Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te viiskymppiset saatte iloa elämäänne?

Vierailija
17.11.2025 |

Omassa elämässä nyt sellainen vaihe että pelkkää huolta ja murhetta. Iäkkäillä vanhemmilla terveyshuolet, omilla lapsilla omat aikuistumisen murheet. Itselläkin terveysongelmia, työttömyyttä ja toisinaan pätkätöitä. Vaikea nähdä valoa missään. 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna 50v ja tuntuu, että elämä vain paranee. On suht tuore avoliitto, vaihdoin kesällä uuteen, miekekkääseen työhön ja opettelen uutta, lapset pärjää kivasti vaikka toki joskus haasteitakin on. Yhdessä niistä selvitään. Harrastetaan, matkustellaan, öllötellään välillä kotona eikä tehdä mitään. Itselleni tärkeitä harrastuksia on kuntosali ja golf, lisäksi tykkään kävellä luonnossa ja luen paljon. On ystäviä, juuri sovittiin porukalla viikonloppu Leville kevääksi. Ei mulla ole valittamista

Vierailija
22/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja sauna. Muu on p*rseestä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mielialalääkkeistä.

mä lopetin noi myrkyt ja ilo palasi, monta vuotta se olikin kateissa.

Vierailija
24/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mielialalääkkeistä.

mä lopetin noi myrkyt ja ilo palasi, monta vuotta se olikin kateissa.

Sama. Pilaavat aivojen luonnollisen kyvyn korjata tasapainoon itsensä ja pitkittävät ja pahentavat mielenterveysongelmia. 

Vierailija
25/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä muuttui upeaksi kun aloin matkustaa YKSIN. Se on noin 100 000 x parempaa kuin parisuhdematkat. Upeita ihmisiä, upeita tilanteita, upeita kohtaamisia. Suosittelen kaikille. Alkuun se pitää toki opetella - ensimmäisellä kerralla on orpo olo, mutta kun keksii miten homma toimii niin parempaa ei olekaan!

Sitten joku kerta tulet huumatuksi, r*skatuksi ja ehkä tapetuksi.

Odotinkin että kohta jotain tällaista tulee.Terv Eri

Vierailija
26/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista asioista kuin aiemminkin. Perheestä, harrastuksista, liikunnasta. Työapaikkaakin vaihdoin hiljattain ja viihdyn uudessa työssä erittäin hyvin, sekin antaa paljon.

Vierailija
27/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuten aloituksessa kirjoitin, on ollut työttömyyttä (jo jonkin aikaa), josta seuraa tietenkin taloudellisia huolia. Tuosta matkustamisesta pitäisin kyllä ja olisi ihanaa mennä vaikka vain Lappiin mutta rahatilanne ei anna myöden. Ystävilläni taas on aivan päinvastainen tilanne ja tämäkin aiheuttaa pulmia kun ehdottavat  vaikkapa vain illanviettoa ravintolaan. Se iltaan kuluva 60-80 € on iso raha minulle tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
28/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten aloituksessa kirjoitin, on ollut työttömyyttä (jo jonkin aikaa), josta seuraa tietenkin taloudellisia huolia. Tuosta matkustamisesta pitäisin kyllä ja olisi ihanaa mennä vaikka vain Lappiin mutta rahatilanne ei anna myöden. Ystävilläni taas on aivan päinvastainen tilanne ja tämäkin aiheuttaa pulmia kun ehdottavat  vaikkapa vain illanviettoa ravintolaan. Se iltaan kuluva 60-80 € on iso raha minulle tällä hetkellä.

Ap

Et ole yksin tilanteessasi, eihän se toki tilannetta helpota. Tsemppiå työnhakuun!

Vierailija
29/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä ymmärrän sua. Itse olen monisairas, köyhä yli viisikymppinen rouva. Eipä tässä tilanteessa paljoa iloja ole.

Vierailija
30/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä muuttui upeaksi kun aloin matkustaa YKSIN. Se on noin 100 000 x parempaa kuin parisuhdematkat. Upeita ihmisiä, upeita tilanteita, upeita kohtaamisia. Suosittelen kaikille. Alkuun se pitää toki opetella - ensimmäisellä kerralla on orpo olo, mutta kun keksii miten homma toimii niin parempaa ei olekaan!

Ei kaikkia kiinnosta matkustelu.

Lisäksi jos on parisuhteessa, niin en minä ainakaan tykkäisi puolison omista reissuista. Ainakaan kovin usein. 

Vierailija
31/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia kiinnosta matkustelu.

No ei tietenkään kiinnosta. Mikään asia ei kiinnosta kaikkia. Nyt kysyttiin mistä "te viisikymppiset" saatte iloa elämäänne ja tuo kommentoija vastasi mistä hän saa. Eli sikäli omituinen ja turha huomautus sinulta. Eri.

Vierailija
32/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni on mahtavaa. Hyvä parisuhde, ihanat lapset, velaton kiva asunto, ok työpaikka, eläkkeelle voin jäädä jo muutaman vuoden päästä, paljon ystäviä useista eri maista, kivoja harrastuksia, mahdollisuus matkustella ja runsaasti mukavia tulevaisuuden suunnitelmia.

Tietysti elämässä on vaikeuksiakin mutta ne nyt kuuluvat elämään.

Vierailija
33/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisellä on vielä paljon mahdollisuuksia ja toivoa elämässä. 60-vuotiaalla mahdollisuudet ja toivo alkaa olla jo menetetty ja ikäsyrjintä jyrää työelämässä. Ikääntyminen, vanhuus ja raihnaisuus pelottaa.

Millaisia terveyshuolia aloittajan iäkkäillä vanhemmilla on? Jos vanhemmat asuvat vielä kotona, niin kannattaa selvittää  oikeus kotihoitoon ja kotipalveluihin. Jokaisella hyvinvointialueella on vanhusasiamies. Suomessa vanhempien hoito ei kuulu aikuisille lapsille ja kenenkään ei tarvitse palaa loppuun iäkkäitä sukulaisia hoitaessaan.

Millaisia aikuistumisen murheita lapsillanne on? Ovatko he hakeneet ja saaneet apua murheisiinsa?

Oletko hakenut apua terveysongelmiisi? Oletko miettinyt kouluttautumista uudelle alalle ja uuteen ammattiin? Viisikymppisellä on vielä ainakin 15 vuotta aikaa olla työelämässä. Ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon!

Vierailija
34/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö voi viettää aikaa yhdessä jonkun luona? Viinipullo ja ruokaa, kustannus ehkä 20 euroa per henkilö! Me ei olla oltu porukassa ravintolassa todella pitkään aikaan. Se on aina, että nähdään jonkun luona. Yleensä emäntä/isäntä hoitaa pääruuan, joku hoitaa alkuruuan ja joku jälkiruuan. 

Vierailija
35/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisellä on vielä paljon mahdollisuuksia ja toivoa elämässä. 60-vuotiaalla mahdollisuudet ja toivo alkaa olla jo menetetty ja ikäsyrjintä jyrää työelämässä. Ikääntyminen, vanhuus ja raihnaisuus pelottaa.

Millaisia terveyshuolia aloittajan iäkkäillä vanhemmilla on? Jos vanhemmat asuvat vielä kotona, niin kannattaa selvittää  oikeus kotihoitoon ja kotipalveluihin. Jokaisella hyvinvointialueella on vanhusasiamies. Suomessa vanhempien hoito ei kuulu aikuisille lapsille ja kenenkään ei tarvitse palaa loppuun iäkkäitä sukulaisia hoitaessaan.

Millaisia aikuistumisen murheita lapsillanne on? Ovatko he hakeneet ja saaneet apua murheisiinsa?

Oletko hakenut apua terveysongelmiisi? Oletko miettinyt kouluttautumista uudelle alalle ja uuteen ammattiin? Viisikymppisellä on vielä ainakin 15 vuotta aikaa olla työelämässä. Ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon!

Minä en haluaisi olla 75- ja ylikin vuotiaana työelämässä.

Vierailija
36/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mieti mikä oli se asia mistä lapsena tykkäsit? Ja tee sitä...Mulla esim puihin kiipeily toi lapsena iloa. Ihan en viiti puihin kiipeillä,mut kalliolle kun kiipee niin kokee samaa fiilistä

N52

En mä tiedä tulisiko kukaan leikkimään barbeilla ja nukkekodilla mun kanssa 😅

Ap

Nukkekotiharrastajia nyt on ainakin helppo löytää jos haluaa.

Vierailija
37/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheestä, lapsuudenperheestä, ystävistä, matkustelusta, työstä, luonnossa liikkumisesta, tiedosta että Jeesus rakastaa minu (ja sinuakin), Netflixistä...

Kaikkea hyvää sinulle ap <3

Vierailija
38/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus on ainoa asia elämässäni, joka toi toivon, ilon rakkauden ja kaiken hyvyyden. 

Olen niiin kiitollinen Jumalalle, että hän minut itsetuhoisen ja masentuneen otti huomaansa ja pelasti tässä ajassa ja iankaikkisuudessa. 

Ennen oli elämäni tarkoituksetonta ja ilotonta toistoa päivästä toiseen. Missään ei tuntunut olevan mitään järkeä, mutta nyt on! 

Vierailija
39/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika syvästä hengellisestä polusta. Käännyin ortodoksiksi kymmenisen vuotta sitten, ja paaston, rukouselämän ja muun mukana olen muuttunut ihmisenä täysin sekä uloisesti että sisäisesti.

*Enää en elä minä, vaan Kristus minussa.*

Vierailija
40/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten joku kerta tulet huumatuksi, r*skatuksi ja ehkä tapetuksi.

Olen matkustanut yksin lähemmäs kolmekymmentä vuotta ja sinä aikana minulta on yritetty kerran varastaa kaulakoru. Omalla toiminnallaan voi vaikuttaa todella paljon siihen kuinka reissut sujuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän