Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Jeesus oikeasti sanoi ristillä ennen kuolemaansa?

Vierailija
17.11.2025 |

Evankeliumeissa on siis kolme erilaista viimeistä lausetta:

"Jumalani, miksi hylkäsit minut?" (Matt., Mark.)

"Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni." (Luuk.)

"Se on täytetty." (Joh.)

Tutkijat pitävät Markuksen versiota  todennäköisesti lähimpänä alkuperäistä, koska se on vaikein ja vanhin traditio.

mutta jos Jeesus tiesi, että tämä oli hänen tarkoituksensa, miksi hän huusi Jumalan hylänneen hänet? 

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninhän se menee! Ou Jee!

Vierailija
122/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusi kuten Mel Gibson Braveheartissa. FREEDOOOMMM!!!!

Vierailija
124/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee että jeesus tiesi että se oli hänen tarkoituksensa? Hän rukoili ennen ristille menemistä "anna minun välttää tämä vihan malja jos se on mahdollista". Joten hän ei todellakaan toivonut ristille joutumista. Eikö ihmisille annettu vapaa tahto valita laittavatko jeesuksen ristille tahi ei? Miten muuten heidät oltaisiin voitu tuomita jos he olisivat toimineet ohjattuina.

On totta,että raamatun mukaan Jeesus ei toivonut ristille joutumista-mutta miksi hän olisi näin sanonunt,jos kerran tiedosti,että se on AINOA keinoa pelastaa koko ihmiskunta/ne jotka häneen uskovat? Jo tuo lausahdus itsessään on ristiriidassa evankeliumin sanoman eli Jumalan väitetyn pelastussuunnitelman kanssa. 

Mitä vapaaseen tahtoon tulee, sellaista ei ole. 

Vierailija
125/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen valtakuntaan kuuluville vasemmistolaisille Jeesuksen nimi on kuin ruskan iskun saisi. Se johtuu siitä, että kaikissa niissä ihmisissä, jotka eivät usko Jumalaan, vaikuttaa saastainen henki, joka vihaa Jeesusta yli kaiken.

Hyvin on teidät lahkoloiset aivopesty. Miten kehtaatte levittää tuollaista valheellista psk? Onko suuri johtajanne käskenyt omien kieroutuneiden mutujensa perusteella?

Vierailija
126/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkan kappale kertoo tästä. Tää yö ollaan vaan ja hengaillaan, ei mennä nukkumaan.

Vierailija
127/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin hyvät maisemat, että on pakko taputtaa käsiä yhteen...

Vierailija
128/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että polttakaa ruohoa ja kuunnelkaa Jimi Hendrixiä.

Vierailija
129/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen valtakuntaan kuuluville vasemmistolaisille Jeesuksen nimi on kuin ruskan iskun saisi. Se johtuu siitä, että kaikissa niissä ihmisissä, jotka eivät usko Jumalaan, vaikuttaa saastainen henki, joka vihaa Jeesusta yli kaiken.

Hyvin on teidät lahkoloiset aivopesty. Miten kehtaatte levittää tuollaista valheellista psk? Onko suuri johtajanne käskenyt omien kieroutuneiden mutujensa perusteella?

Ei hän ole täällä enää lukemassa, vaan pykäämässä lisää pikkutyttöjä lahkonjohtajien rais kailtavaksi.

Vierailija
130/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä. He eivät tiedä, mitä tekevät.

Vierailija
131/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hetken kestää elämää, sekin synkkää ja pimeää"

Vierailija
132/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu on pettää aina, ihan kuin Juudaskin.

Vierailija
133/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat lyöneet sillä vasaralla päähänkin.

Vierailija
134/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koko olemassaoloni oli syntiä koska isäni Jumala sekaantui lapseen joka oli naimisissa vaikka kymmenessä käskyssä siitä paasataan että toisten puolisoa ei saa haluta. Kunhan pääsen taivaaseen lauon isäukolle suorat sanat siitä mitä mieltä asiasta olen".

Jeesus oli todennäköisesti Marian avioton lapsi,ehkä jonkun roomalaisen sotilaan väkisinmakaamisen tulos tai sitten seksi oli vapaaehtoista-mikä ei tosin ole todennäköistä huomioiden Marian iän. Tyttörukka sepitteli sitten hätäisen tarinan jumalallisesta ilmestyksestä hartaalle Joosefille joka joko uskoi tai ei uskonut,muttei jokatapauksessa halunnut,että Mariaa tapetaan tällaisesta "huo raa misesta",kuten juutalaisuuteen kuuluu. Ehkä myös elämää jo nähneenä ajatteli,ettei se pelto kyntämällä kulu,vanha mies,jolla olivat vaihtoehdot vähissä ja varmasti paljon jo rahallistakin panostusta asiaan. Oli varmasti hyvin rakastunut lapsimorsioonsa ja innolla odotti hääyörtä saapuvaksi (pe d ofiliahan on juutalaisuudessa täysin sallittua), joten päätti leikkiä mukana. Jeesuksen kasvaessa tätä valhetta sitten syötettiin hänelle totena ja poikanen alkoi pitää itseään jonain profeettana tms. lapsiparka ja loppu onkin historiaa-kyseenalaista sellaista,mutta kuitenkin. Eipä todellakaan olisi ensimmäinen "lapsijumala" ja viaton uhri jota on ihmiskunnan parissa palvottu ja seurattu Suurena Opettajana,Tietäjänä,Priofeettana tai jumaluuden inkarnaationa.

Vierailija
135/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt tehdä uusi testamentti. 

Vierailija
136/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 27:46 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Tämä on sikäli virheellinen tulkinta/käännös, siltä osin, että Jeesus olisi huutanut Jumalaa. Oikea tulkinta on luonnollisesti "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Eeli, Eeli, miksi minut hylkäsit?"

Eeli viittaa pappi Eeliin, profeetta Samuelin opettajaan, ei Jumalaan. Eeli asetti poikansa Jumalan edelle. Eeli kuoli poikineen, kun liitonarkki joutui filistealaisten haltuun. Näin ollen Jeesuksen sanat viittaavat siihen, että papit ja kirjanoppineet, jotka olivat Leeviläisiä olivat hylänneet Jumalan armon Joh. 1:19.

Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat. Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa (huonettaan/temppeliään) vastaan puhunut, alusta loppuun asti. Minä ilmoitan hänelle, että minä tuomitsen hänen sukunsa (huoneensa/temppelinsä) ikuisiksi ajoiksi sen rikoksen tähden, kun hän tiesi poikiensa pilkkaavan Jumalaa eikä pitänyt heitä kurissa. Sen tähden minä olen vannonut Eelin suvusta (huoneesta/temppelistä): 'Totisesti, Eelin suvun (huoneen/temppelin) rikosta ei koskaan soviteta, ei teurasuhrilla eikä ruokauhrilla'." 1. Sam. 3:11,14

Kuten, se tärkein käsky kuuluu: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. (5. Moos. 6:5)

"Shema Israel" ("Kuule Israel") on juutalaisuuden keskeisin rukous, joka luetaan päivittäin aamu- ja iltajumalanpalveluksissa. Rukouksen ensimmäinen säe, "Kuule Israel, Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi" (5. Moos. 6:4->), on juutalaisten uskontunnustus, joka korostaa yhden Jumalan olemassaoloa. Se on samalla kehotus rakastaa ja palvella Jumalaa ehdoitta, ja se on myös perusta juutalaisten uskonnollisten opetusten ja liiton ymmärtämiselle.

Näin, ollen itse tulkitsen asian niin, että Jeesus tarkoitti näillä viimeisillä sanoilla samaa, kuin, mitä Jeesus tarkoitti puhuessaan Pyhän Hengen pilkkaamisesta. Jerusalemin temppelin tuhoa ja uuden pystyttämistä. Joh. 2:19

"Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa." Matt. 12:30,32

Kuten kylväjä mm. vertaus päättyy: "Jolla on korvat, se kuulkoon". Matt. 13:9

Vierailija
137/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätä se mun uneni ties."

Vierailija
138/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vieläköhän ehtis jättää vakioveikkauskupongin?"

Vierailija
139/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pidettävä 1938 1939 raamattua perustana.

On niin monta käännöstä eli muunne,tua tekstiä, että olisi hyvä kuulla nekin tässä yhteydessä. Mitä sanoo katolinen raamattu, entä lahkojen raamatut. Ortodoksit ja koptit.

Vierailija
140/171 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyi joko tuli valomerkki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme