Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin laihdutus kokemus oli mulla karppaaminen

Vierailija
27.02.2025 |

Ruoka oli pahaa eikä nälkä ollut koskaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin. Taiteilin pussikeittojen kanssa ja laihduin kilo viikossa -tahdilla 5 kiloa. Tätä pari kierrosta, niin aineenvaihdunta hidastui niin, että lihoin 10 kg. Kovalla työllä ja ruokavalion ja elämäntapojen muutoksella laihduin 5-6 kg. Eli olen taas lähtöpisteessä. Ei ollut kovin järkevää.

Vierailija
2/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damn. Täällä laihdutettu Yazion avulla nyt noin -0.5 kg viikkotahdilla. Kuukaudessa tippunut 3.1 kg. Hidas tahti ja pari överipäivää kaloreiden suhteen, mut en halua nähdä nälkää ja haluan myös joustavuutta.

1500-1600 cal päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siirtää ajatus elämäntaparemonttiin, joka kestää lopun iän, eikä laihdutuskausiin joiden jälkeen sit lihoo takasin kolminkertasena. 

Vierailija
4/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mullakin. Taiteilin pussikeittojen kanssa ja laihduin kilo viikossa -tahdilla 5 kiloa. Tätä pari kierrosta, niin aineenvaihdunta hidastui niin, että lihoin 10 kg. Kovalla työllä ja ruokavalion ja elämäntapojen muutoksella laihduin 5-6 kg. Eli olen taas lähtöpisteessä. Ei ollut kovin järkevää.

Miten tää liittyy karppaamiseen?

Vierailija
5/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen kokeillut karppaamista ja myös sen äärimuotoa ketogeenistä. Järkyttävä aivosumu, lihasten nykimistä itsestään (elektrolyyttijuomat auttoi tähän jonkun verran kyllä), rasva alkoi ällöttää mutta sitä oli pakko syödä paljon, en tykännyt ruoan mausta. Ainoa hyvä puoli oli että tosiaan nälkää ei ollut. 

Mutta niinhän siinä kävi, että eihän tuommoista jatkuvaa outoa oloa ja huonoa ruokaa jaksa loputtomiin, ja sitten kun ei enää jaksanut, lihoi takaisin. Siksipä lopulta laihdutinkin vähemmän normaaliruoastani poikkeavalla tavalla, vain kaloreita sieltä täältä vähentäen.

Vierailija
6/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kyllä karppaamista ole. Ketogeenistä kyllä voi olla, useimmat noista VLCD-kuureista kun vie kehon ketoositilaan, minkä takia nälkä poistuu. 

Vierailija
7/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. Karppauksesa ei syödä mitään pussikeittoja, vaan ruokaa.

Vierailija
8/19 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen kokeillut karppaamista ja myös sen äärimuotoa ketogeenistä. Järkyttävä aivosumu, lihasten nykimistä itsestään (elektrolyyttijuomat auttoi tähän jonkun verran kyllä), rasva alkoi ällöttää mutta sitä oli pakko syödä paljon, en tykännyt ruoan mausta. Ainoa hyvä puoli oli että tosiaan nälkää ei ollut. 

Mutta niinhän siinä kävi, että eihän tuommoista jatkuvaa outoa oloa ja huonoa ruokaa jaksa loputtomiin, ja sitten kun ei enää jaksanut, lihoi takaisin. Siksipä lopulta laihdutinkin vähemmän normaaliruoastani poikkeavalla tavalla, vain kaloreita sieltä täältä vähentäen.

Ei mullakaan karppaus toiminut. Älytön proteeinin syönti piti suolen tukossa.

Vierailija
9/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla karppaus vei yöunet, jalat tönköt ja tuntui raskaalta kuin lyijy. Kun kävin illalla nukkumaan säärissä ja lihaksissa nyki sätkyjä, joita säikähtedin. Aamulla oli lihakset niin jumissa, etten meinannut vessaan päästä.

Vierailija
10/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussikeittokuuri perustuu matalaan hiilihydraattimäärään ja juuri ja juuri riittävään proteiinimäärään höystettynä vitamiineilla ja kivennäisaineilla. Jos se olisi lopullinen ratkaisu, pussikeittokuureja ei myytäisi kerta toisensa jälkeen enää ihmisille. Pussikeittokuuro sopii niille, joiden on pakko laihtua nopeasti esimerkiksi rasvamaksan tai leikkaukseenpääsyn vuoksi.

Vierailija
11/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä toimii. Saa syödä ruokaa, josta tulee kylläiseksi. Toisaalta kyllä nälän tunne vähenee muutenkin. Olo on energinen ja sellainen hiilaripöhötys on poissa.                                           Unta en meinaa kyllä aina saada kun olo on niin pirteä, mutta uni on parempaa ja syvempää. Vähempi uni riittää, eli valvominen ei haittaa. Yöheräilyt on jäänyt. Aamuisin ei enää väsytä samalla tavalla kuin ennen.

Vierailija
12/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä toimii. Saa syödä ruokaa, josta tulee kylläiseksi. Toisaalta kyllä nälän tunne vähenee muutenkin. Olo on energinen ja sellainen hiilaripöhötys on poissa.                                           Unta en meinaa kyllä aina saada kun olo on niin pirteä, mutta uni on parempaa ja syvempää. Vähempi uni riittää, eli valvominen ei haittaa. Yöheräilyt on jäänyt. Aamuisin ei enää väsytä samalla tavalla kuin ennen.

Lisään vielä että iho voi paremmin ja epämääräiset nivelkolotukset on kadonneet.

Vierailija
13/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan karppaus toiminut. Älytön proteeinin syönti piti suolen tukossa.

Useimmat karppaamisesta vinkuvat syövät väärin, kuten sinäkin. Ei siinä tarvitse syödä proteiinia yhtään enempää kuin normaalistikaan. Todennäköisesti söit vielä liian vähän kuitua.

Vierailija
14/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla karppaus vei yöunet, jalat tönköt ja tuntui raskaalta kuin lyijy. Kun kävin illalla nukkumaan säärissä ja lihaksissa nyki sätkyjä, joita säikähtedin. Aamulla oli lihakset niin jumissa, etten meinannut vessaan päästä.

Rytmihäiriöt oli myös pahat karppauksessa.

Vierailija
15/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karpatessa ei saa käyttää missään tapauksessa kofeiinia tai alkoholia yhtään annosta!

Vierailija
16/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, ne joilla on kehot (fitness/sali) on sellaisella ruokavaliolla aina. ;)

Vierailija
17/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karpatessa ei saa käyttää missään tapauksessa kofeiinia tai alkoholia yhtään annosta!

Vhh /karppi on ihan normaali ruokavalio. Keksitte taas tekosyitä mässäillä. Kahvi on ihan ok. Harva ehkä juo alkoholia, mutta sitäkin voi kohtuudella.

Vierailija
18/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa säälittävä aloitus. Kerrotko ap, miten ruoka muuttuu pahanmakuiseksi, kun ruokavaliosta pudottaa viljat ja muut sokerit?

Vierailija
19/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, ne joilla on kehot (fitness/sali) on sellaisella ruokavaliolla aina. ;)

Ja käytännössä suorittavissa lajeissa eivät olisi siinä kunnossa että kisoissa pärjäisivät.

Koska energiaa ei löytyisi siihen.

Näyttää ok, mut suoritustehot täysin alhaiset. Karppaamisella et vedä 25h viikkotreenimääriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä