Intian Goa, kokemuksia lomamatkasta?
Olen todella kiinnostunut matkustamaan Intiaan. Minua kiehtoo henkisyys, paikallinen suhtautuminen elämään ja ystävällisyys. Olen kuullut tuttavilta kokemuksia.
Ajattelin aloittaa kuitenkin turistiystävällisestä kohteesta. (Olen aiemmin matkustanut vain Euroopassa.) Löytyykö kokemuksia Goalta?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinne vaan sairastamaan
Rokotukset? Maitohappobakteeri?
Ei auta. Paskatauti tulee 95% varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kristitty. Mutta henkisyydellä tarkoitan juuri erilaista, vaatimatonta elämäntapaa. Muiden auttamista jne.. Se on hinduille käsittääkseni tärkeää.
Ap
Et näy todellakaan tietävän mitään Intiasta
Saanko kysyä, että mistä niin päättelet?
Ap
Muistan kun Aurinkomatkojen opas sanoi että jos tulee mahatauti pyytäkää hotellin respaa tilaamaan lääkäri. Tulee huoneeseen ja antaa piikin että kaikki pöpöt varmaan kuolee ja olet kunnossa jo samana iltana. En uskalla miettiä mitä siinä ruiskussa olisi ollut...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä Intiassa kiehtoo. Roskaa vesistöt täynnä ja ihmiset ulostavat kadulle.
Ja vieläpä hyvin epätasa-arvoinen maa kastijärjestelmänsä kanssa. Se on poistunut, mutta käytännössä kastijärjestelmä on edelleen tuolla ajankohtainen. En voi mitenkään hyväksyä kulttuuria, missä ei ole mitään mahdollisuutta päästä elämässä eteenpäin, jos olet syntynyt alhaiseen kastiin eli olet koskematon. Aivan uskomatonta, että tuollainen on sallittua.
Aivan ihanaa . Ei niin paljon budhaa mutta pyhiä lehmiä kävelee rannalla ja rapuja . Ne on ystävällisiä. Halpaa on. Koittamaan palautella toisten tavaroita . Kirous vähenee ja karma. Intiassa on hyvä fiilis. Goalla on kyliä kuin kaupunkia käyty on.
Siellä on jännää. Aurinkoa . Vodkaa. Colaa ja hyvät mausteet kuin huumeita ja pontikkaa guruja . Kirkkoja. Ei mitään maksa kippo riisiä ja kanaa. Käärmeitä on mutta osa ei tee pahaa . Malaria lääke ja hepatiitti rokotus.
No siellä on kaikkia uskontoja. Intian omamatkatoimisto on halvin. Intia keskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likainen, roskainen, saastainen, saasteinen, savuinen, ahdistellaan. Aivan kauhea mökä, meressä hankala uida, rannat täynnä syrjäkylien juoppoja sikailemassa, aggressiiviset koiralaumat.yäks
Sä et ole tainnut käydä Goalla, vai mitä?
Goassa. Ei ole saari.Oli kiva paikka 1991 kun kävin siellä. Nykyään voi olla helvetti. Parasta oli ehkä junamatka Delhistä. Goalaiset silloin olivat vielä ylpeitä portugalilaisuudestaan, joka oli päättynyt vain 30 vuotta varhemmin 1961, ja vanhemmat ihmiset muistivat Intian armeijan hyökkäyksen ja pitivät muita intialaisia ulkolaisina miehittäjinä.
Hindulaisuudesta usein tulee mieleen jokin mystinen, henkinen ja kirjava itämainen uskonto, mutta aika monelle asukkaalle se käytännössä näkyy juuri näiden kastien rajoissa elämisenä. Kastiin synnytään edellisen elämän tekojen perusteella, eikä siitä saa nousta ylöspäin. Jos olet daliti, eli kastiton, se on voi ei. Pitää slummissa elää loppuelämä ja toivoa parempaa uudelleensyntymää.
Hindulaisuus ei ole myöskään alkuunkaan niin "suvaitsevainen" muita uskontoja kohtaan kuin luullaan. Länsimainen uushenkisyys antaa Aasian uskonnoista rauhanomaisen kuvan, koska täälläpäin hipit jne ottavat sekalaisia piirteitä omaan uskonnonharjoitukseen idästä. Todellisuudessa hindunationalismi on Intiassa suurta, eikä siellä ole aina saa olla esim. muslimi rauhassa.
Köyhyys maassa on kauheaa, ja suoraan sanottuna, se on pitkälti maailmankuvan edesauttamaa/aiheuttamaa. Rikkaalla ja puhtaalla alueella Intia on varmasti lumoava, mutta perusalueet ovat pullollaan ihmisiä, saasteita ja vaaroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kristitty. Mutta henkisyydellä tarkoitan juuri erilaista, vaatimatonta elämäntapaa. Muiden auttamista jne.. Se on hinduille käsittääkseni tärkeää.
Ap
Et näy todellakaan tietävän mitään Intiasta
Saanko kysyä, että mistä niin päättelet?
Ap
Sivusta. Intiassa ei ole mitään "henkistä". Pimeä ja synkkä yhteiskunta. Olen asunut yhteensä 40kk maassa, ja parasta on aina ollut pääsy pois sieltä. Ja puhun yhtä sikäläistä kieltä ja "selviän" siellä puhumalla. Ole varovainen ja tiedä ettei Suomen lähetystö auta sinua mitenkään, jos todella tarvitset apua. Nepal ei ole yhtään parempi ja Pakistan vielä pahempi.
Varaudu roskakasoihin, kuolleisiin eläimiin, löyhkään, likaisiin ihmisiin, mahatautiin, huijatuksi tulemiseen ja jos olet nainen, niin jatkuvaan kopelointiin ja rai skauksiin, jopa virkavallan toimesta.
Lisään vielä huijaukset. Jokainen myyjä ja kauppias lähtökohtaisesti haluaa huijata jollain tapaa. Jos teet ostoksia he lupaavat ystävällisesti säilyttää valittuja tavaroita. Vaihtavat virheellisiin tai epäaitoihin. Jos haluat, maksa heti ja laita omaan laukkuusi.
Antavat väärin rahaa takaisin. Jos menet vaihtamaan rahaa, laittavat oven kiinni ja menetät vaihdossa.
Jos tarjoavat mahdollisuutta kokeilla esim. kudontaa, varaudu antamamaan tippiä. Tippiä kerjätään ihan joka käänteessä.
Kun lähdet hotellista ulos, vastassa on lauma erilaisia kyydintarjoajia, kortinmyyjiä, muita myyjiä. Jos uskaltaudut kävelemään pidemmälle, huomaat että sinua seurataan.
En tajua kuka siellä on viihtynyt, tai ovat valehdelleet edes olleensa diellä
Puhtaus ocd ihmiselle siedätyshoitoreissu Intiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut käydä yökerhoissa. Olen kyllä lukenut esim. joukkoraiskauksista (kamalaa!), mutta maan väkilukuun suhteutettuna turistin todennäköisyys joutua raiskatuksi on pieni.
Ap
Ai niinkuin Delhissä Paharganjin alueella se tanskalaisnainen, joka r aiskattiin. Ja joo, muistan alueenkin, koska oon reissannut Intiassa yhden kerran, ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Kamala maa, ruokamyrkytystä et voi estää millään, joka paikassa haisee kuvottavalta etkä pääse pahaa hajua, ahdistelevia ihmisiä (kyllä, siellä on ihan päiväsaikaankin sellaisia miesjoukkoja). Joka paikassa kamala möly, kerjääviä ihmisiä kaikkialla, joka paikassa yritetään kusettaja ja eläimiä kohdellaan huonosti. Kolmijalkaisia koiria, nääntyviä lehmiä. Sinne Animalia!
Tarkoitatko sitä noin viisikymppisen tanskalaisnaisen rraiskausta? Hän lähti itse miesjoukon mukaan, tuollainen ei ole järkevää toimintaa missään päin maailmaa varsinkaan yksinäiseltä naiselta.
Olin mieheni kanssa siellä pakettimatkalla ja asuimme ihanassa resortissa. Meillä oli aivan fantastinen loma ja lähtisin koska vain uudelleen. Mitään henkisyyttä en siellä kyllä kokenut, mutta muuten oli kivaa. Olimme siellä 8v sitten ja tuskin se siitä paljon on muuttunut.
P.S. Kumpikaan ei saanut mahatautia, mutta minä sain allergisen reaktion moskiittojen pistoista ja olin ihan paukamilla.
Vierailija kirjoitti:
Olin mieheni kanssa siellä pakettimatkalla ja asuimme ihanassa resortissa. Meillä oli aivan fantastinen loma ja lähtisin koska vain uudelleen. Mitään henkisyyttä en siellä kyllä kokenut, mutta muuten oli kivaa. Olimme siellä 8v sitten ja tuskin se siitä paljon on muuttunut.
P.S. Kumpikaan ei saanut mahatautia, mutta minä sain allergisen reaktion moskiittojen pistoista ja olin ihan paukamilla.
Turistialueet on hienoja ja niissä intialaisten hienot puolet tulee esiin.
Tykkäsin ruuasta siellä. Jostain sain kuitenkin vatsataudin, kuten moni muukin ymmärtääkseni. Lääkäri tuli hotellille, sain jonkun piikin kankkuun ja jotkut tabut, seuraavana päivänä olo oli jo ihan hyvä.
Kuulostat eräältä sukunsa rahoilla elävältä kermaperseeltä, joka "tutustuu kulttuureihin" eli viettää aikaansa hotelleissa ja niiden uimarannoilla sekä ravintoloissa ja purjehtii yksityispaateilla. Kaikki lomakuvat samanlaisia. Lisäksi good vibes only. Jokupikkuhuora aina lokkeilemassa tämän rahoilla. Nyt alkanut laukkoa Thaikuissa, varmaan käy naimassa siellä jotain poikia, vähän sen oloinen tapaus.