Miksi eläkeläinen voi saada asumistukea omistusasuntoon?
Siis mikä on perustelu tälle, kun työtön tai työssäkäyvä ei voi saada?
Kommentit (201)
Lokakuussa -23 omistusasuntoon asumistuen saajien KOKONAISmäärä oli 17 663.
Niin, kuinka moni noista oli eläkeläisiä?
Summa summarum, kyse on niin pienestä määrästä eläkeläisiä, että on naurettavaa nostaa asiasta minkäänlaista haloota.
Lisäksi tuosta vähäisestä määrästä itse kunkin eläkeläisen kuittaama summa on todennäköisesti vain muutamia kymppejä. Vuokralla asuessaan heidän tukensa laskettaisiin satasissa.
Öyhöttäjät taas eläkeläisvastaisuutta öyhöttävät 🤣
antaa heidän öyhöttää takuueläkkeelle pääsemiseensä saakka 🤣
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston eläkeläisten äänien kosiskelu seuraavissa vaaleissa. Toivottavasti seuraava hallitus poistaa eläkeläisen asumistuen kokonaan.
Älä huoli en saa asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko että 980 e eläke riittää elämisen lisäksi asunnon lämmitykseen ja mm. jäteveteen, sähköön? Veroja 40 v. maksanut
Hyvin riittää.
Ehkä jossai perähikiällä. PKS jo pieni yksiö maksaa liki tonnin kuussa.
Miksi eläkeloinen asuu PKS? Ei ole mitään syytä asua siellä, muuttakoon muualle tai katuojaan.
Muuta sinä perseeseen psykopaatti.
Sieltähän se jo huutelee, pukamien suojasta 💩🌬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset? Kaikkiko? Ap, nyt olet väärässä, olen eläkeläinen ja EN saa mitään asumistukea enkä muitakaan tukia. Pärjään omillani ruhtinaallisella 1400 neton eläketulollani. Jotenkin.
Mistä keksit, että väittäisin kaikkien eläkeläisten saavan asumistukea? Hanki lukulasit!
Kysyin, mikä on _peruste_, että eläkeläinen _voi_ saada at omistusasuntoon, kun mikään muu kansalaisryhmä ei voi.
Perustetta ei ole löytynyt.
Muuten, olen itsekin eläkkeelle, enkä todellakaan saa tukea ykkös-, kakkos-, enkä kolmosasuntooni. Kun asuin ulkomaassa, sain vuotuista tukea asuinkuluihin, kuten kaikki muutkin, jotka asuivat tukivyöhykkeellä eli vuoristossa. Tuki ei riippunut tuloista.
Ap
En pärjää enää lukulaseilla.... ja viestissäni oli kyllä kysymysmerkit. Sanan eläkeläinen voi ymmärtää näemmä hyvin eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset? Kaikkiko? Ap, nyt olet väärässä, olen eläkeläinen ja EN saa mitään asumistukea enkä muitakaan tukia. Pärjään omillani ruhtinaallisella 1400 neton eläketulollani. Jotenkin.
Miksi et ole hakenut asumistukea? Hyvätuloinen puoliso vai ajatus marttyyrin taivaspaikasta?
Ei kumpikaan, tulot juuri ja juuri yli rajojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole hakenut asumistukea? Hyvätuloinen puoliso vai ajatus marttyyrin taivaspaikasta?
Sillä on oma osake ja siinä joku satasen vastike. Siksi.
Peppi Pitkätossuakin harmitti, kun hänellä ei ole joulu- ja kesälomia kuten Tommilla ja Annikalla. No, eipä Peppi käynyt kouluakaan. 🤡
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, kyse on niin pienestä määrästä eläkeläisiä, että on naurettavaa nostaa asiasta minkäänlaista haloota.
Lisäksi tuosta vähäisestä määrästä itse kunkin eläkeläisen kuittaama summa on todennäköisesti vain muutamia kymppejä. Vuokralla asuessaan heidän tukensa laskettaisiin satasissa.
No eihän, kun joutuisivat käyttämään asuntonsa myynnistä saadut rahat ensin vuokraan. Yhteiskunta säästäisi isosti, kun eläkeläiset maksaisivat itse omat vuokransa.
Vasta kun koko omaisuus on kulutettu, alkaisi pieni asumistuki juosta, jos eläke ei riittäisi vuokraan ja muuhun.
Ehdotan, että eläkeläisen asumistuki muutetaan lainaksi, joka peritään eläkeläisen muutettua pois/kuo ltua omistusasunnostaan, jolloin se voidaan myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston eläkeläisten äänien kosiskelu seuraavissa vaaleissa. Toivottavasti seuraava hallitus poistaa eläkeläisen asumistuen kokonaan.
Kaikki asumistuet tulisi poistaa,maksakaa itse asumisenne,ei se muille kuulu.
Pikku röhröh ei vieläkään tajua että sitten koko maa olisi täynnä asunnottomia SUOMALAISIA. Täällä kun ei ole enää 500e/kk kämppiä ja työttömiä tulee vain lisää kiihtyvällä tahdilla. Tajuaisiko pikku possukka nyt?
Ei riitä 500 e/kk. Kämpän vuokran pitäisi olla 200-300 e/kk, jotta jää leivän päälle muuta kuin huuli työttömillä.
Kannattaa lahjoittaa asunto lapsille, lapset sitten vuokraavat asunnon vanhemmalleen maksimihinnalla ja näin eläkeläinen saa asumistukea. Ta daa!
Vierailija kirjoitti:
Koko eduskunta vanhuksia täysi
Eikä ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän, kun joutuisivat käyttämään asuntonsa myynnistä saadut rahat ensin vuokraan. Yhteiskunta säästäisi isosti, kun eläkeläiset maksaisivat itse omat vuokransa.
Vasta kun koko omaisuus on kulutettu, alkaisi pieni asumistuki juosta, jos eläke ei riittäisi vuokraan ja muuhun.
Jos ei asunto mene kaupaksi?
Voihan sen toki vuokrata pikkusummalla, joka ei vaikuta asumistukeen. Ja siis muuttaa itsekin vuokralle. Ja asumistuki nousee!
Yleisen asumistuen osuus vuonna 2024 varsinaisista Kelan maksamista asumistuista oli 71 % eli 1 677 miljoonaa euroa.
Kela maksoi vuonna 2024 eläkkeensaajan asumistukea 685 miljoonaa euroa. Eläkkeensaajan asumistuen osuus Kelan asumistuista oli 29 %.
Kyllä ne asumistuet, niin yleiset- kuin eläkeläisten-, loppuvat juuri sopivasti näiden öyhöttäjien niitä tarvitessa.
Sitä saa mitä tilaa, onhan se jo monessa asiassa nähty.
Mutta voittehan sitten TAAS syyttää suuria ikäluokkia 😆🤣
Tulorekisterin mukaan kuuluisi saada. Jos olet veroja maksanut, saat hyötyä, jos et ole et saa kuin minimin. Vammaiset ja sairaat erikseen.
Nautin eläkeläisten tulevasta ahdingosta, muistakaa edelleen äänestää kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne asumistuet, niin yleiset- kuin eläkeläisten-, loppuvat juuri sopivasti näiden öyhöttäjien niitä tarvitessa.
Sitä saa mitä tilaa, onhan se jo monessa asiassa nähty.
Mutta voittehan sitten TAAS syyttää suuria ikäluokkia 😆🤣
Asuntojen hinnat romahtavat.
Olemme eläkkeellä ja asumme omassa talossa mutta ei tulisi mieleenkään hakea yhteiskunnalta rahaa asumiseen.
Muuta sinä perseeseen psykopaatti.