunista ei saisi toiselle sanoa.
Tämä maailma tarvitsee rennompaa asennetta. Sellaista että ei tarvitse olla lääoepöllyissä että uskaltaa sanoa pari ystävällistä sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kehui toisen kaverin "mahtavaa hoikistumista, näyttää niin hyvältä". Sillä toisella oli diagnosoimaton, pitkälle edennyt suolistosyöpä.
Pääasia että kehukiimainen pääsi ja pääsee pakkokehumaan, muulla tai muilla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kommentointi on yksinkertaisesti tarpeetonta. Piste.
Silti somessa odotetaan kuola valuen toisilta sydämiä ja kommentteja.
Hieman ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentointi on yksinkertaisesti tarpeetonta. Piste.
Silti somessa odotetaan kuola valuen toisilta sydämiä ja kommentteja.
Hieman ristiriitaista.
Osaatko ajatella niin että ihminen joka käyttää tykkäyksiin ja kommentointiin perustuvaa somealustaa tykkäysten ja kommenttien kalasteluun, on siellä juuri sitä varten, kun taas Irma työpaikan kahvihuoneessa tai tuntematon ohikulkija ei ole siellä missä ovat jotta sinä saat arvostella heidän ulkonäköään? Minä en näe tässä mitään ristiriitaa. Ja siellä somessakin voisit miettiä että jos henkilö ei kysy mielipidettäsi hänen lookistaan vaan haluaa puhua vaikka uhanalaisista eläimistä postauksessaan, niin onko soveliasta että alat kommenttiosiossa kuvailemaan hänen perseen muotoa.
Koska yksikään kehumiskiimakalle ei taaskaan paljasta MIKSI on pakottava tarve *kehua* vieraiden (nais)ihmisten ulkonäköä (pintaa) vaikka vastaanottava osapuoli ei haluaisi niitä kehuja joko ollenkaan tai juuri sinulta = paljastavaa.
Ei yhtään kestä pakkoimartelu päivänvaloa ja jotain temppuilevan koirastyypillistä transaktiivisuutta lienee PELISSÄ?
Vierailija kirjoitti:
Rumia ja lihavia pitää muistaa kehua, ettei heille tule paha mieli.
Rautalankaa simppeliinille:
Kukaan ei ole nytkään (j)ulistautunut rumalihavayhyyksi ja/tai kerjännyt kehuja itselleen
vaan
ap jostain syystä kehumispakkoneurooseissaan kerjää "oikeutta/lupaa" kehua väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kehui toisen kaverin "mahtavaa hoikistumista, näyttää niin hyvältä". Sillä toisella oli diagnosoimaton, pitkälle edennyt suolistosyöpä.
Mulla sama kokemus. Moni kyseli, mitä ihanaa tutulla ihmisellä oli elämässään meneillään, mikä oli saanut hänet niin hoikistumaan. Hän kuoli muutaman kuukauden päästä rintasyöpään.
Minä essiesimerkki en halua kommentteja ulkonäöstäni sinultakaan ap, mutta sinä haluaisit silti vaan tekosyin, väkisin, pakkomielipuolisesti aivopierrä ja töräytellä ne ei-tervetulleet kommenttisi juuri minullekin asti? Miksi ihmeessä? Paljonko elämän realiteetteja pitää väännellä ja vääristellä, jotta joutuisin pakolla kuu(nte)lemaan ei-toivottua pinnallislässytystäsi?
Tähän ei nyt liity eikä auta mitkään eksytykset ja kaasuvalutuspakotteet: "niimmutkumuutkijajotkunaisetkyltykkääkiheit".