Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikean taustan omaavat, oletteko joutuneet outoihin/noloihin tilanteisiin taustanne takia?

Vierailija
17.11.2025 |

Kaipaisin vertaistukea, kun tuli maniassa sekoiltua ja nyt nolottaa. Tapahtui vielä töissä ja en taida koskaan enää kehdata mennä sinne.

Ei siis mitään väliä onko kyseessä menneisyys vai nykyisyys, onko vaikea tausta traumoja vai mt- tai päihdeongelmia. Useinhan nämä ovat sekoitus vähän sitä sun tätä. Olisi vaan jotenkin tärkeää kuulla, että muutkin joutuneet noloihin tai outoihin tilanteisiin taustansa vuoksi, kun nyt taas tuntuu, että olen ainoa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä olet tehnyt? Voisin lyödä vetoa, että ei ole mitään niin kauheaa kuin miltä se itsestä tuntuu. Anna ajan kulua, niin unohdat itsekin. 

Vierailija
42/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kehossa muutamia rumia arpia, kun menin kännipäiten kaverin terassilapsin läpi. Oli nuoruudessa sellainen vähän railakkaampi vaihe ja tuli juotua monesti ihan liikaa ja sitten törttöiltyä. Olisihan se kiva nuo arvet jollain muulla selittää kuin, että tanssin terassipöydällä siinä vaiheessa kun muut olivat ihan liian alkuvaiheilla omaan kuntooni nähden ja vedin siitä puolivoltilla lasin läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kateellinen koulukiusaajahenki.

Liputan heti omani pois.

Vierailija
44/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin taustan vuoksi? Kyllähän tuo sun ongelma on ihan ajankohtainen.

Vierailija
45/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut, kun taustani vuoksi ylireagoin tavallisiin asioihin. Nykyään menee vähän paremmin, mutta kyllä niitä sattuu varsinkin lähipiirissä. Töissä olen yleensä normaali. Elämässäni on pari ihmistä kenelle voisin puhua lähes kaikesta. Harva tietää mitään lapsuudestani tai minusta ylipäätään. Yritän selviytyä sen asian kanssa, että moni on päässyt paljon helpommalla. Olisikin niin, että vanhempien ero olisi elämän suurin surullinen tapahtuma. Toisaalta monella on ollut vielä rankempia kokemuksia, olen hirveän kiitollinen elämäni hyvistä asioista.

Vierailija
46/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kehossa muutamia rumia arpia, kun menin kännipäiten kaverin terassilapsin läpi. Oli nuoruudessa sellainen vähän railakkaampi vaihe ja tuli juotua monesti ihan liikaa ja sitten törttöiltyä. Olisihan se kiva nuo arvet jollain muulla selittää kuin, että tanssin terassipöydällä siinä vaiheessa kun muut olivat ihan liian alkuvaiheilla omaan kuntooni nähden ja vedin siitä puolivoltilla lasin läpi.

Miksi pitäisi noin yksityiskohtaisesti selittää? On minullakin arpia. Tuskin koskaan kukaan edes kysyy ja silloin vastaan vain tapaturma.

Vierailija
47/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Vauva-palstalta erityisesti totta puhuen 

empatiaa tai konsultaatioita hae.

Tämäkin on todennäk. vakioaloittajan

kyhäämä + itse tekaistut vastaukset.

Peukutkin saa helpolla huijatuksi.

Joukossa on muutama aito vastaus.

Vahva veikkaus.

Kuitenkin ehtoisaa, hyvää iltaa. 💚

Selviydyttävä on. Koska Elämä on. 🍀

Vierailija
48/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savon tupakoivat terveysammattilaiset

taisi taas yhdessätuumin koulukiusata

kirurgeja deittaavaa. 🙃 Voisiko olla?

Vierailija
49/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hOmoseksuaali.

Koska en harjoita deittailua, on joku

saattanut siten olettaa.

Olen heteroseksuaali. En edes bi. 

CIS-n, biologinen n, raskautuvaksi

kykenevä. 

Vierailija
50/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*paikallista deittailua, huom.

Olen pitäytynyt tapaamasta lokaaleja

liiallisen uteliaisuuden/

juoruilun takia. Liian pieni paikkakunta +

mahd. mustasukkadraamat minun takiani.

Ei kiitos. Ehdottomasti ei.

Vierailija
51/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut, kun taustani vuoksi ylireagoin tavallisiin asioihin. Nykyään menee vähän paremmin, mutta kyllä niitä sattuu varsinkin lähipiirissä. Töissä olen yleensä normaali. Elämässäni on pari ihmistä kenelle voisin puhua lähes kaikesta. Harva tietää mitään lapsuudestani tai minusta ylipäätään. Yritän selviytyä sen asian kanssa, että moni on päässyt paljon helpommalla. Olisikin niin, että vanhempien ero olisi elämän suurin surullinen tapahtuma. Toisaalta monella on ollut vielä rankempia kokemuksia, olen hirveän kiitollinen elämäni hyvistä asioista.

Ethän sinä voi tietää sitä onko toiset päässeet helpommalla vai ei, kaikki eivät kerro kaikista asioista.

Vierailija
52/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#53 vaikuttaa todella vahvasti naisen

pilailulta. Joku paikallinen minuun ihastunut

n yrittää antaa minusta lesbon kuvan

lukijakuntaan? En ole sateenkaarelainen.

Vain miehet minun petiini. 

#51/53.

Vierailija
53/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös mielialahäiriö ja sanotaanko näin - "erilaiset lähtökohdat". Ei siis perus tai normi. On ehkä elämäni toinen marraskuu, jolloin en käyttäydy ihan älyttömästi. Tosin nytkin väsyneenä tulee sanottua tyhmää, ja nousee älyttömiä kuvia mieleeni kuormituksen ja stressin alla. Yleensä ne liittyvät välittömään mielihyvään.  Sitten tulee näitä paniikkijuttuja. Kun mieli on kuormituksen alla, täytyy suojella itseään ja toisinaan jopa itseltään.

Vierailija
54/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä olet tehnyt? Voisin lyödä vetoa, että ei ole mitään niin kauheaa kuin miltä se itsestä tuntuu. Anna ajan kulua, niin unohdat itsekin. 

Hitsi jos täällä on työpaikalta ihmisiä, kun varmasti tunnistaa.

Mutta siis sotkin asioita töissä ihan urakalla, yritin iskeä naispuoleista työkaveria, vaikka olen itse heteronainen ja lopulta sitten laitoin kaikille työntekijöille hyvin pitkän, syväluotaavan, jaarittelevan ja sekavan sähköpostin siitä kuinka nyt vihdoin tulen ulos kaapista, siis edelleen heteronaisena.

Mä olen tuolla palkkatuella ja olin jo hetken varma, että työt jatkuisi palkkatuen jälkeenkin, mutta mokasin nyt sitten ihan kaiken.

Ap

Auts.

Olisiko sun tuossa tilanteessa ihan vaan järkevintä kertoa suoraa sairaudestasi? Ei varmaan olisi paljoa hävi

Siis pahinta mitä voi nyt tehdä on alkaa selitellä vielä enemmän. Ap, anna olla. Nyt olet kaikkien mielestä vaan tunteellinen yksilö, joka tykkää saman sukupuolen edustajista. Unohda koko asia. 

Vierailija
55/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yläasteikäinen kun menetin kolme perheenjäsentäni tsunamissa. En ole yleensä kertonut tästä kuin läheisimmille ystäville, ja opiskeluaikana opiskelukavereille. Kuitenkin yksi opettajista sai tietää tästä ja hänen reaktionsa aiheutti jokseenkin oudon tilanteen, oli pelästynyt ja kauhistunut, vaikka silloinkin varmaan kaikki paikalla olevat tiesi tapahtuneesta.

Ikävää. Hyvä ohjenuora muistaa: naama näkkärille, kun joku kertoo kamalia uutisia omasta elämästään. Sellaista kauhistusreaktiota on hyvä opetella pidättelemään, jos on siihen taipumusta. Kamalia kokeneen, vakavasti sairastuneen ym. ei tulisi kertoessaan joutua heti lohduttajan rooliin. Ammattilaiset osaa tämän onneksi hyvin ja monet muutkin.

Toisaalta ymmärrän tuon opettajan reaktion. Oudon siitä tilanteesta teki se, että hän oli varmaan ainoa siinä porukassa joka ei asiasta tiennyt, mutta eihän hän tietenkään tiennyt sitä itse. Eikä hän tietenkään voinut tietää sitäkään miten itse suhtauduin asiaan, siinä vaiheessa tsunamista oli jo aika kauan.

Vierailija
56/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että osa näistä jopa vähän naurattaa mua. Helpottaa itseänikin huomata, että muutkin ovat sekoilleet.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
57/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran yrittänyt hakea apua mielenterveysongelmiini. Kerran yksi koulukuraattoreista purskahti itkuun kertoessani elämästäni. Työpsykologi nauroi. Enpä ole sen jälkeen apua hakenut, vaikka olisi tarve.

Vierailija
58/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#53 vaikuttaa todella vahvasti naisen

pilailulta. Joku paikallinen minuun ihastunut

n yrittää antaa minusta lesbon kuvan

lukijakuntaan? En ole sateenkaarelainen.

Vain miehet minun petiini. 

#51/53.

Trollaaja huomasi että julkkismiehet kyselee sun perään ------->alkoi urakalla lepakkotarinoita laittaa?🤣

Vierailija
59/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö edetä reittiä pitkin? Riippuen miten pahasti olisit ahdistellut työkaveriasi, niin itse vain nauraisin paskaisesti ja pitäisin parhaana viihteenä sitä sähköpostia. Ehkä jonkun aikaa pyydeltäisiin kainosti,  ettet täysin heterona liikaa innostu anatavista kaula-aukoista tai käännyt selin pukkarissa ja muuta vastaavaa. 

Bi-nainen

Vierailija
60/62 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä ollut vaikka ja kuinka silloin vielä kun dokasi. Vallankin kaikki tappelut hävettää ja vtuttaa. Mutta tällä menneisyydellä mennään ja yritetään luovia.