Intian Goa, kokemuksia lomamatkasta?
Olen todella kiinnostunut matkustamaan Intiaan. Minua kiehtoo henkisyys, paikallinen suhtautuminen elämään ja ystävällisyys. Olen kuullut tuttavilta kokemuksia.
Ajattelin aloittaa kuitenkin turistiystävällisestä kohteesta. (Olen aiemmin matkustanut vain Euroopassa.) Löytyykö kokemuksia Goalta?
Kommentit (44)
Kannattaa huomioida myös lentojen kesto ja esim mahdolliset vaihdot Delhissä (ei mitään kivaa touhua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut käydä yökerhoissa. Olen kyllä lukenut esim. joukkoraiskauksista (kamalaa!), mutta maan väkilukuun suhteutettuna turistin todennäköisyys joutua raiskatuksi on pieni.
Ap
Ai niinkuin Delhissä Paharganjin alueella se tanskalaisnainen, joka r aiskattiin. Ja joo, muistan alueenkin, koska oon reissannut Intiassa yhden kerran, ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Kamala maa, ruokamyrkytystä et voi estää millään, joka paikassa haisee kuvottavalta etkä pääse pahaa hajua, ahdistelevia ihmisiä (kyllä, siellä on ihan päiväsaikaankin sellaisia miesjoukkoja). Joka paikassa kamala möly, kerjääviä ihmisiä kaikkialla, joka paikassa yritetään kusettaja ja eläimiä kohdellaan huonosti. Kolmijalkaisia koiria, nääntyviä lehmiä. Sinne Animalia!
Olin viikon Chennaissa. En sairastunut mihinkään vaikka söin jopa jäätelöä. Ei kannata yleistää.
Googlasin kysymyksen "Mikä Intiassa kiehtoo?". AI vastaa seuraavasti:
Intia kiehtoo ihmisiä erityisesti sen uskomattoman monimuotoisuuden, rikkaan kulttuuriperinnön ja ainutlaatuisten nähtävyyksien ansiosta.
Goa ei ole sama kun Delhi. Goa ei oikein anna kovin kattavaa kuvaa Intiasta. Goa elää niin paljon turismista, että siellä on turisteilla hyvät oltavat. Kerjäläisetkin saavat hyvät tienestit ja ruuat.
Ens vuonna haluaisin lähteä Intiaan.
Goa ei ole enää hippimesta, siellä on nyt muutama britti ja venäläisiä, itse vuokrasin 300 eurolla ison huoneen keittiöllä hieman pienemmästä paikasta kuin turistirysä, siellä oli 2 brittiä ja muutamas venäläinen ei mitän tekemistä eikä kulttuuria, tyhjät rannat ja kauhee helle niin että vain aamulla tai illalla pystyi olemaan rannalla. mutta kuka jaksaa katsoa tyhjää rantaa ja kävellä siellä ympyrää? ei kukaan. vuosi oli 2023
välillä vuokrasin mopedin ja kävin 50 km päässä "turistirannoilla", siellä oli vain intialaisia mökeltämässä ja huutamassa ja samaa paskaa kaikki turistikojut, paitoja, alkoholia, ruokaa ja jotain koruja ja samaan aikaan Keralassa, sekin töyttä paskaa, likaisuus, ei mitään kulttuuria katuja ja paskaa.
ruoka ei edes ole Goalla kovin hyvää. Etelässä tamilialueella kävin 20-22 vuotta sitten kolmisen kertaa, mutta meillä oli siellä yksi projekti ja kiersimme kylästä kylään autolla. se oli sikäli jännää, näin savimajoissaa suvia ihmisiä, maahan kahleilla kytkettyjä riivattuja, apinat ryösti kädestä banaaneja, lehmä käveli joskus ravintolaan, mutta se oli jotain muuta kuin turistipaska
toki helle on se pahin, sietämätöntä. ruoka on etelässä eli tamilissa parasta,. Delhi oli viime reissulla ok, Mumbai on taas paska rakennnustyömaa ja ruoka ihan paskaa.
empä silti näe mitään ihanaa Intiassa, kävin jopa KAshmirissa pohjoisessa viimeksi ja Nepalissa. ei mitään jännää, vuoristoa on Norjassakin ja ei siellä niin hienoa ollut lampaanpaskassa vaeltaa ja kalaakaan en saanut yhtään ja luvatkin maksoi liikaa, 20 e per päivä. ja nukuin 2 viikkoa teltassa, sateessa suurin osa. oli kylmää vielä ja vuoristoreitit oli suljettu.
ja vatsatauti iskee aina välillä.
ei en näöe Intiassa mitään ihanaa, ne eksoottiseksi luodut kuvat hippielämästä on valhetta ja PASKAA.
mieluummin meen talveksi Thaimaahan, Vietnamiin ja Japaniin. siellä on elämää, sivistystä, kaupunkikulttuuria eikä paskaa joka paikassa.
Mooses Kekkonen
Mitä tarkoitat henkisyydellä? Hindujen juttuja vai?
hindut on demoniuskontoa, saat joogalla demonin itseesi ja joudut riivatuksi
lue kirja Pimeää Valoa ja Gurun kuolema, ne avaa totuuden
Olen itse kristitty. Mutta henkisyydellä tarkoitan juuri erilaista, vaatimatonta elämäntapaa. Muiden auttamista jne.. Se on hinduille käsittääkseni tärkeää.
Ap
Kävin Intiassa joskus 20 vuotta sitten. Käytiin Goassa ja Keralassa. Ihan mukavaa oli eikä jäänyt mitään negatiivista mieleen siitä reissusta. Ruoka oli taivaallisen hyvää eikä tullut mitää vatsatautia.
Sun rei'ille ja rahoille on siellä kysyntää, ehkä siksi menetkin anuksen kaltaiseen paikkaan :)
Kannattaa rohkeasti mennä niihin maihin, jotka kiinnostavat. Kaikissa lämpimissä maissa on sairastumisriski mutta ei se ole mikään katastrofi vaikka sairastuisikin mahatautiin hetkeksi. Intiassa en sairastunut mihinkään, en myöskään Gambiassa enkä Omanissa. Etiopissa mahatauti meni ohi puolessa päivässä. Nämä maat ovat todella erilaisia Euroopan maihin verratuna ja siksi mielenkiintoisia. Asenne ratkaisee. Jälkeenpäin muistelen paljon enemmän näitä reissuja kuin Euroopan kaupunkilomia.
Taj Mahal olis kiva nähdä ja Himalaja. Mumbai on kuulemma ihan turvallinen.
Perse räjähtää jos syö katuruokaa
Olen liikkunut aika paljon Intiassa, joka on valtava, ihana, kaunis ja huikean monimuotoinen maa. Mutta myös vastakohtainen, ruma, likainen ja vaarallinen.
Tässä muutama neuvo Intiaan aikoville. Perustuvat omiin kokemuksiimme.
Intiaan ei kannata lähteä pienellä budjetilla. Intiassa on aivan tähtitieteelliset varallisuuserot, ja se vaurain 0,00001% elää täysin erillään suurkaupunkien katujen ja maalaiskylien arjesta. Tämä häviävän pienen yläluokan maailma on oikeastaan ainoa keino länsimaalaiselle päästä nauttimaan kaikesta siitä upeudesta jota Intia voi tarjota.
Majoittukaa ainoastaan kaikkein hienoimpiin ja kalleimpiin hotelleihin ja resortteihin. Leela Kempinski, Marriot ja Hyatt ovat laatunimiä, ja nyt puhutaan siis 5stars+ kategoriasta. Aivan välttämättömiä ovat oma yksityinen ranta (siis esim Goalla ja Keralassa, omat baarit ja ravintolat, ja ennen kaikkea oma limousine service josta voit vuokrata auton kuljettajineen. Jälkimmäinen on aivan välttämätön, koska julkisen liikenteen, taksien, riksojen jne käyttö on aivan mahdotonta länsimaalaisille. Lisäksi limokuskit tietävät mitkä ovat turvallisia tai järkeviä paikkoja paikkoja tutustua ja käydä esim shoppailemassa.
Älkää luottako matkaoppaisiin kuten Lonely Planet jne, be antavat aivan liian ruusuisen kuvan maasta ja erityisesti suurkaupungeista. Mumbaissa, Delhissä ja Calacuttassa on turvallista liikkua vain yksityisen kuljettajan kuskaamana.
Suurkaupungeissa valitkaa mieluiten hotelli, jossa on yksityinen puutarha ja uima-allas, koska näissä paikoissa länsimaalaisten ei ole järkevää poistua hotellin alueelta paitsi kuljettajan kanssa. Ei siellä voi vain lähteä kävelylle ja katselemaan paikkoja, koska aivan heti joku on kiinni käsipuolessa myymässä jotain, viemässä johonkin tai yleensä sotkemassa suunnitelmia. Suunnistaminen on kaikkialla aivan mahdotonta, välimatkat pitkiä ja keneltäkään paikalliselta ei kannata kysyä neuvoa tai apua. Kaikki, aivan jokainen jonka tapaat pyrkii hyötymään sinusta ei auttamaan sinua. Lisäksi liikenne on aivan järkkyä ja kadut ja muut julkiset alueet hyvin likaisia.
Syökää vain sellaisissa paikallisissa ravintoloissa, joita joku länkkäri tai hyvin rikas intialainen suosittelee. Katuruokaa ällkää syökö missään nimessä!
Näillä eväillä voitte saada ihanan kokemuksen Intiasta. Kannattaa vain rohkeasti heittäytyä ylelliseen memsahibin elämään ja nauttia loistohotelleista, ihanasta ruuasta, kauneuden ja terveydenhoidosta, shoppailuista ylellisissä, suljetuissa ostokeskuksissa ja upeasta kulttuurista.
Sellainen kokemus vielä, että Kerala on ehkä vähän helpompi paikka kuin muut osavaltiot. En ole tosin käynyt siellä lähes 10 vuoteen joten en tiedä onko se muuttunut. Viimeksi olen käynyt Delhissä pari kertaa ja Ceylonilla samoin.
Älkää hemmetissä menkö enää Intiaan...
Intia on Brittien perintö maailmalle. Molemmat alkavat olla pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Goa oli aikoinaan hyvä paikka, mutta nykyään siellä on liikaa venäläisiä. Ruokalistat ravintoloissa ovat venäjäksi ja venäjää kuulee kaikkialla. Entisten kivojen pikkuputiikkien paikalla on tatuointistudioita. Mahorkka haisee.
Rannan hiekka on punaiseksi pilkuttunut paikallisten intialaisten miesten betel-syljestä. Käyvät rannoilla täysissä pukeissa kyttäämässä turistinaisia. Joihinkin yökerhoihin naiset pääsevät ilmaiseksi ja sennäköiset mieslaumat ulkona odottamassa silmät kiiluen, että yllätysseksiä on sitten varmaan myös tiedossa kun päihtyneenä diskosta ulos lähtee.
Missä EU:n ulkopuolisessa turistikohteessa ei tänä päivänä olisi massoittain venäläisiä tai ainakaan Venäjää äidinkielenään puhuvia ihmisiä? Epäilen, että siellä ei ole muitakaan turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kristitty. Mutta henkisyydellä tarkoitan juuri erilaista, vaatimatonta elämäntapaa. Muiden auttamista jne.. Se on hinduille käsittääkseni tärkeää.
Ap
Et näy todellakaan tietävän mitään Intiasta
Musta tuntuisi pahalta (länsimaisen ihmisen itsekkyys, joo) oleskella hotellissa, ja nähdä aidan takaa kun lapset kerää roskiksesta ruokaa.