Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys miehille kokemuksista deittisovelluksista

Vierailija
16.11.2025 |

Kysymykseni on osoitettu miehille, jotka ovat joskus käyttäneet deittisovelluksia kuten Tinder, Hinge jne:

Kun olet deittisovelluksessa, tuntuuko sinusta siltä, että siellä on runsaasti valinnanvaraa sinkkunaisissa? Tuntuuko, että sulla on siinä puhelimessa suurin piirtein kaikki Suomen sinkkunaiset ja sinulla on mahdollisuus tavata heistä kuka vaan? Tuntuuko, että kaikki ihanat naiset kilpailevat sun huomiosta ja tyrkyttävät sinulle parhaita puoliaan?

Entä, jos olet tavannut jonkun mukavan naisen, jonka seurassa viihdyt ja olet tavannut häntä muutaman kerran tai tapaillut esim. Pari kuukautta, niin hiipiikö sinulle silti herkästi mieleen, että "pitäisikö mun kuitenkin palata takaisin sinne Tinderiin swaippailemaan, että jospa mä sieltä paremmankin naisen löydän?"

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sama aloitus uudestaan ja uudestaan ja uudestaan?

Vierailija
22/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin Tinder on 100 kertaa parempi meille suomalaisille miehille kuin Suomen Tinder. M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan aiheen sivusta, elämänkokemuksella, kun olen juurikin livetutustuja, eikä ole kokemusta sovelluksista.

Mutta siis oma kokemus on, että kun oli kolme - neljäkymppinen, niin ei ollut minkäänlaista vaikeutta löytää naisseuraa. Enkä siis harrastanut yhden yön juttuja, vaan ihan vakavampaa settiä. Lähes kaikki, jotka silmämääräisesti arvioiden vaikuttivat sinkuilta, lähtivät ihan positiivisella asetuksella treffeille, ja siitä sitten kehittyi jotain, jos kehittyi. Viiden kympin jälkeen kun olin sattuneesta syystä uudelleen sinkkumarkkinoilla, asiat ovat kääntyneet todella vaikeiksi. Tuntuu, että sinkkuina on liikkeellä vain mielenterveyskuntoutujia, ja persoonallisuushäiriöistä kärsiviä. Tai sitten jo aijemmin niin paljon paskaa syöneitä, etteivät viisaudessaan lähde enää mihinkään parisuhdehelvettiin.

Nisena sivukommentoin, että on aika epäreilua teille kunnon miehille, kun siellä pyörii niitä luonnevikaisia miehiä, jotka ehtii 3-4 naisen vuositahtia aiheuttaa aina tilapäistä vauriota josta kestää pahimmillaan monta kuukautta päästä yli ja alkaa uskoa taas miehiin, ja nämä ovat niitä mitä ne deittisovellusten algoritmit juuri tyrkyttää. Siinä voi olla yksi jos toinen toipumisvaiheessa tilanteessa, jossa sun kaltainen tyyppi osuu eteen ja normaalissa elämässä, ennen tätä appien aiheuttamaa kaaosta, olisi voinut syntyäkin jotain

N40, 164/53, korkeakoulututkinto, edelleen sinkkuna koska mahdottomaksi on mennyt. 

Vierailija
24/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noissa vielä olin, swaippasin oikealle ainoastaan jos profiili todella erottui juuri minulle sopivalla tavalla. Täytyy olla yleissivistystä, empatiaa, rentoutta, älyä, persoonallisuutta, pilkettä juuri mulle sopivalla tavalla. Harvassahan nuo olivat jotka aidosti herättivät kiinnostuksen. Vielä harvemmassa ne joiden kanssa syntyi kirjoitteluyhteys. Sen yhden timantin kanssa päädyin tapaamaan ja sillä tiellä ollaan.

Ei ole ikinä kiinnostanut jaaritella kenen tahansa kanssa, saati tavata. Koen sen energiaa vieväksi ja turhaksi treffailla monia. Uuteen ihmiseen tutustuminen on parhaimmillaan kivaa, mutta vaatii myös voimavaroja ja aikaa. Kokemusta suhteista, tapailuista ja seksistä on niin paljon menneisyydestä, että tiesin mitä halusin ja mitä en. M45

Vierailija
25/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan aiheen sivusta, elämänkokemuksella, kun olen juurikin livetutustuja, eikä ole kokemusta sovelluksista.

Mutta siis oma kokemus on, että kun oli kolme - neljäkymppinen, niin ei ollut minkäänlaista vaikeutta löytää naisseuraa. Enkä siis harrastanut yhden yön juttuja, vaan ihan vakavampaa settiä. Lähes kaikki, jotka silmämääräisesti arvioiden vaikuttivat sinkuilta, lähtivät ihan positiivisella asetuksella treffeille, ja siitä sitten kehittyi jotain, jos kehittyi. Viiden kympin jälkeen kun olin sattuneesta syystä uudelleen sinkkumarkkinoilla, asiat ovat kääntyneet todella vaikeiksi. Tuntuu, että sinkkuina on liikkeellä vain mielenterveyskuntoutujia, ja persoonallisuushäiriöistä kärsiviä. Tai sitten jo aijemmin niin paljon paskaa syöneitä, etteivät viisaudessaan lähde enää mihinkään parisuhdehelvettiin.

Nisena sivukommentoin, että on aika epäreilua t

Ne kunnolliset miehet ovat swaipattuina vasemmalle, koska profiilista puuttui "juuri sinun mieleesi oleva ulkonäkö" (lue: muidenkin naisten mieleen oleva ulkonäkö) ja se kuuluisa "pilke silmäkulmassa".

Syy miksi vastasit juuri tuolle miehelle oli maininta kommentissa ettei vaikeutta löytää naisseuraa ole ollut, ts. kyseessä on komea mies. Muussa tapauksessa et olisi vastannut.

Vierailija
26/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ps. aika selkeänä merkkinä tästä on se, että mainitsit pituuden ja painon viestissäsi todistaaksesi komealle miehelle, että kroppasi on kunnossa.

Vierailija
27/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
28/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ainakin minä naisena olen useasti saanut pakit Tinder-miehiltäjoko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen, niin kieltämättä tulee mieleen, että onko näillä miehillä sitten niin mielettömästi valinnanvaraa, että he matalalla kynnyksellä antavat pakit naiselle? Koska jos ajatellaan, että mies saa vain vähän matchejä ja pääsee harvoin treffeille, niin luulisi hänen edes yrittävän panostaa treffeille ja tehdä vaikutus naiseen ja olisi halua edes yrittää tutustua.

Ap

Tiedän että olet trolli

En ole trolli. Kokemukseni ovat totta .

Ap

Vierailija
29/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen puoli vuotta ollut muutamassa sovelluksessa. Kokonaissaldo taisi olla viisi matchia.

Se on kun ei ulkonäkö ja status riitä niin nuo ovat melko turhia paikkoja. Surulliseksi siinä vain tulee.

Vierailija
30/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ne kunnolliset miehet ovat swaipattuina vasemmalle, koska profiilista puuttui "juuri sinun mieleesi oleva ulkonäkö" (lue: muidenkin naisten mieleen oleva ulkonäkö) ja se kuuluisa "pilke silmäkulmassa"."

Miehestä ei tee kiinnostavaa ulkonäkö. En laita ikinä ketään oikealle koska he ovat mielestäni hyvän näköisiä. Sillä ei pääse yhtään mihinkään. Laitan oikealle ne joilla on rehellinen profiili (ei esim selvästi valehdeltua ikää tai vanhoja kuvia) ja ennenkaikkea hyvä (=itselleni sopiva) profiiliteksti. Komeat tyhjät profiilit menee kaikki vasemmalle, ei ulkonäkö tee kenestäkään kiinnostavaa.

Ylipäätään _mitään_  sisältöä on alle 10% profiileista, joten joo, vain "top10%" on mitään mahdollisuuksia päästä tykätyksi, mutta tämä EI OLE KIINNI MIESTEN ULKONÄÖSTÄ. On erittäin harvinaista että jollakin olisi itseäni kiinnostava profiiliteksti mutta mies olisi liian "ruma". Tällöinkin se "rumuus" on lähes aina epäsiistiyttä tai kertoo miehen epäsopivista arvoista omiin verrattuna, eikä jostain "liian pieni leuka" tms.

Miesten on hyvin helppo päästä tuohon top 10iin: kirjoita järkevä profiiliteksti ja ota itsestäsi uudet, selkeät kuvat. Tadaa, profiilisi on parempi kuin 90%lla.

Vierailija
31/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun noissa vielä olin, swaippasin oikealle ainoastaan jos profiili todella erottui juuri minulle sopivalla tavalla. Täytyy olla yleissivistystä, empatiaa, rentoutta, älyä, persoonallisuutta, pilkettä juuri mulle sopivalla tavalla. Harvassahan nuo olivat jotka aidosti herättivät kiinnostuksen. Vielä harvemmassa ne joiden kanssa syntyi kirjoitteluyhteys. Sen yhden timantin kanssa päädyin tapaamaan ja sillä tiellä ollaan.

Ei ole ikinä kiinnostanut jaaritella kenen tahansa kanssa, saati tavata. Koen sen energiaa vieväksi ja turhaksi treffailla monia. Uuteen ihmiseen tutustuminen on parhaimmillaan kivaa, mutta vaatii myös voimavaroja ja aikaa. Kokemusta suhteista, tapailuista ja seksistä on niin paljon menneisyydestä, että tiesin mitä halusin ja mitä en. M45

Mulla oli aika samankaltaiset tunnelmat Tinderissä. Kiinnostavan tuntuisia miehiä ei ollut kuin ihan pari, mutta ei niidenkään kanssa sitten tullut edes treffejä, kun muutamien viestien perusteella kiinnostus karisi aika nopeasti. Enkä kokenut luontevaksi alkaa oikein tutustumalla tutustumaan ja deittailemaan, jos ei semmoista oikeaa kiinnostusta ollut, koska ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta laukata treffeillä joidenkin tinderheppujen kanssa. Liikaa vaivaa, eikä ole luonteenomaista minulle. Lähdin pois sieltä, ja luotan siihen, että ennen pitkää se oikea kävelee vastaan jossain oikeassa elämässä. N

Vierailija
32/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis oma kokemus on, että kun oli kolme - neljäkymppinen, niin ei ollut minkäänlaista vaikeutta löytää naisseuraa. Enkä siis harrastanut yhden yön juttuja, vaan ihan vakavampaa settiä. Lähes kaikki, jotka silmämääräisesti arvioiden vaikuttivat sinkuilta, lähtivät ihan positiivisella asetuksella treffeille, ja siitä sitten kehittyi jotain, jos kehittyi. Viiden kympin jälkeen kun olin sattuneesta syystä uudelleen sinkkumarkkinoilla, asiat ovat kääntyneet todella vaikeiksi. Tuntuu, että sinkkuina on liikkeellä vain mielenterveyskuntoutujia, ja persoonallisuushäiriöistä kärsiviä. Tai sitten jo aijemmin niin paljon paskaa syöneitä, etteivät viisaudessaan lähde enää mih

Höpön löpön. Laitat vasemmalle miehet jotka ovat komeita mutta profiiliteksti on huono? Ehkä näin.

Mutta laitat vasemmalle myös miehet joiden naama ei miellytä, lukematta profiilitekstiä.

Mies voi olla kuvassa siistissä kauluspaidassa ja parta ajettuna, mutta jos naama on ruma, tulkitset miehen "oudoksi" tai "epäilyttäväksi" tai "arvojesi vastaiseksi".

Vierailija
33/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis oma kokemus on, että kun oli kolme - neljäkymppinen, niin ei ollut minkäänlaista vaikeutta löytää naisseuraa. Enkä siis harrastanut yhden yön juttuja, vaan ihan vakavampaa settiä. Lähes kaikki, jotka silmämääräisesti arvioiden vaikuttivat sinkuilta, lähtivät ihan positiivisella asetuksella treffeille, ja siitä sitten kehittyi jotain, jos kehittyi. Viiden kympin jälkeen kun olin sattuneesta syystä uudelleen sinkkumarkkinoilla, asiat ovat kääntyneet todella vaikeiksi. Tuntuu, että sinkkuina on liikkeellä vain mielenterveyskuntoutujia, ja persoonallisuushäiriöistä kärsiviä. Tai sitten jo aijemmin niin paljon paskaa s

En. Mutta ethän sinä ikinä usko, joten jääkööt tähän kuten aina ennenkin. 

Vierailija
34/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne kunnolliset miehet ovat swaipattuina vasemmalle, koska profiilista puuttui "juuri sinun mieleesi oleva ulkonäkö" (lue: muidenkin naisten mieleen oleva ulkonäkö) ja se kuuluisa "pilke silmäkulmassa".

Syy miksi vastasit juuri tuolle miehelle oli maininta kommentissa ettei vaikeutta löytää naisseuraa ole ollut, ts. kyseessä on komea mies. Muussa tapauksessa et olisi vastannut."

"ps. aika selkeänä merkkinä tästä on se, että mainitsit pituuden ja painon viestissäsi todistaaksesi komealle miehelle, että kroppasi on kunnossa."

Tämä oli näköjään nyt sinun kokemus deittisovelluksista. Tulin kurkkaamaan ja huomasin kommenttisi. En ole enää vuosiin ollut deittisovelluksissa, en huomannut mitä mies oli kirjoittanut itsestään, vaan reagoin itselleni tuttuun kohtaan, että naiset eivät enää halua parisuhdehelvettiä vanhemmalla iällä sinkkuinakaan. Pituuden ja painon ja koulutuksen kerroin, koska täällä ensimmäinen kommentti usein, jos ilmoittaa olevansa sinkku on, että vika on varmasti painossa/parrankasvussa/vaginassa/koulutuksessa/hiustenvärissä/koirissa/mielenterveydessä jne. Sain eliminoitua ainakin kaksi noista, mutta eipä sekään estänyt tätä naisvihamielistä kommenttia, joten jatketaan!

Vierailija
35/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ainakin minä naisena olen useasti saanut pakit Tinder-miehiltäjoko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen, niin kieltämättä tulee mieleen, että onko näillä miehillä sitten niin mielettömästi valinnanvaraa, että he matalalla kynnyksellä antavat pakit naiselle? Koska jos ajatellaan, että mies saa vain vähän matchejä ja pääsee harvoin treffeille, niin luulisi hänen edes yrittävän panostaa treffeille ja tehdä vaikutus naiseen ja olisi halua edes yrittää tutustua.

Ap

Sinua on käytetty itsetuntobuusterina, voimanlähteenä, jotta mies saa voimaa etsiä oikeasti kiinnostavampaa naisseuraa, tai sitten nuo miehet käyvät vain valloitussotaa ja keräävät "body counttia" - kun saa yhdeltä niin sitten saa toiseltakin.

Vierailija
36/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun menee tinderiin niin ei varmasti ole kaikki sinkkunaiset tavoitettavissa. Eikö aloittaja tajua miten tinder toimii. Tuskin turussa sinkkumies  haluaa tutustua rovaniemellä asuvaan sinkkunaiseen. Pitää siis olla edes lähellä nainen että hauaa tutustua vaikka olisi valinnanvaraa niin ei se niin toimi että käydään jokaisen osuman kannssa saaneen kanssa treffeillä.

Vierailija
37/47 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako joku tinderistä koska muuten ei saa edes naisiin yhteyttä?

Vierailija
38/47 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/47 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiin kun menee, niin siinä saattaa tulla sellainen harha, että "mä saan täältä katalogista VALITA keneen tutustun".

Yleensä se menee just toisinpäin, eli naiset päättävät, keneen he tutustuvat .

Vierailija
40/47 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sama aloitus uudestaan ja uudestaan ja uudestaan?

Aina voi tulla uusia kommentoijia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi