Eronnut keski-ikäinen sinkkumies miten pitäisi pukeutua treffeille?
Olen mies, joka on jo jäänyt varhaiseläkkeelle ja juuri päättänyt yli 15 vuotta kestäneen avioliiton (vaimo jätti mmiut). Nyt haluaisin löytää uuden kumppanin jakamaan kanssani tulevat eläkevuodet, joten olen alkanut käydä treffeillä.
Toivoisin löytäväni naisen, joka pitää kalastamisesta, osaa laittaa ruokaa ja on energinen mielellään minua nuorempi ja sellainen, jolla ei ole lapsia. Haluaisin pukeutua nuorekkaasti ja rennosti, mutta pukeutuminen ei ole koskaan ollut vahvuuteni.
Kävin juuri kirpputorilla kiertelemässä, ja siellä näytti olevan jonkin verran urheilumerkkien vaatteita. Kysynkin teiltä: miten minun kannattaisi pukeutua, jotta voisin tehdä hyvän vaikutuksen mieluisaan naiseen?
Olisiko esimerkiksi vintage-tyylinen Adidas Originalsin trefoil-collegepaita sopiva valinta?
Kommentit (70)
Viisikymppinen mies, joka ei osaa pukeutua.
Vastataan tähän provoon, ihan vain siksi, että olet kumppanini ikäinen ja minä pidän kalastuksesta ja urheilusta.
Treffeille toivoisin hyvin istuvia farkkuja ja kauluspaitoja, joka sopii ihon sävyysi. Saa olla kukkia paidassa myös. Siihen vielä päälle rennosti takki, niin olisin myyty. Vähän rennomassa tyylissä menisi taas hyvännäköinen neule tai ruutupaita. Näissäkin niin, että oman ihon sävy on otettu huomioon. Eli lähde siitä, sopiiko sinulle kirkkaat värit vai murretut.
Kirppikseltä löytyy miehillekin noita ja varsinkin uffilta. Mitään tuollaista ehdottamaa paitaasi en laittaisi, en edes sinne urheilutreffeille.
Ps. Itse rakastan kirppareita ja mekkoja sekä jakkuja, en tietenkään eräillessä tai kalastaessa.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu tilanteen mukaan mutta niin että tuntuu omalta. Turha esittää mitään roolia.
Tämä ja vaateliikkeessä voi kysyä apua myyjältä. Joissakin liikkeissä on pukeutumisneuvoja.
Ehkä voisit opetella kokkaamaan. Jos et löydä naista, joka täyttää kriteerisi, et ainakaan joudu nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48v
Ap
Eläkkeellä??
Olen eläkkeellä. Harkitsisin tietenkin uudelleen työskentelyä, jos voisin vielä ansaita rahaa. Mutta uusi työni vaatii vähintään tunnin lounastaukoja (+0.5t lounas), ja mun on otettava päiväunet. Tällaisia töitä ei ole helppo löytää.
Siistit farkut, puuvillahousut tai suorat housut ja siisti neule/neulejakku, alle oman maun mukaan poolo tai kauluspaita. Näillä mennään pitkälle. Urheiluvaatteet on urheiluun.
Vierailija kirjoitti:
48v
Ap
Siis 48 v ei voi jäädä millekään varhaiseläkkeelle. Oletko jollain työkyvyttömyyseläkkeellä?
Ap on joku nuori trollaaja, joka luulee, että 48 v on eläkeikä, eikä tiedä, ettei varhaiseläkettä ole enää olemassa. Poistoon.
PS. Minä olen 54 v ja eläkeikäni on 69 v, siihen asti pitäisi jaksaa töissä, aiemmin ei pääse eläkkeelle.
Minuun voisi tehdä vaikutuksen jos pukeutuisit maskuliinisen erähenkisesti. Eli jotain Vaeltaja-housuja ja ruutupaitaa tai villapaitaa. Itselle sopivat sävyt tottakai ovat parhaat, mutta ei mitään räikeitä värejä kuitenkaan. Esimerkiksi maastonvihreät housut ja niihin sopiva ruutupaita tai neule.
Vierailija kirjoitti:
Vastataan tähän provoon, ihan vain siksi, että olet kumppanini ikäinen ja minä pidän kalastuksesta ja urheilusta.
Treffeille toivoisin hyvin istuvia farkkuja ja kauluspaitoja, joka sopii ihon sävyysi. Saa olla kukkia paidassa myös. Siihen vielä päälle rennosti takki, niin olisin myyty. Vähän rennomassa tyylissä menisi taas hyvännäköinen neule tai ruutupaita. Näissäkin niin, että oman ihon sävy on otettu huomioon. Eli lähde siitä, sopiiko sinulle kirkkaat värit vai murretut.
Kirppikseltä löytyy miehillekin noita ja varsinkin uffilta. Mitään tuollaista ehdottamaa paitaasi en laittaisi, en edes sinne urheilutreffeille.
Ps. Itse rakastan kirppareita ja mekkoja sekä jakkuja, en tietenkään eräillessä tai kalastaessa.
Samaa mieltä, että ei sitä urheilupaitaa. Adidaksen paita ei ole hyvä senkään takia, koska se huutaa merkkiä ja logoa, mitä pidetään tällä hetkellä hyvin tyylittömänä. Parempi, jos ei näy merkkiä ollenkaan tai näkyy korkeintaan jokin hyvin pieni merkki jossain sivusaumassa tai vähän piilossa. Mutta minuun ei kyllä kukkapaidallakaan tehtäisi vaikutusta. Pidän vähän miehekkäämmistä miehistä.
Katso "Business casual" ja pukeudu sillä tyylillä.
Jokin tuollainen norjalainen kalastajaneule -lookki on minusta erittäin tyylikäs. Tekisi heti vaikutuksen. https://knitgrammer.fi/wp-content/uploads/2023/12/Sandnes-Garn-Norjalai…
Tykkään tästäkin
Vierailija kirjoitti:
Ap on joku nuori trollaaja, joka luulee, että 48 v on eläkeikä, eikä tiedä, ettei varhaiseläkettä ole enää olemassa. Poistoon.
PS. Minä olen 54 v ja eläkeikäni on 69 v, siihen asti pitäisi jaksaa töissä, aiemmin ei pääse eläkkeelle.
Työskentelen IT-alalla ja olen kerännyt huomattavan määrän varallisuutta. Olen tarpeeksi vanha jäädäkseni eläkkeelle aikaisin. En tietenkään ole suomalainen, ja eläkejärjestelmäni on erilainen kuin Suomen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Katso "Business casual" ja pukeudu sillä tyylillä.
Miksi työttömän sairaseläkeläisen pitäisi pukeutua kuin olisi johonkin liiketapaamiseen menossa?
Tästä ketjusta näkee jo että naisilla on eri makuja. Muhun iskee rento hupparit ja t-paita.
Eli parempi kun jalostat omaa tyyliäsi missä olet oma itsesi etkä yritä miettiä mistä naiset tykkää
Jokin vähän tyylikkäämpi ruutupaita, tässä on komea: https://www.gant.fi/regular-fit-%E2%80%91mitoitettu-ruudullinen-windblo…
Keski-ikäinen ? Varhaiseläkkeellä? Mitä V i t t u a? Aloita puhumalla totta ja olemalla rehellinen. Mieti sitten vasta vaatetusta tai treffejä. Ei ihme että naisesi lähti menemään.
Eläkkeellä??