Kysymys miehille kokemuksista deittisovelluksista
Kysymykseni on osoitettu miehille, jotka ovat joskus käyttäneet deittisovelluksia kuten Tinder, Hinge jne:
Kun olet deittisovelluksessa, tuntuuko sinusta siltä, että siellä on runsaasti valinnanvaraa sinkkunaisissa? Tuntuuko, että sulla on siinä puhelimessa suurin piirtein kaikki Suomen sinkkunaiset ja sinulla on mahdollisuus tavata heistä kuka vaan? Tuntuuko, että kaikki ihanat naiset kilpailevat sun huomiosta ja tyrkyttävät sinulle parhaita puoliaan?
Entä, jos olet tavannut jonkun mukavan naisen, jonka seurassa viihdyt ja olet tavannut häntä muutaman kerran tai tapaillut esim. Pari kuukautta, niin hiipiikö sinulle silti herkästi mieleen, että "pitäisikö mun kuitenkin palata takaisin sinne Tinderiin swaippailemaan, että jospa mä sieltä paremmankin naisen löydän?"
Kommentit (47)
Deittisovellukseni antaa ilmoituksia päivittäin joten välillä on pakko hiljentää. Seuraa on löytynyt kiitettävästi. Ole oma itsesi ja lataa Grindr.
Tinderissä on paljon feikkiprofiileja. Saat muka tykkäyksiä joita et näe ja sitten kun maksat ja näet niin ne on jostain aasiasta tai afrikasta.
Vierailija kirjoitti:
"Ne kunnolliset miehet ovat swaipattuina vasemmalle, koska profiilista puuttui "juuri sinun mieleesi oleva ulkonäkö" (lue: muidenkin naisten mieleen oleva ulkonäkö) ja se kuuluisa "pilke silmäkulmassa"."
Miehestä ei tee kiinnostavaa ulkonäkö. En laita ikinä ketään oikealle koska he ovat mielestäni hyvän näköisiä. Sillä ei pääse yhtään mihinkään. Laitan oikealle ne joilla on rehellinen profiili (ei esim selvästi valehdeltua ikää tai vanhoja kuvia) ja ennenkaikkea hyvä (=itselleni sopiva) profiiliteksti. Komeat tyhjät profiilit menee kaikki vasemmalle, ei ulkonäkö tee kenestäkään kiinnostavaa.
Ylipäätään _mitään_ sisältöä on alle 10% profiileista, joten joo, vain "top10%" on mitään mahdollisuuksia päästä tykätyksi, mutta tämä EI OLE KIINNI MIESTEN ULKONÄÖSTÄ. On erittäin harvinaista että jollakin olisi itseäni kiinnostava profiiliteksti mutta mies olisi liian "ruma". Tällöinkin se "rumuus" on lähes aina epäsiistiyttä tai kertoo miehen epäsopivista arvoista omiin verrattuna, eikä jostain "liian pieni leuka" tms.
Miesten on hyvin helppo päästä tuohon top 10iin: kirjoita järkevä profiiliteksti ja ota itsestäsi uudet, selkeät kuvat. Tadaa, profiilisi on parempi kuin 90%lla.
Tämä. Monet miehet saisi enemmän matcheja, jos olisi selkeät kuvat itsestä ja profiiliteksti, jossa on muutakin kuin hymiöitä. Täytettynä profiiliin edes ne yleisimmät tiedot, onko tupakoija, alkoholinkäyttö, lapset, paikkakunta.
Perustietojen sijaan profiilissa on yksi suttuinen/hämärä naamakuva, 10 vuotta vanhoja matkakuvia ja luontokuvia. Ymmärrän että se mökki tai 15 kilon hauki on miehen ylpeys, mutta ei ne naisia kiinnosta. Jos en näe kenelle annan tykkäystä, en sitä anna.
Ne miehet, joiden kanssa olen mätsännyt, ovat saaneet minulta tykkäyksen profiilitekstiensä perusteella. Sellaisten ihmisten kanssa on helppo aloittaa keskustelu, joista näkee jo profiilista, että on jotain mistä jutella eikä tarvitse vetää sitä "hei, mitä kuuluu" ja sitten ihmetellä, miksi keskustelu jäi kahteen viestiin. Niinhän näissä käy.
Kahdelle tyypille olen antanut tykkäyksen pelkän ulkonäön perusteella ihan vain kokeillakseni millaiset ihmiset ei täytä mitään profiileihinsa. (Vastaus: niin komeat, että ei tarvitse.) Eka osoittautui timantiksi myös luonteelta ja ajatuksiltaan, mutta draamaa exän kanssa, ja tokan kanssa tapailtiin pari kk, mutta koska ulkonäöllä saa aina uutta seuraa, mies ei halunnut mitään vakavaa. Luonteeltaankin hankala tapaus, mutta hyvä sängyssä, joten saa varmasti tismalleen sitä mitä haluaa, eli panoseuraa. Itse haen vakavampaa juttua, joten jos sellaista haluaa, kannattaa skipata nämä komistukset, koska he löytävät aina "paremman". Miksi tyytyä yhteen, kun saa monta?
Enää en pelkän ulkonäön perusteella kenestäkään tykkää, vaan profiilissa pitää olla jotain muutakin mikä herättää mielenkiinnon. Mielellään jotain, josta voi itse aloittaa keskustelun, koska ei nämä miehet keskusteluja aloita. Kerätään vaan tykkäyksiä egon pönkittämiseksi, ja varmasti naiset tekee ihan samaa. Kymmeniä matcheja, mutta mikään ei johda mihinkään, koska näitä kerätään vain trofeeksi hyllylle, joilla voi sitten omaa markkina-arvoaan pönkittää.
Jos kerta miesten on oikeasti niin kovin vaikeaa löytää naiskumppania, niin miksi minä sitten saan jatkuvasti pakkeja miehiltä joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen? Luulisi, että jos he harvoin pääsevät treffeille, niin he edes haluaisivat yrittää tutustua, vaikka ei olisikaan tuntenut kemiaa ensitapaamisella.
Kun olin tinderissä. Tuntui että vientiä oli hirveästi. Huvittavaa oli se että olen erittäin lihaksikas. Joka Iltalehden mukaan pitäisi olla inhokki profiili.
Kärjistetysti:
Suomalaisten naisten taso niin ulkoisilta, kuin henkisiltäkin ominaisuuksilta on melko surkeaa tasoa. Vain harvoin törmää rehelliseen, avoimeen ja päästään terveeseen naiseen, joka vielä miellyttää myös silmää. Ihmeellistä salamyhkäisyyttä esim kuvien kanssa ja monet aloittavat hirveän ristikuulustelun, mutta eivät kerro itsestään juuri mitään tai jos kertovat, niin osa on täyttä valhetta. Ei tarvitse kauaa seurata deittisovelluksia, kun huomaa, että samat ihmiset ovat siellä kuukaudesta toiseen, osa jopa vuodesta toiseen.
Paljon parempia tuloksia saa aikaan, kun siirtyy kansainvälisille vesille.