Tunnetko minkään vähemmistön edustajaa? Millaisia he ovat oikeasti?
Tällä(kin) palstalla kuulee monenmoista juttua vaikka mistä vähemmistöistä. Mutta minua mietityttää, millaisia ovat yksilöt näiden ryhmien takana? Kertokaa, kiitos!
Kommentit (78)
Jos kirjoitan, millaisia oikeasti ovat, leimaudun rasistiksi ja håmåfoobikoksi, joten jätän kirjoittamatta.
Työni puolesta olen kohdannut tytön, joka koki olevansa poika. Syntyneensä väärään kehoon ja tuntenut näin KOKO elämänsä! Kiltti, hiljainen ja pelokas aikuisuuden kynnyksellä. Ilman tätä kohtaamista ajattelisin varmaan samoin ku valtaosa tällä palstalla.
Tunnen muutamia suomea äidinkielenään puhuvia, vaaleaihoisia, lihaa syöviä heteromiehiä. Ihan tuntuvat olevan ok porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ihmeessä kysyn töitä etnisestä ravintolasta .
Miksi ei? Olin vuosia töissä sellaisessa.
Juuri tänään juttelin nkerinsuomalaisen kanssa, hän oli parissakin sushiravintolassa kokkina. Ehkä he haluavat vain tarjoilijoiksi "rooliin sopivia" ihmisiä.
Ihan kanta suomalaisena olin kebab-pizzeriassa. Asiakkaat ja omistajat tykkäsivät.
Ja siis oli kassalla ja otin vastaan puhelin tilauksia.
Minä olin keittiön puolella ja tein tietenkin ne kebabvartaat valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on ulkomaalainen, ei-valkoinen.
Täysin tavallinen ihminen: kaksi kättä, silmät ja suu.
Mitä muutakaan hän olisi?
Onko hyvä pillu?
Vierailija kirjoitti:
Työni puolesta olen kohdannut tytön, joka koki olevansa poika. Syntyneensä väärään kehoon ja tuntenut näin KOKO elämänsä! Kiltti, hiljainen ja pelokas aikuisuuden kynnyksellä. Ilman tätä kohtaamista ajattelisin varmaan samoin ku valtaosa tällä palstalla.
Minäkin koen ajoittain olevani susi. Saatan ulvoa öisin.
Muistutus: värilliset ovat suuri enemmistö ihmiskunnasta.
Omaisuuden suhteen kuulun maailman 2 %:iin.
Perussuomalaisena kuulun vähemmistöön jota on vain noin 20% suomalaisista.
Tunnen monia. Yhden homon joka on tatuoitu vannoutunut hevimies ja raksalla töissä. Yhden lesbon joka on aika maskuliininen mutta yllättävän konservatiivinen. Myös raksalla. Yhden vauvana Afrikasta tulleen pakolaisen joka on nykyään tosi rikas sijoittaja ja kova penkkiurheilija jääkiekkoa/jalkapalloa.
Psykoterapeutti. Lämmin ja empaattinen. Ei tiedä mitään naisten seksuaalisista tarpeista. Naisen seksuaalisuuden tulisi päättyä äitiyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin koen ajoittain olevani susi. Saatan ulvoa öisin.
Olen eri, mutta et siis ymmärtänyt ollenkaan edellistä kirjoittajaa?
Tunnen myös nuoren, joka on aika nuorena jo tuntenut olevansa poika, vaikka syntyi tytön ruumiiseen.
Joskus työmailla oli kommareita ja stallareita, outoa sakkia !
Vierailija kirjoitti:
Olen myös kohdannut vastaavanlaisen ihmisen.
Sukupuolidystrofiaa, jota ei voi parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Rouva on suomenruotsinkielinen. Hän on mukava, seurallinen, sukurakas, vaatimaton ja järkevä. Puhuu täydellistä suomea. Vain nimi paljastaa ruotsinkielisyyden.
Vai paljastaako? Aika monilla suomenkielisillä on ruotsinkielinen nimi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheemme on juutalainen. Ihan tavallista kansaa.
Ihan tavallista kansanmurhaa.
Ajatteletko noin nykysaksalaisistakin?
En ajattele niin israelilaisistakaan sadan vuoden päästä, jos lopettavat kansanmurhan nyt.
Kaikki juutalaiset eivät ole israelilaisia, eivätkä edes kaikki israelilaiset kannata nykyisen hallituksen politiikkaa.
Etniset eurooppalaiset ovat kaikki vähemmistöä. Heitä on vain 8% maailman väestöstä. Tunnen muutaman ihan mukavia ovat.
Olen tullut siihen tulokseen, että se, että henkilöllä X on ominaisuus Y (esim. jokin vähemmistöasema), ei kerro hänestä mitään muuta kuin sen, että hänellä on ominaisuus Y. Ei hänen ominaisuuksiaan A, B, C eikä sitä, miten hän on Y.