Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronnut keski-ikäinen sinkkumies miten pitäisi pukeutua treffeille?

Vierailija
16.11.2025 |

Olen mies, joka on jo jäänyt varhaiseläkkeelle ja juuri päättänyt yli 15 vuotta kestäneen avioliiton (vaimo jätti mmiut). Nyt haluaisin löytää uuden kumppanin jakamaan kanssani tulevat eläkevuodet, joten olen alkanut käydä treffeillä.

Toivoisin löytäväni naisen, joka pitää kalastamisesta, osaa laittaa ruokaa ja on energinen mielellään minua nuorempi ja sellainen, jolla ei ole lapsia. Haluaisin pukeutua nuorekkaasti ja rennosti, mutta pukeutuminen ei ole koskaan ollut vahvuuteni.

Kävin juuri kirpputorilla kiertelemässä, ja siellä näytti olevan jonkin verran urheilumerkkien vaatteita. Kysynkin teiltä: miten minun kannattaisi pukeutua, jotta voisin tehdä hyvän vaikutuksen mieluisaan naiseen?

Olisiko esimerkiksi vintage-tyylinen Adidas Originalsin trefoil-collegepaita sopiva valinta?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48v

Ap

Olet vanhus keski-ikä on miehellä 37-39 ikävuosina.

Vierailija
42/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eräraimo linja. Vaelluskamat on parempi valinta köyhälle kuin addut. Jos on vara vain yksiin ja pitää pystyä kävelemään sateessa köyhänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso "Business casual" ja pukeudu sillä tyylillä.

Miksi työttömän sairaseläkeläisen pitäisi pukeutua kuin olisi johonkin liiketapaamiseen menossa?

Käsitin, että kyseessä on hyvin palkatulta IT-alalta varhaiselle eläkkeelle jäänyt firettäjä. Jotkut jäävät pois töistä, kun ovat keränneet tarpeeksi rahaa niin että sillä elää loppuelämän. Ei siis työtön eikä sairaseläkeläinen. Mutta oletkos siis sitä mieltä että työttömän tai sairaseläkeläisenkään pitäisi pukeutua sellaisella tyylillä, mikä sopii heidän asemalleen, eivätkä saisi pukeutua siististi? 

Vierailija
44/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku nuori trollaaja, joka luulee, että 48 v on eläkeikä, eikä tiedä, ettei varhaiseläkettä ole enää olemassa. Poistoon.

PS. Minä olen 54 v ja eläkeikäni on 69 v, siihen asti pitäisi jaksaa töissä, aiemmin ei pääse eläkkeelle.

Työskentelen IT-alalla ja olen kerännyt huomattavan määrän varallisuutta. Olen tarpeeksi vanha jäädäkseni eläkkeelle aikaisin. En tietenkään ole suomalainen, ja eläkejärjestelmäni on erilainen kuin Suomen.

Ap

Suomessa arvostetaan korkealle rehellisyyttä.

Senhän sinä porvoolainen kyllä tiedätkin.

Vierailija
45/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran osaa pukeutua, niin kyllähän se joka tapauksessa aikanaan paljastuu. Miksi siis peitellä alussa asiaa, mikä kumminkin myöhemmin käy ihan selväksi? Ellei jo heti alussa.

Laita päällesi siistit vaatteet, joissa itse viihdyt ja satsaa enemmän siihen, kuka olet. Kun on sinut itsensä kanssa, niin se heijastuu ulospäinkin ja vetää puoleensa.

Vierailija
46/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku trolli? Mukamas varakas ja ulkomailla asuva? Mikä nykyihmisiä oikein vaivaa, kun pitää tekaista itsestään jotain hemasevia höpöjuttuja?

Vierailija
47/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso "Business casual" ja pukeudu sillä tyylillä.

Miksi työttömän sairaseläkeläisen pitäisi pukeutua kuin olisi johonkin liiketapaamiseen menossa?

Käsitin, että kyseessä on hyvin palkatulta IT-alalta varhaiselle eläkkeelle jäänyt firettäjä. Jotkut jäävät pois töistä, kun ovat keränneet tarpeeksi rahaa niin että sillä elää loppuelämän. Ei siis työtön eikä sairaseläkeläinen. Mutta oletkos siis sitä mieltä että työttömän tai sairaseläkeläisenkään pitäisi pukeutua sellaisella tyylillä, mikä sopii heidän asemalleen, eivätkä saisi pukeutua siististi? 

Voi kiesus mikä daiju sä oot 🙄

Vierailija
48/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku nuori trollaaja, joka luulee, että 48 v on eläkeikä, eikä tiedä, ettei varhaiseläkettä ole enää olemassa. Poistoon.

PS. Minä olen 54 v ja eläkeikäni on 69 v, siihen asti pitäisi jaksaa töissä, aiemmin ei pääse eläkkeelle.

Työskentelen IT-alalla ja olen kerännyt huomattavan määrän varallisuutta. Olen tarpeeksi vanha jäädäkseni eläkkeelle aikaisin. En tietenkään ole suomalainen, ja eläkejärjestelmäni on erilainen kuin Suomen.

Ap

Hei, sinun ei kannata sitten sanoa, että olet varhaiseläkkeellä. Varhaiseläke on sinun tapauksessa harhaanjohtava termi.

Se oli ennen Suomessa virallisessa eläkejärjestelmässä mukana oleva vaihtoehto. Varhaiseläkkeelle jäivät usein sellaiset raskasta ruumillista suorittavaa työtä tekevät, jotka eivät jaksaneet työssä varsinaiseen eläkeikään asti. Sitä ei enää ole, vaan nykyään ennen vanhuuseläkeikää voi eläköityä työkyvyttömyyseläkkeelle tai kansan suussa "sairauseläkkeelle", jossa yleisimmät syyt ovat mielenterveysongelmat ja tuki- ja liikuntaelinten sairaudet. Jos selvästikin liikut hyvin, niin sinua voidaan turhaan pitää mielenterveysongelmaisena. 

On parempi, kun sanot, että olet jäänyt pois IT-alan työstä ja elät omilla säästöillä. Siitähän yksityisessä eläkkeessä on kyse. Jos sanot noin, niin suomalainenkin ymmärtää oikein, eikä pidä sinua sairaana tai työkyvyttömänä. Mutta ensitreffeillä voi kyllä vain sanoa että on IT-alalla ja vaihtaa puheenaihetta. Tuon toimeentulokuvion voi kertoa joskus myöhemmin, jos suhde etenee. 

Vierailija
49/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnitän paljon huomiota kenkiin. Voisi luulla että siistit kävelykengät ovat silloin varma valinta mutta minun silmääni ne eivät miellytä.

Vierailija
50/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Trolli keksi juonenkäänteen testatakseen vaihtuuko "tsirbuloilla" ääni kellossa.

Vierailija
51/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä oli se ns. rumempi sana, mitä mummo käytti uskottomuudesta?

Vierailija
52/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä oli se ns. rumempi sana, mitä mummo käytti uskottomuudesta?

Mummo puhui uskottomuudesta huorintekemisenä. Mummo ei hyväksynyt uskottomuutta. Hän oli sellainen vanhan kansan ihminen.

Vierailija
53/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et naimisissa ollessasi viitsinyt pukeutua vaimoasi varten? Eikö hän ostanut sinulle kivoja vaatteita? Jättikö hän sinut siksi että olet nukkavieru röllipeikko?

Ei saatana.

Vierailija
54/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimesi p..pe ...nane?

Vierailija
55/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan hupparia. 

Vierailija
56/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei loukkaa mua, en loukkaa ketään.

Mutta jos joku käy kimppuuni, hänet murskataan perin pohjin.

Vierailija
57/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko vielä sen ikäinen mitä haet. Mutta olen tavannut viime aikoina paljon naisia. Olen aina sanonut että mahdollisimman luonnollisesti, mielellään ei haittaa vaikka ei meikkais ollenkaan, en tykkää feikkaamisesta. Samoin pukeutuminen, mahdollisimman rento. Moni nainen feikkaa ja pukeutuu itsensä pilalle esittäen vain ja ainoastaan niitä parhaita puolia jotka eivät iske. Mies 40v

Jos en treffeillä haluaisi näyttää parhaita puoliani ja olla mahdollisimman kivan näköinen, niin se kertoo ettei minua vähempää kiinnosta kolo treffit.

Kahvin juotua voisi vielä päräyttää ilmaan mahtavan röyhtäisyn ja töräyttää pieraisun jälkisoittona, siinä sitä ikimuistoisia puolia olisi 👌 vaihtoehtoisesti vetää treffeillä lärvit ja sammua pöydälle.

Vierailija
58/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sporttinen ja rento tyyli?

Tämä on tyyli, jota yleensä käytän useammin, mutta yritän nyt saada sen näyttämään sopivammalta. Olen harvoin käyttänyt business-tyyliä töissä aiemmin, koska se sai minut tuntemaan oloni oudoksi ja se oli niin erilainen kuin miltä kuvittelin sen näyttävän mallissa, vaikka olenkin kokeillut business-tyyliä aiemmin.

Ap

Vierailija
59/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi jäädä Suomeen eläkkeelle jäämisen jälkeen? Jos sinulla on rahaa ja haluat rauhallisen eläkkeen, miksi et valitsisi maata, joka sopii paremmin eläkkeelle jäämiseen?

Vierailija
60/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tästäkin

https://goood.fi/tuote/kalastajaneule-vihrea/

Vanhusten vaatteet. Vamhuksista tykkääville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän