Tunnetko minkään vähemmistön edustajaa? Millaisia he ovat oikeasti?
Tällä(kin) palstalla kuulee monenmoista juttua vaikka mistä vähemmistöistä. Mutta minua mietityttää, millaisia ovat yksilöt näiden ryhmien takana? Kertokaa, kiitos!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Käykää ihmeessä kysyn töitä etnisestä ravintolasta .
Miksi ei? Olin vuosia töissä sellaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään juttelin nkerinsuomalaisen kanssa, hän oli parissakin sushiravintolassa kokkina. Ehkä he haluavat vain tarjoilijoiksi "rooliin sopivia" ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kuuluu johonkin vähemmistöön.
Pienin mahdollinen vähemmistö on yksilö.
Paitsi jos on jakautunut persoonallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään juttelin nkerinsuomalaisen kanssa, hän oli parissakin sushiravintolassa kokkina. Ehkä he haluavat vain tarjoilijoiksi "rooliin sopivia" ihmisiä.
Ihan kanta suomalaisena olin kebab-pizzeriassa. Asiakkaat ja omistajat tykkäsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kanta suomalaisena olin kebab-pizzeriassa. Asiakkaat ja omistajat tykkäsivät.
Ja siis oli kassalla ja otin vastaan puhelin tilauksia.
Esimieheni oli homo ( muuten naisvaltainen ala, ei kuitenkaan hoitoala). Ihan samanlailla hoito työnsä kuin muutkin. Vähän oli äkkiväärä mutta se ei liity homouteen.
Yhdessä naisyhdistyksessä mukana transnainen. En oli tiennyt asiaa, ellei joku olisi kertonut.
Tunnen pari persua. Siis oikeasti ja tulen toimeenkin heidän kanssaan oikein hyvin, mutta politiikasta emme puhu keskenämme. M51
Minä!
Minua on tietääkseni vain yksi kappale.
No olen itse biseksuaali, mutta myös ihminen joka ei aio harrastaa seksiä ikinä eli aseksuaali?????? Vai ei. No joka tapauksessa. Millainen olen? Outo, en sopeudu, toisaalta kuulemma kiltti. Tavallinen ihminen en ole, vaan erittäin outo. Vakavasti mielenterveysongelmainen. En oikein tiedä mitä tässä pitäisi kertoa.
Tunnen monta lestadiolaista, pari homoa/lesboa/biseksuaalia, jonkun verran autisteja ja yhden muslimin. Jokainen on omanlaisensa ihminen, eikä voi sanoa että vähemmistö tekisi samanlaiseksi.
Kristityt ovat maailman vainotuin vähemmistö. Peilistä näen yhden kristityn ja kanssauskovia näen viikottain. Monenkirjavia me olemme. En tarkoita tällä sateenkaariväkeä, vaan Jumalan perheväkeä.
Yhdellä aiemmalla työpaikalla oli työkaverina homo ja lesbo. Ei ollut mitään ongelmia heidän kanssaan, hyvin asiansa osaavia ihmisiä. Kummankin suuntaus tuli esille ihan heidän itsensä kertomana, vaikka tietyssä mielin arvasin miten asiat on. Se ei kuitenkaan muuttanut omia käsityksiäni heistä ihmisinä ja työkavereina.
Vierailija kirjoitti:
Uudella lähiön alueella kristityt muutti pois kun arabit ja Mooseksen tuli tuli käsiinpiirtäjiä ja huivilla sieluja saalistaa jengiä.
Sinäkin olet vähemmistöä, nimittäin hoitamaton mielenterveyspotilas.
Opin vasta hiljattain, että yksi työtoiminnan kaveri onkin transsukupuolinen, Oikein mukava ihminen, ei mitään valittamista.
Monien kans oon ollut tekemisissä ja tosi nastaa jengiä ne on olleet.