Juusto jossa olisi makua
Vanhemmiten makuaisti alkaa heikentyä ja tavanomaiset eedamit maistua pelkältä rasvalta. Mikä olisi yleisesti kaupasta saatava juusto jossa olis kunnolla "aromia"?
Kommentit (56)
Hyvää joulua. Jeesus tullut on. Vihreä pestokastike saa kyllä sukat pyörimään juuston kanssa.
Juustonaksut . Niissä on Cheddar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pecorino
Varsinkin sardinialainen pecorino!
Juuri se oli mielessä. Siellä kun paikan päällä ostaa torilta palan paikallista pecorinoa, niin aah!
Niinpä. Mutta kyllä sitä muualtakin voi ostaa. Ostin juuri pikkukiekon sitä, kilo ja 200 g. On kyllä hyvää mut viikossa se on syöty.
Mulla kestää vajaa kilo n kuukauden vaikka käytän päivittäin ruuanlaittoon ja syön muutenkin.
Juustosta pitää nauttia, ei syödä kuin leipää!
Vrt pala suklaata versus levy.
5000kcal viikossa juustosta on vähän liioittelua mutta av_mammat toki vetää kaksin käsin, näkyyhän se katukuvassakin🤣🤣
Siis ihan oikeesti ääliö, tulit tänne kommentoimaan Oltermannipössyissäsi. Ja vielä asian vierestä. Suhauttappas nyt se viides korjaus kalja ja mene huorittelemaan vaikka sitä äitiäsi.
Ihan tavallisessa Prismassa oli vielä kesällä huippuihanaa ruotsalaista Admiral vahvaa kermajuustoa. Mutta tietenkin kumimaista oltermannia palvovat kaupan tädit hävittivät sen valikoimista. Ruotsin risteilyillä olen sitä hankkinut Tukholmasta. Vähän sitä muistuttavaa on Ålandsmejerietin 9 kk kermajuusto. Nämä siis arkijuustoiksi esim paahtoleivän päälle ja juustohedelmasalaatteihin. Hyviä ovat 🧀
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisessa Prismassa oli vielä kesällä huippuihanaa ruotsalaista Admiral vahvaa kermajuustoa. Mutta tietenkin kumimaista oltermannia palvovat kaupan tädit hävittivät sen valikoimista. Ruotsin risteilyillä olen sitä hankkinut Tukholmasta. Vähän sitä muistuttavaa on Ålandsmejerietin 9 kk kermajuusto. Nämä siis arkijuustoiksi esim paahtoleivän päälle ja juustohedelmasalaatteihin. Hyviä ovat 🧀
Sitä on tarjolla mikä tekee kauppansa.
Leivän päälle jos haet niin Valion kolmiopalajuustot. Esim. Keisarinna on hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Se saksalainen paprika pala tai parmesan. Mutta saat makua kun ripottelet päälle pippuria. On myös pippurituorejuusto . Kuin tylsän juuston päälle voi laittaa suolaa tai pestokastiketta mikä käy spagettiin. Juustoa voi dipata meksikolaisiin valmis kastikkeisiin. Tex mex tyyliin. Uunissa paahtoleivän päällä ne tylsät juustot ja pippuria.
Laitan viikunamarmelaadia pecorinon, parmesanin ja muunkin jälkiruokajuuston seuraksi juustopalan päälle. Hunaja on myös hyvää juuston kanssa.
Siis ihan oikeesti ääliö, tulit tänne kommentoimaan Oltermannipössyissäsi. Ja vielä asian vierestä. Suhauttappas nyt se viides korjaus kalja ja mene huorittelemaan vaikka sitä äitiäs
Otahan lääkkeet ja rauhoitu!
Pecorinossa on n 400kca/100g ja tuo edellinen väitti syövänsä 1,2kg viikossa.
Jos osaat edes alkeellista matematiikkaa ymmärrät vastaukseni
Noh, liikaa toivottu ääliöoksennuksestasi päätellen...
Ps, en syö koskaan Oltermannia
Cheddar chili. Ostin eilen marketin juustotiskiltä palan, 150 grammaa maksoi 7,50 €. Hyvä hankinta, ostan toistekin.
Mustaleima Emmental
Punaleima Emmental
Vierailija kirjoitti:
Polar tahi Oltermann
Nämähän on täysin mauttomia jopa mulle, vaikka mulla on äärimmäisen hyvä maku- ja hajuaisti.
Cheddar chili. Ostin eilen marketin juustotiskiltä, 150 grammaa maksoi 7,50 €. Hyvä hankinta, ostan toistekin.
Roquefort ja Stilton. Ovat tosin tuhottoman kalliita, joten eipä niitä tule syötyä ihan joka päivä, jos nyt kerran kuussa, niin sekin olisi ihan hyvä.
Mikä olis sellainen suht kohtuu hintainen jokapäiväinen juusto, joka olis hintansa väärtti?
Casu marzu.