Suomalainen menestysresepti 2025 OFFICIAL
Kausi 5 alkaa 18.11.2025.
Mikä Suomalainen tuote voittaa tällä kertaa?
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (770)
Silpan piiraset on hyviä. Gluteenittomia tuotteita ei tänä vuonna ollut kuin energiajuoma, sääli ettei sitä vohvelitaikinaa tullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Silpan piiraset on hyviä. Gluteenittomia tuotteita ei tänä vuonna ollut kuin energiajuoma, sääli ettei sitä vohvelitaikinaa tullutkaan.
Se vohvelitaikina olisi voinut olla hitti, jos olisi vielä ottaneet kananmunan pois reseptistä. Olisi sopinut vielä isommalle osalle kuluttajista. No, tiedä vaikka ensi kerralla olisi mukana! Eikö yksikään noista salaateistakaan ole gluteeniton? Olisi nyt edes yksi voinut olla, vaikka se missä on riisiä. Vaikka mulle gluteeni ei ole henkilökohtaisesti mikään ongelma niin en näe mitään syytä, miksei voisi samaan syssyyn tehdä gluteenittomia tuotteita. Hyvin tehtyinä ne maistuu kuitenkin ihan yhtä hyviltä, samaten kuin vegaaniset tuotteet. Sopivat vaan useammalle!
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävän näköista tuo salaatti ravistelun jälkeen eikä ainakaan ole raikas salaatti.
Ihmettelen, että nykyaikana käytetään muovia noinkin paljon. Toisissa valmissalaateissa on paljon vähemmän muoviroskaa.
Samaa mieltä. Ruokaisa oli, mutta jotenkin niin ällöttävää sotkua, kun en tiennyt tarkemmin koostumusta. Mun kohdalla ei jatkoon.
Shalaatit on tosi tuoretuote. Niissä ei ole eikä voikaan olla pitkää päiväystä. Siksi ne menevät herkästi punalapun alle. Pitäisi olla vain sopivia määriä ja usein uutta hyllyyn. Shalaatit on kyllä olleet omaan makuuni, näen uuden potentiaalin siinä. Vaan niinkuin joku tais kirjoittaakin, ehkä ei syrjäkylien luvattu tuote ole se niinkään.
Shalaateista se texmex taitaa olla gluteeniton, näin olin katsovinani tuotetiedoista. Voi olla että maistan jossain vaiheessa, riippuu miltä näyttää siellä kaupan hyllyssä. Mitään valmiiksi nahistunutta en osta.
Mites onko nyt some täyttynyt sheikkauksesta, ei ainakaan insta mut vissiin taisikin olla tiktok se ykköshaave somekeulakuvalla?
Ruis-rieskiss oli muuten hyvä mutta liian suolainen. Toisaalta taas unikinsiemen-paraski oli liian makea suolaisille täytteille. Jonkunlaista hienosäätöä vaatisi että ostaisi uudestaan
kaikki aiemmat, mitä olen kokeeksi ostanut on olleet täyttä kuraa. Nyt ostin taas kokeeksi sopu-lihakasvispullia, vielä ei ole maistettu. Huomena on sen vuoro
Mitään erityisen herkullisia nää tuotteet ei ole. Ja vähän yllätyksettömiä.
Odotin tosi paljon niitä Paraski-rinkeleitä, olen nyt maistanut molempia makuja ja valitettavasti täytyy sanoa että oli pettymys. Tuotteilla on tosi pitkä säilyvyys tuoreeksi leiväksi, silti vaikka sen on tuoreena ja pitkällä päiväyksellä ostanut, on rinkeli tosi kuiva ja tiivis. Odotin kuohkeampaa ja pehmeämpää rakennetta. En tiedä jos ostaisi paistopisteestä vastapaistetun, että olisiko parempi. Toista kertaa tuskin ostan, melko hintaviakin ovat. Sääli, olisin kovasti halunnut pitää tästä tuotteesta.
Samaa mieltä. Ton sheikkamisen takia en osta. No joo, kerran maistoin kun uteliaisuus vei voiton ärsyttävyydestä. Taco-maku oli kyllä hyvä mielestäni. Mukava pikku jälkipotku
Ostin porkkanaisen rieskiksen. Tuoreena ei ihastunut siihen, mutta kun jätin eilen iltapäivällä yhden lautaselle kuivumaan, oli se jo tänä aamuna hyvää siemennäkkäriä. Tykkään yleensäkin siemennäkkäreistä, tästä tuli uusi suosikkini. Kokeilen seuraavaksi rukiisen.
Siis melkein kaikissa lihapullissa on sikaa ja broileria😂
Vierailija kirjoitti:
Sian ja bloirerin nahkaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla oma ohjelma näille rebl:eille, rostenin porukalle ja kaisalle mihin voivat joka vuosi osallistua. Sitten eri ohjelma UUSILLE tuotekehittelijöille.
Itsekin aloin miettiä finaalia katsoessa, että katsojana olo on vähän huijattu. Esitellään tuotteet ihmisten kautta, ihan kuin nämä ihmiset olisivat ne keksineet, vaikka kaikkien jatkoon pääsijöiden takana on ollut jo ihan toiminnassa oleva firma. Viime kaudella Pizzamuffinin kehittäjällä ei ollut taustaa alalta, kaikilla muilla on ollut.
Selkeämmin pitäisi sanoa että tämä on kilpailu yrityksille, ja että tuote pitää pystyä itse kehittämään. Ilmeisesti nuo tuotannosta saadut resurssit ei vaan riitä tuotekehitykseen ellei ole omaa taustalla. Olisi rehellistä katsojille ja myös hakijoille. Sääliksi käy esim. se minihodari/macncheesepallot kehitellyt nainen, joka haki myös viime kaudella - hyviä ideoita mut
Kaisalla ei ollut mitään firmaa taustalla, vaan perusti sen kisan aikana, niinkun pizzamuffinikin. Kyse on enemmän siitä, että jos on taustaa alalla pystyy itse kehittämään tuotteen tuotannon mittakaavaan. Jos ei ole, niin foodwest kehittää sen tuotantoon eikä kisaaja itse.
En tiedä, miksi ihmiset haluaisi, että kisaajat ovat ihan eri alalta, silloin tuotteet ei luultavasti onnistu niin hyvin tuolla aikataululla, kun ei ole aikaa opetella tuotekehitystä vaan pitäisi osata jo. Eikä niitä ihan oikeita tuotekehittäjien Suomessa niin paljoa ole, etenkään ketä voi/haluaa lähteä yrittäjiksi.
T. Elintarvikealalla oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sian ja bloirerin nahkaaa.
Ei usein ole sian nahkaa pyöryköissä, vaan makkaroihin menee ne. Mekaanisesti eroteltu tarkoittaa lihaa, joka jää jäljelle, kun fileet on otettu. Mutta ihmiset kyllä syö kanansiipiä aivan tyytyväisenä, niin en tiedä mikä siinä nahkassakaan ongelma on. Eikä pulliin tai makkaroihin mitään filettä kannata laittaa, olisi ihan naurettavaa käyttää se niihin ja heittää muu liha roskiin.
Söin yhden kylmänä ja oli hyvää. Kastikkeeneen sekoitettuna maku oli laimeampi.
Eineslihapullissa on lihaa + hiilihydraatteja. Sopu-pullissa on vähemmän lihaa + herneproteiinia. Herneproteiinia ei ole tällä hetkellä juurikaan saatavissa suomalaisena, joten nauta-herne jauhiksessakin herneproteiini on ruotsalaista.
5 euron shalaatti jää mulla ainakin ostamatta. Jos haluun maksaa salaatista noin paljon, samaan hintaan saa paljon parempaa tuoretta salaattia s-kauppojen salaattibaarista.
Muita tuotteita kiinnostaisi kokeilla.
Kotkan Prismassa oli kaikki Shalastit puoleen hintaan. Ei siis punalaputettuja vaan valmiiksi hinnoiteltu alemmalle hinnalle. Epäilen että häviävät pian hyllystä.
Aiemmilta kausilta itselle on jäänyt käyttöön Kinnarin valmisruuat - ja sen myötä löysin myös heidän muut kauratuotteet. Lisäksi välillä ostan Boltseja ja niitä bulguripiiraita.
Uusia tuotteita en ole vielä maistanut, tänään ostin Paraski juuston ja ruis-Rieskissin kokeiluun.