Kuka muistaa sellaiset "pitkäpenkkiset" polkupyörät?
Semmoisia oli omassa lapsuudessani, joissa oli pitkä se satula ja siinä ikäänkuin selkänoja? Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan?
Haluaisin omalle pojalleni semmoisen, mutta mistä?
Kommentit (29)
oli joskus 80-luvun alusta. Mäkin muistan ku oli viimestä huutoa ja tosi hienoja!!
70-luvulla olivat kuuminta hottia.Niissä oli vielä se hieno vaihdevipu... Eikös joku lakipykälä kieltänyt pitkät satulat?
mikähän se nimi oli ..joku cruiser..tai jotain..vai oliko
Mun mielestä äijä puhuu vain pitkästä satulasta.
Kai niitä jostain netistä vielä voi googlata, tai hankkii aikakoneen 70-l alkuun:)
70-luvun lopulla tulivat kauppoihin.
Itse en moista silloin saanut, nyyh...
70-luvun lopulla oli serkullani semmonen ja muistan ajaneenikin sillä vaikka vaikeaa oli 6-vuotiaana :)
Mun mielestä äijä puhuu vain pitkästä satulasta. Kai niitä jostain netistä vielä voi googlata, tai hankkii aikakoneen 70-l alkuun:)
Minulla on sellanen, lapsen kanssa hyvä ajellakun istuu samallapenkillä ja ei tarvi kypärää päähän.
Itseasiassa niitä on tullut uudeleen. Meidän pyöräkaupassa on vastaavia uutena myynnissä. Taisi olla keväällä paroiakin mallia. Kaikki ihailee ko. pyörää. Merkkiä en valitettavasti muista, niin en voi kertoa, sillä vvarmaan esim. netistä löytyisi.
Etsi esim. Bonanza high-riser:ia.
70-luvun helmiä:-)
Mistä niitäsaa ostaa??? Haluu sellaisen!!!!
Muistan omani 70-luvulta. Taisi olla DBS merkkinen fillari. Pitkä penkki ja oli vielä tällaiset kuvan mukaiset sarvet. https://kauppa.kierratyskeskus.fi/media/catalog/product/cache/1/thumbna…
Löysin tällaisen kuvan. Tämä on aika lähellä samanlaista joka itselläni oli. Omani oli tosin sininen
Se on JAPPITANKO POLKUPYÖRÄ niin muistasin että siitä sellaista nimeä käytettiin. Tänä päivänä ovat aika kalliita ja jos on vaihteet niin hinta vieläkin kovempi kuin perusmallissa.
Kuvan fillarissa ei ole jappitankoa, siinä kuuluisi olla se välipiena. Sen sijaan hienot kahvakumit, etujarru ja vauhtimittari. Niin ja titenkin pitkä satula. Voi kunpa tuollaisen olisi pikkupoikana saanut.
70-luvun alussa ne tulivat. Jälkeen päin olen ajatellut, että chopper-motskareista siirretty vaikutteita fillareihin. Joo, se keskitangossa oleva vaihdevipu oli kuuminta hottia kuvissa.
Naapurin pojalla oli 80-luvulla musta kiiltävä pitkäsatulainen. Hän esitti Ritari Ässää ja minä olin Bonnie :D