Suomalainen menestysresepti 2025 OFFICIAL
Kausi 5 alkaa 18.11.2025.
Mikä Suomalainen tuote voittaa tällä kertaa?
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (770)
Vierailija kirjoitti:
Oikeat voittajat kilpailussa, sillä kaikki shalaatit ovat superhyviä! Siis oikeasti herkullisia! Myös Kili-juomat olivat kaikki hyviä vaikka mango-ananas olikin suosikkini. Rieskikset on tehty erittäin hyvistä ja terveellisistä raaka-aineista, mutta maku jää kuitenkin valjuksi, varsinkin ruistuotteessa. Juustoversio Paraskista oli ihan ok, mutta unikonsiemenversio jäi kauppaan todella tiiviin ja kovan rakenteensa ansiosta, mikä on outoa koska juustoversio oli ihan pehmeä rakenteeltaan. Ehkä unikot oli pakattu liian kauan sitten? Juustoversion ostin irtomyynnistä.
Et ole ilmeisesti maistanut hyviä energiajuomia kuten Altitude. Kili on tunkkaista kuraa. Samanlaista kuin Puhdistamon vastaavat. Suomessa ei osata tehdä hyvänmakuisia energiajuomia.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla oma ohjelma näille rebl:eille, rostenin porukalle ja kaisalle mihin voivat joka vuosi osallistua. Sitten eri ohjelma UUSILLE tuotekehittelijöille.
Ne Rebelin viime vuoden leivät olivat hyviä, mutta niitä ei ole enää myynnissä. Naurettavaa, että sama firma pääsi kopiosalaatillaan mukaan. Oliko silmäniloa tuomareille vai mikä oli syynä? Joka tapauksessa olen samaa mieltä, että nämä ammatti valmistajat pois ja uudet tilalle.
Nytkin jäi rannalle kaikki mielenkiintoisimmat tuotteet ja tylsät meni jatkoon. No S-ketju rahoittaa shown niin siellä on etukäteen tarkasti mietitty mikä todennäköisesti myy. Kuluttajat eivät välttämättä ole samaa mieltä. Muistetaan vaikka miten kävi sushikelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat voittajat kilpailussa, sillä kaikki shalaatit ovat superhyviä! Siis oikeasti herkullisia! Myös Kili-juomat olivat kaikki hyviä vaikka mango-ananas olikin suosikkini. Rieskikset on tehty erittäin hyvistä ja terveellisistä raaka-aineista, mutta maku jää kuitenkin valjuksi, varsinkin ruistuotteessa. Juustoversio Paraskista oli ihan ok, mutta unikonsiemenversio jäi kauppaan todella tiiviin ja kovan rakenteensa ansiosta, mikä on outoa koska juustoversio oli ihan pehmeä rakenteeltaan. Ehkä unikot oli pakattu liian kauan sitten? Juustoversion ostin irtomyynnistä.
Et ole ilmeisesti maistanut hyviä energiajuomia kuten Altitude. Kili on tunkkaista kuraa. Samanlaista kuin Puhdistamon vastaavat. Suomessa ei osata tehdä hyvänmakuisia energiajuomia.
Todellaki osattii suomes duunaa energiajuomaa nimittäin Vita Nova.
Filippiineillä käyneenä se siapao ois ollu 100x parempi tuote kuin joku kasvis-kanannahkapyörykkä. Muut siit ei tuomarit ois kostunee kun eivät omista siivua firmasta kuten varmaan rebelistä.
Onko täältä poisteltu epäedullisia arvioita tuotteista?
Ällöttävän näköista tuo salaatti ravistelun jälkeen eikä ainakaan ole raikas salaatti.
Ihmettelen, että nykyaikana käytetään muovia noinkin paljon. Toisissa valmissalaateissa on paljon vähemmän muoviroskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ravistettava salaatti, suoraan ysäriltä (myytiin mm. Mäkkäreissä)?? 🤣🤣
Mäkkiversio näyttää itse asiassa jopa maistuvammalta ja terveellisemmältä kuin kilpailun voittajan tuotos. Muovin määrä kuitenkin on ilmeisesti vuosikymmenestä toiseen vakio...
https://www.tiktok.com/@past_archives/video/7479248318732700970
Vierailija kirjoitti:
En katsonut ohjelmaa. Onko näitä tuotteita testattu yleisöllä mitenkään? Maistatettu tai kerätty kommentteja mausta, nimestä ja paketin ulkonäöstä? Vaiko tuomaristo vaan päättänyt... Mulle tulee tuosta kili nimestä mieleen vaan chili? Sitähän sanotaan suomalaisittain kiliksi. Onko siinä juomassa chiliä? Tai sitten kilipukki? Mistä nimi tulee? Mielestäni nimi ei toimi ja oli se juomakin kyllä pahaa.
Ei taida chiliä kukaan muu sanoa kiliksi kuin sinä. Joskus olen kuullut hili-sanan, mutta kiliksi sanovalla on jo jotakin kielellistä vajavuutta muutenkin.
Minusta on erikoista, että esittelyjaksossa Suvi Luoma oli sitä mieltä, ettei salaatti toimi, kun siinä on säilytysongelma ja se vettyy. Myöhemmin Jyrki Sukula totesi, ettei caesar-salaatissa voi olla pastaa.
Sitten se jyrättiinkin väkisin voittoon.
Joka vuosi sama pettymys näiden tuotteiden kanssa. Telkkarissa hehkutetaan ne maasta taivaisiin, ja sitten kun itse maistaa, niin yksikään ei ole yhdenkään ylistyssanan arvoinen. Päinvastoin ovat joko oikeasti todella pahan makuisia tai sitten ne ei maistu miltään. Tämän vuoden porkkanasiemenrieska kuulosti ja näytti hyvältä, mutta hyi hiivatti mikä maku ja suutuntuma. En heitä yleensä ruokaa roskiin, mutta en kyllä oikeasti pysty syömään noita.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävän näköista tuo salaatti ravistelun jälkeen eikä ainakaan ole raikas salaatti.
Ihmettelen, että nykyaikana käytetään muovia noinkin paljon. Toisissa valmissalaateissa on paljon vähemmän muoviroskaa.
Juurikin niin. Muut pyrkii vähentämään muovin käyttöä ja äss-ketju paskat piittaa...Koko helvetin typerää vatkuli salaattia yritettiin ajaa voittajaksi alusta alkaen, esim. kuluttaja arviot ei ollut kummoisia mutta niin vaan "tuomaristo" leipas sittä osion voittajan, ja nyt sitten siittä tehtiin joku typerä tasuri. Joopa joo, silkkaa sontaa koko ohjelma, montaks "hittiä" siellä on syntynyt? Mää voin vastata: EI YHTÄÄN! Sokeroitua maitoa jota kutsuvat pirtelöksi, jatkuvasti liha palleroita ja kaikkea roskaa...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erikoista, että esittelyjaksossa Suvi Luoma oli sitä mieltä, ettei salaatti toimi, kun siinä on säilytysongelma ja se vettyy. Myöhemmin Jyrki Sukula totesi, ettei caesar-salaatissa voi olla pastaa.
Sitten se jyrättiinkin väkisin voittoon.
Tottakai ku siinä on katteet kohdillaan. Eikä Cesar-salaattiin kuulu pasta, itse en koskaan laita salaattiin pastaa. Vittu, salaatti salaattina ja pastat erikseen...Minä en tuota tule ostamaan ikinä! Siellä on niitä valmis salaatteja jo ihan yllin kyllin ennestään ja hirveellä kilohinnalla...tehkää kotona salaatinne vaikka sinne duuniin, rahaa säästyy, luontoa säästyy etc. Ton yhden purkin hinnalla tekee lounas salaatit töihin koko viikoksi, se on vaan viitseliäisyys kysymys, siihen pari leipää kylkeen, a vot...
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi sama pettymys näiden tuotteiden kanssa. Telkkarissa hehkutetaan ne maasta taivaisiin, ja sitten kun itse maistaa, niin yksikään ei ole yhdenkään ylistyssanan arvoinen. Päinvastoin ovat joko oikeasti todella pahan makuisia tai sitten ne ei maistu miltään. Tämän vuoden porkkanasiemenrieska kuulosti ja näytti hyvältä, mutta hyi hiivatti mikä maku ja suutuntuma. En heitä yleensä ruokaa roskiin, mutta en kyllä oikeasti pysty syömään noita.
Minähän kirjoitin ettei sieltä mitään "hittejä" synny, se on nähty. Tuo on ohjelmana halpa keino mainostaa ääs-ketjua. Yksi vanha konsti on yleensä parempi ku pussillinen uusia, sanoo vanha sanonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut ohjelmaa. Onko näitä tuotteita testattu yleisöllä mitenkään? Maistatettu tai kerätty kommentteja mausta, nimestä ja paketin ulkonäöstä? Vaiko tuomaristo vaan päättänyt... Mulle tulee tuosta kili nimestä mieleen vaan chili? Sitähän sanotaan suomalaisittain kiliksi. Onko siinä juomassa chiliä? Tai sitten kilipukki? Mistä nimi tulee? Mielestäni nimi ei toimi ja oli se juomakin kyllä pahaa.
Ei taida chiliä kukaan muu sanoa kiliksi kuin sinä. Joskus olen kuullut hili-sanan, mutta kiliksi sanovalla on jo jotakin kielellistä vajavuutta muutenkin.
Jotkut vanhemmat ihmiset sanovat niin ainakin täällä päin suomea. Tulevat kauppaan kysymään missä päin se kilikastike on. Ja se tarkoittaa jotain niistä chilisoosseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vanhemmat ihmiset sanovat niin ainakin täällä päin suomea. Tulevat kauppaan kysymään missä päin se kilikastike on. Ja se tarkoittaa jotain niistä chilisoosseista.
Eipä me muut tiedetä, missä päin sinun suomesi on. Minä en edes Itä-Suomessa ole tuota versiota chilistä kuullut, vaikka kielitaidottomalla väellä saattaa tulla ties mitä versioita ulkomaalaisilta tuntuvista sanoista.
Mun mielestä shalaatit on kaikki tosi hyviä. Maku hyvä ja koostumus myös, muovipurkista toki miinusta. Paraskista kokeiltu unikko ja juusto. Unikossa rakenne outo, tiivis ja taikinamainen, maku paha ja mitätön. Epämiellyttävä suussa. Juusto oli jostain syystä rakenteeltaan ja maultaankin ehkä vähän parempi, mutta mautonta mössöä sekin. En osta enää ikinä, enkä suosittele kenellekään. Rieskiksen kaura-porkkanaversio on tehty hyvistä raaka-aineista, mutta maullisesti sekin aika vaisu. Ehkä voisi silti ostaa. Ruisversio ei jatkoon. Kilijuomista mango-ananas oli ihan hyvää. Voisin ostaa joskus toistekin esim. Pitkälle automatkalle kuumana kesäpäivänä kahvin sijasta.
Nolo loppu ohjelmalla kun salaatti oli vain pakko saada voittajaksi vaikka väkisin! Tiesin jo heti kun kytkös rebeliin paljastui että tämä some eukko voittaa, tarkemmin sanoen laitetaan voittamaan.
Vikassa jaksossa kukaan tuomareista ei edes maistanut salaattia. 🙄
Ensi vuonna katson vain ketkä valitaan ja jos meno tuntuu yhtään samanlaiselta niin jää katsomatta koko kausi. Sama koskee muuten umk:ta, mikähän siinä on että ohjelmien taso laskee näin vähän joka kanavalla?
Oliko kausi myös muuten täysin vegaaninen tällä kertaa? Ei kun olihan lihapullissa vähän lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rieskiss testattu. Maku kovin tympeä ja suutuntuma kuiva. Näyttää paketissa paremmalta kuin miltä maistuu.
Meillä jää syömättä vaikka muuten pidän kovinkin siemenistä ja moniviljasta leivässä.Laitoitko mitään päälle?
No laitoin tietysti. Eipä pelastaneet tilannetta. Pahanmakuista ja kuivaa on.
Nyt otin caesarsalaatin testiin. Sekottui hyvin ja maku on erinomainen ja raikas, vaikka Caesar puuttuu tästä kokonaan. Nimi olisi voinut olla vaikka sinappinen salaatti. Mutta suosittelen maistamaan
Kannattaa kokeilla, ne Bakerikan keksit on kyllä todella hyviä, mutta jotenkin silti laiskuuksissani siirryn suoraan keksihyllyille, kun tarvii keksejä. Meille jääneet käyttöön punaiset boltsit, rostis, pizzamuffinit ja sitkas-leipä on ihanan rukiista. Tykkäsin siitä eineksestä jossa oli nyhtöpossua, mutta annoksessa oli tyyliin 1 rkl lihaa, joten jäi pariin kertaan sen ostaminen.
Innolla odotan että pääsee viikonloppuna maistamaan tämän vuoden tuotoksia :)