Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?

Vierailija
16.11.2025 |

Jotenkin tällainen kuva tulee. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää suurta osaa lähipiirin parisuhteista. Puolisosta ei ole mitään hyvää sanottavaa, sille puhutaan tiuskien ja piilovittuillen, sen kanssa ajan viettäminen on tervan juontia, koko ajan mietitään lähtemistä mutta ei saada aikaiseksi. Ei käy kateeksi.

Vierailija
22/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on naisia jotka painauttaa itseään useammalla miehellä tai sitten samalla miehellä tuhansia kertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodista? 

No ilmeisesti ennen -tai ainakin vielä 2000-luvun alussa- on ollut sellaisia naisia, joille on todellakin iso asia "päästä" parisuhteeseen ja "saada" mies. Jopa sinänsä ihan fiksujakin (nuoria) naisia on saattanut laittaa aikaansa tuollaiseen miehissä roikuskeluun, alkaa parisuhteeseen aivan surkean miehen kanssa jne. Eli parisuhde ja miehen saaminen on ollut muotia. 

Vähän nolo juttu, mutta näin olen joidenkin hieman vanhempien naisten jutuista käsittänyt? Toki tuo ei ole milloinkaan ollut _kaikkien_ naisten elämää, vaan vain osan. 

Vierailija
24/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla suhteessa jos siitä olisi jotain iloa, mutta käytännössä jokainen suhde on ollut dynamiikaltaan sellainen että teen enemmän, annan enemmän ja koen olevani miehelle vain hyödyn lähde. 

Vierailija
25/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naiset näkevät netissä miten miehet oikeasti ajattelevat naisista. Naisen pitäisi olla miestä nuorempi, timmi ja kaunis eikä rupsahtaa ajan kuluessa. Samaan aikaan uuttera työssäkäyvä pullantuoksuinen perheenäiti ja irstas hurjastelija joka antaa panna estottomasti joka reikään. Harva mies täällä on minkäänlainen saalis, ulkonäköä, omaisuutta tai edes sitä hyvää luonnetta ei ole tarjota vastineeksi.

Itse olen myös ulkonäöltäni perinteisillä tavoilla epäviehättävä ja se on kyllä tehty miesten osalta todella selväksi :D Ei kiinnosta olla miehelle yhdentekevä rumilus johon tyydyttiin palveluiden tuottajana. Oikeasti todella harva mies näkee naisen samanarvoisena vastaparina, nykyään sitä ei vain sanota ääneen.

Vierailija
26/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muodista? 

No ilmeisesti ennen -tai ainakin vielä 2000-luvun alussa- on ollut sellaisia naisia, joille on todellakin iso asia "päästä" parisuhteeseen ja "saada" mies. Jopa sinänsä ihan fiksujakin (nuoria) naisia on saattanut laittaa aikaansa tuollaiseen miehissä roikuskeluun, alkaa parisuhteeseen aivan surkean miehen kanssa jne. Eli parisuhde ja miehen saaminen on ollut muotia. 

Vähän nolo juttu, mutta näin olen joidenkin hieman vanhempien naisten jutuista käsittänyt? Toki tuo ei ole milloinkaan ollut _kaikkien_ naisten elämää, vaan vain osan. 

Juu ei, tuollaista harvemmin enää on. Yhä useampi ymmärtää oman rauhan merkityksen ja arvon.

Vierailija
27/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei tarvitse Suomessa miestä elättämään itseään niin on varaa valita onko suhteessa vai ei. On ihan oikein se jos mies ei enää pysty elättämään edes perhettä.

Vierailija
28/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on monesti rasite.

Parisuhde on aina naiselle riski, miehelle se on aina hyöty. Ap:n kaltaisen kitisijäluuserin ja vastaavien kanssa se on aina rasite naiselle. 

Vierailija
29/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa mitään seksiä? 

Vierailija
30/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naiset näkevät netissä miten miehet oikeasti ajattelevat naisista. Naisen pitäisi olla miestä nuorempi, timmi ja kaunis eikä rupsahtaa ajan kuluessa. Samaan aikaan uuttera työssäkäyvä pullantuoksuinen perheenäiti ja irstas hurjastelija joka antaa panna estottomasti joka reikään. Harva mies täällä on minkäänlainen saalis, ulkonäköä, omaisuutta tai edes sitä hyvää luonnetta ei ole tarjota vastineeksi.

Itse olen myös ulkonäöltäni perinteisillä tavoilla epäviehättävä ja se on kyllä tehty miesten osalta todella selväksi :D Ei kiinnosta olla miehelle yhdentekevä rumilus johon tyydyttiin palveluiden tuottajana. Oikeasti todella harva mies näkee naisen samanarvoisena vastaparina, nykyään sitä ei vain sanota ääneen.

Tämä. Miesten avautumiset 35+v. naisista tappoi vat kaikki parisuhdehaaveilut. Hyvä, että ovat nykyään niin avoimia ajatuksistaan, niin ei tuhlaudu kenenkään aikaa eikä tunteita.

Vierailija
31/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias nainen, enkä ole tähän ikään mennessä keksinyt mitään niin suurta hyötyä parisuhteesta, että se voittaisi (mahdolliset) haitat. Seksiä ja lapsia en halua, tienaan itse ihan riittävästi, läheisyyttä ja reissuseuraa saan ystävistä ja sisaruksista. 

Vierailija
32/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on teini-ikäiset lapset ja elämässä kaikki miessuhteet ovat ottaneet enemmän kuin antaneet. Parempi nauttia omien lasten seurasta ilman, että koko ajan on joku mies vaatimassa jotain.

Olen luonteeltani kiltti ja miellyttämishaluinen. En oikein pärjää suhteessa tavallisen miehen kanssa.

Koen juuri samoin. Alan liian helposti parisuhteessa mahdollistamaan toisen ihmisen hyvää elämää. Nyt haluan mahdollistaa sen itselleni.

Hyvin sanottu, siskot.

Vierailija
33/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa oleva nainen ja kaikki naispuoliset ystäväni ja siskoni ovat parisuhteissa sekä eronnut äitini on nykyään myös uudessa suhteessa. Ehkä tämä on vain minun piirissäni sattumaa ja yleisesti ottaen naiset eivät enää halua seurustella tms. En tiedä, en katsele mitä muut tekevät sen enempää, mutta aika paljon pariskuntia näkee tuolla ulkona.

Täsmälleen sama tilanne myös minulla. Kaikki tuntemani naiset yhtä lukuunottamatta ovat parisuhteessa.

Ja tämä yksi joka ei ole, kärsii kokoelmasta erilaisia terveysongelmia, jotka tekevät kumppanin löytämisestä erittäin vaikeaa.

Vierailija
34/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70% naisista on parisuhteessa.

Vierailija
35/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modern Wisdom podcastissä oli hyvä jakso tästä aiheesta. Käsittelivät parisuhde- ja mieskielteistä asennetta evoluutiopsykologian näkökulmasta. 

Jos parisuhdemarkkina on heikko, on hyvä startegia devaluoida parisuhteita ja saada muut naiset ajattelemaan että kannattaa olla sinkku ja priorisoida uraa, jolloin kilpailua on vähemmän. Usein myös perheelliset naiset kuuluttavat tätä näkökulmaa, että naisten kannattaisi keskittyä ystäviin ja uraan, koska hyviä kumppaniehdokkaita on vaikea löytää. 

Vierailija
36/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän Helsingissä nelikymppisten keskiluokkaisten kuplassa, ja kyllä ainakin omassa lähipiirissä jokaisella naisella on kumppani.

Eli en voi ainakaan itse sanoa havainneeni parisuhdekielteisyyttä ympäristössäni. 

Vierailija
37/37 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitä ihmettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi