Mitä on terveellinen kotiruoka?
Palstalla toitotetaan usein terveellisestä kotiruuasta, muttei osata kertoa, mitä se on. Hiilarimättömakaronilaatikot ja ruskea kastike potuilla ei ole terveellistä.
Kommentit (37)
Kalaa, kasviksia, marjoja, siemeniä, pähkinöitä, täysjyväviljaa, kohtuudella punaista lihaa. Meillä syödään kerran viikossa lohikeittoa, se on hyvä esimerkki terveellisestä kotiruoasta. Makaronilaatikon voi tehdä täysjyvämakaronista ja syödä lisäksi puoli lautasellista kasviksia.
Peruna, vähärasvainen liha, kala, kaikki hevi osastolta tuoreena
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lähiruoka sitten on? Mikä siitä tekee LÄHIruokaa?
Kaikki suomalaiset kurkut tulee Närpesin kasvihuoneista, joissa ne kasvaa ydinvoimalla. Myös suomalaiset tomaatit. Ei ole ihan lähellä, on sinne matkaa ainakin 300km täältä. Suomalainen omena tulee Ahvenanmaalta. Mikä lähiruoka?
Appelsiinit tulee Egyptistä ja Afrikasta, banskut ja ananakset Etelä-Amerikasta. Paprikat Espanjasta tai Hollannista.
Lähiruoka...?
Ne mitkä on nimensä mukaisesti tuotettu mahdollisimman lähellä siellä missä asut
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa itse tehty ruoka on terveellisempää kuin ultraprosessoitu
No niin mutta esim makaronilaatikko ei ole itsetehtyä jos teet sen vamiista makaronista ja jauhelihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin mutta esim makaronilaatikko ei ole itsetehtyä jos teet sen vamiista makaronista ja jauhelihasta.
Ihan hyvin voit itse jauhaa lihan ja valmistaa itse makaronin.
Sydän ja verisuonitaudit, tuki- ja liikuntaelinsairaudet sekä 2 tyypin diabetes ovat kansantauteja. Pehmeät rasvat, täysjyvävilja valmisteet, suolan määrän vähentäminen, alkoholijuomien vähentäminen, kasvisten lisääminen, punaisen lihan sijaan suosia enemmän siipikarjaa ja kalaa. Hiilihydraattien laatu ja määrä suolen toiminnan kannalta säätää optimiin, ruokailussa yleensäkin pyrkiä syömään päivän mittaan pienempiä annoksia päivänmittaan. Hedelmien ja pähkinöiden lisääminen, makeisten vähentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Sydän ja verisuonitaudit, tuki- ja liikuntaelinsairaudet sekä 2 tyypin diabetes ovat kansantauteja. Pehmeät rasvat, täysjyvävilja valmisteet, suolan määrän vähentäminen, alkoholijuomien vähentäminen, kasvisten lisääminen, punaisen lihan sijaan suosia enemmän siipikarjaa ja kalaa. Hiilihydraattien laatu ja määrä suolen toiminnan kannalta säätää optimiin, ruokailussa yleensäkin pyrkiä syömään päivän mittaan pienempiä annoksia päivänmittaan. Hedelmien ja pähkinöiden lisääminen, makeisten vähentäminen.
Sama ei toimi kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kukaan ei tee niin, joten makaronilaatikko ei ole itsetehtyä tai terveellistä kotiruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kukaan ei tee niin, joten makaronilaatikko ei ole itsetehtyä tai terveellistä kotiruokaa
No ole sitten ilman
Maksalaatikko ja potut. Lisäksi tomaattia.
Se on sitä, että tehdään alusta asti itse. Lihaa, juustoa, voita reilusti. Pitkiä ja hoikkia ollaan.
Pizza ja jälkiruokana sormet kurkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni kasvattaa itse kasvikset ja lihan?
Mitä se lähiruoka sitten on? Mikä siitä tekee LÄHIruokaa?
Kaikki suomalaiset kurkut tulee Närpesin kasvihuoneista, joissa ne kasvaa ydinvoimalla. Myös suomalaiset tomaatit. Ei ole ihan lähellä, on sinne matkaa ainakin 300km täältä. Suomalainen omena tulee Ahvenanmaalta. Mikä lähiruoka?
Appelsiinit tulee Egyptistä ja Afrikasta, banskut ja ananakset Etelä-Amerikasta. Paprikat Espanjasta tai Hollannista.
Lähiruoka...?