Kostomekko ja kostokeho - Selittäkää miehille
Taas on lehdissä ollut juttu julkkisten kostokehosta ja kostomekosta..mm. Adelo ja Kardashian.
Voisiko naiset selittää miten tuo olisi miehelle kosto ? Miksi nainen ei suhteessa ollessaan panostanut ulkonäköönsä ja pukeutumiseensa ? Onko nämä niitä naisia jotka eron jälkeen tahallaan kiusaavat miestä, eivät anna lasten tavata isää kuin oikeuden päätöksellä jos silläkään..
Ja toisaalta, miksi joku uusi mies ottaisi tuollaisen naisen ?
Selityksiä, kiitos
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Jännää tämä nykyaika kun iltapäivälehdet kirjoittaa jostain ja sitten tänne tullaan kyselemään ilmiöstä ikään kuin se olisi jotain muuta kuin toimittajien, sosiaalisen median ja populaarikulttuurin aikaansaannosta. "Revenge booty" on sellainen huumorikäsite kun eron jälkeen on aikaa ja halua treenata enemmän, mutta ei kyse ole siitä että kukaan nyt kovin tosissaan ajattelisi että se sitä eksää kovin harmittaisi.
Miten niin eron jälkeen on aikaa ja halua treenata enemmän? Miksei sitä olisi parisuhteessa ollessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite kostomekko tuli mekosta, jonka prinsessa Diana oli laittanut päälleen ekaan julkiseen tilaisuuteen sen jälkeen, kun Charles oli eronnut hänestä. Ei kai kukaan voi sanoa, että Diana ei olisi panostanut ulkonäköönsä jo avioliiton aikana.
Mikä siitä teki sitten kostomekon, jos mitään muutosta airmpaan tilanteeseen ei tapahtunut?
Ja mikä siinä oli se kosto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite kostomekko tuli mekosta, jonka prinsessa Diana oli laittanut päälleen ekaan julkiseen tilaisuuteen sen jälkeen, kun Charles oli eronnut hänestä. Ei kai kukaan voi sanoa, että Diana ei olisi panostanut ulkonäköönsä jo avioliiton aikana.
Tässäkin vain se hauska puoli, että tuskin Charles tuossakaan tilanteessa katseli kaiholla Dianaa tuossa mekossa. Varmaan katui montaakin asiaa ja koko tilanne oli hirveä, ja hirveimmäksi muuttui, mutta tuskin Charles olisi enää palannut siihen liittoon, vaikka olisi voinut.
Ei ehkä Charles, mutta kostohan oli julkinen. Moni alkoi ihailla Dianaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on koko suhteen ajan huomautellut naiselle hänelle tulleista lisäkiloista, mutta nainen ei ole tehnyt asialle mitään, päinvastoin. Kun suhde sitten päättyy, nainen kostaa tässä vaiheessa miehelle laihduttamalla ja hankkiutumalla timmiin kuntoon.
En ihan ymmärrä koston logiikkaa, mutta en olekaan nainen.
En tajua minäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää tämä nykyaika kun iltapäivälehdet kirjoittaa jostain ja sitten tänne tullaan kyselemään ilmiöstä ikään kuin se olisi jotain muuta kuin toimittajien, sosiaalisen median ja populaarikulttuurin aikaansaannosta. "Revenge booty" on sellainen huumorikäsite kun eron jälkeen on aikaa ja halua treenata enemmän, mutta ei kyse ole siitä että kukaan nyt kovin tosissaan ajattelisi että se sitä eksää kovin harmittaisi.
Miten niin eron jälkeen on aikaa ja halua treenata enemmän? Miksei sitä olisi parisuhteessa ollessa?
Mulla ainakin jokunen eksä on kitiissyt siitä kun mä oikeasti haluan sinne lenkille joka päivä enkä mä halua mitään makkara-makaroni ruokavaliota kun haluan syödä niitä "rehuja" ja oikeasti ruokaa, josta saa ravintoaineita. Sit ne on myös koittaneet dissata ja lytätä mua, kun itse eivät saa tehtyä mitään ja potevat ja kiukkuilee siitä. En itse ikinä ole kenellekään valittanut tai pakottanut omia ruokia ja raahannut lenkille. Yksi sanoikin suoraan, että on kateellinen ja suhteessa kävi tosi ilkeäksi vaikka alkuun vaan ihaili kun jaksan pitää itsestäni huolta. Oli muuten itse ylipainoinen eikä se mua haitannut, enkä olisi ikinä niin ilkeä ollut hänelle sen takia.
Ja jokunen on myös oikeasti ollut mustasukkainen ja epäilevä "kenenkä takia sä tota teet". No ihan itseni takia kun haluan voida hyvin ja tykkään liikkua!
Kyllähän ne parisuhteet aikaakin vie, pakko siinä on huomioida toinenkin eikä olla menossa miten huvittaa ja varsinkin jos on riitaa tai stressiä niin jo se itsessään vie voimia.
Ja sinkkuna ei ole aikatauluja ja voi mennä miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on jätetty, ei sitä minkään mekon, tai kropan takia takaisin oteta. Primitiivinen ja lapsellinen ajatus ja on etenkin kiukuttelua.
Ei semmoista kukaan sillä haekaan, että takaisin otettaisiin, vaan sitä, että miestä ketuttaisi se, ettei nainen näyttänyt siltä hänen kanssaan ollessaan.
Ei semmoinen miehiä ketuta. Eivät he haikaile exiään, vaan ovat tyytyväisiä päästessään tästä eroon.
Naiset vaan kuvittelevat tuollaista ja ovat toiveikkaita kostonsa onnistumisesta. Eli haihattelua ja pinnallista.
Kyllä ne miehet usein yrittää takaisin ihan ilman mitään kostomekkojakin 😂
Vierailija kirjoitti:
Mies on koko suhteen ajan huomautellut naiselle hänelle tulleista lisäkiloista, mutta nainen ei ole tehnyt asialle mitään, päinvastoin. Kun suhde sitten päättyy, nainen kostaa tässä vaiheessa miehelle laihduttamalla ja hankkiutumalla timmiin kuntoon.
En ihan ymmärrä koston logiikkaa, mutta en olekaan nainen.
Niin. Mies huomauttelee ja arvostelee. Tuollainen kritiikki masentaa ja latistaa itsetuntoa. Vai miltä susta tuntuisi kun kumppanis koko ajan mäkättäisi "hyi noita sun läskejä, mikset vaan laihdutus?".
Miksiköhän naista ei kiinnosta miellyttää miestä?
Ei se mikään kosto ole vaan on helpompi ja enemmän jaksamista panostaa itseään kun koko ajan ei lytätä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin, että naiset näyttävät sinkkuina ihan säännönmukaisesti huomattavasti paremmilta kuin parisuhteessa. Ulkonäköön panostaminen on monelle välttämätön paha joka tehdään kun on pakko.
Elämäntapa-fitness-urheilijat ovat sitten asia erikseen.
Välttämätön paha? Mitä hulluutta! Eikö naisia siis oikeasti kiinnosta oma hyvinvointi ja ulkonäkö edes sen vertaa, että pitäisi itsestään huolen? Sillä ei ole mitään tekemistä toisten miellyttämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin jokunen eksä on kitiissyt siitä kun mä oikeasti haluan sinne lenkille joka päivä enkä mä halua mitään makkara-makaroni ruokavaliota kun haluan syödä niitä "rehuja" ja oikeasti ruokaa, josta saa ravintoaineita. Sit ne on myös koittaneet dis
Kamalia miehiä sinulla ollut. Mulla ei ole kokemusta tuollaisesta.
Kostokroppa ja mekko on täysin järjettömiä ideoita. Mitä muuta kanoilta voi odottaa? Jos mies on eronnut, ei häntä kiinnosta entinen muija enää pätkääkään.
Kyseessä ei ole kosto vaan kosto on miehen pahantahtoinen tulkinta siitä, että nainen kukoistaa kun saa keskittyä itseensä ja mies imee hänet kuiviin ja lopulta tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin jokunen eksä on kitiissyt siitä kun mä oikeasti haluan sinne lenkille joka päivä enkä mä halua mitään makkara-makaroni ruokavaliota kun haluan syödä niitä "rehuja" ja oikeasti ruokaa, josta saa ravintoaineita. Sit ne on myös koittaneet dis
Onneksi ovat eksiä. Itse en liikunnasta luopuisi tai ruokavaliota muuttaisi parisuhteen takia. Onneksi on puoliso, joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja hoitaa oman osuutensa lastenhoidosta. Ja onhan sinkuillakin aikataulu vai mieskö ne naisen aikataulut määrittää?
Kait siinä on ideana lällätellä eksälle, tai jotain muuta yhtä kypsää aikuisen ihmisen käytöstä? Katsopa nyt tätä, mutta et saa koskea, lälläslää!
Hauska tarina: Silloin, kun tuli se Martina ja Kostokroppa -ohjelmaformaatti telkkariin, olin tosi väsynyt ja univajeessa, niin luin lehtiotsikoista ohjelman nimeksi Martina ja Kostokorppi. Ajattelin, että siinä ohjelmassa koulutetaan korppia kostamaan eksälle, esim varastamaan juustoviipaleen leivän päältä. Mutta eihän siinä koulutettu lintuja hyökkäämään Hitchcockin lintujen henkisesti lainkaan, vaan laihdutettiin.
Noh, suurimmaksi osaksi noita juttuja kirjoitellaan, jotta joku toope klikkaa ja lukee ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on jätetty, ei sitä minkään mekon, tai kropan takia takaisin oteta. Primitiivinen ja lapsellinen ajatus ja on etenkin kiukuttelua.
Ei semmoista kukaan sillä haekaan, että takaisin otettaisiin, vaan sitä, että miestä ketuttaisi se, ettei nainen näyttänyt siltä hänen kanssaan ollessaan.
Eli kostovartalon/mekon hankkiva nainen haluaa oikein rautalangasta vääntää ettei kiinnostanut olla viehättävä oman miehensä silmissä mutta eron tultua kyky ja halu viehättävyyteen löytyykin heti, muita miehiä varten? Miten se eronnut mies tuollaista takaisin haikailisi, vahvistaa vain tunnetta että ero oli oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diana halusi näyttää/lehdistön mukaan hän halusi näyttää kuinka upea ja seksikäs olikaan (vs Camilla) ja näpäyttää Charlesia/saada tämä huomaamaan mitä menetti.
Mitä Dianan olisi pitänyt laittaa päälleen? Halpamarketista ostettu trikoomekko?
En minä niin sanonut enkä vihjaillut. Ehkä Diana itse ei ajatellut näyttävänsä juuri Charlesille yhtään mitään. Ei kai Dianakaan niin yksinkertainen ollut että kaikkien niiden vuosien ja tapahtumien jälkeen hurmaisi Charlesin yhdellä mekolla joka paljastaa vartalon jonka Charles oli jo yli vuosikymmenen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Logiikkana kai että tämmöisen saaliin päästit menemään. Kostona se että joku muu pääsee nyt nauttimaan siitä mitä et itse arvostanut.
Vaikuttaa enemmän haavakäyttäytymiseltä. Jos on jätetty eiköhän sillä jättäjällä ole jo uudet kuviot, valmius uusiin kuvioihin tai vain ilo siitä että saa olla itseksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diana halusi näyttää/lehdistön mukaan hän halusi näyttää kuinka upea ja seksikäs olikaan (vs Camilla) ja näpäyttää Charlesia/saada tämä huomaamaan mitä menetti.
Dianan kosto onnistuikin. Mutta en tiedä, miten tavis Tiina saa kostettua tavis exälleen laihtumalla 10kg ja ostamalla uuden mekon.
Miten se kostautui Charlesille? Charleshan sai vihdoinkin olla ja olikin sen todellisen rakkautensa kanssa. On yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä teki sitten kostomekon, jos mitään muutosta airmpaan tilanteeseen ei tapahtunut?
Charles näki, mitä oli menettänyt.
Charles näki jotain mitä ei ollut aiemmin nähnyt? Höpsis. Vaikka Diana olisi ollut koko maailmanhistorian upein ja kaunein nainen ei se mitään olisi hyödyttänyt, johan sitä avioliittoa oli yritetty vuosikausia mutta he eivät kertakaikkiaan sopineet toisilleen.
Ikäänkuin olisi hirveän tärkeää yleissivistystä tietää miten treenatulla bodyllä kostetaan..tuonko takia naiset siellä salilla ravaa 😳