Tesla-kuski ostelee vanhentuvaa punalaputettua ruokaan. Mistä tämä kertoo?
Meneekö kaikki rahat Teslaan, ei jää enää ruokaan? Mistä kyse?
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011623891.html?utm_medium=promobox&utm_…
Kommentit (76)
30 vuotta sitten jos toimittaja olisi tarjonnut Hesarille juttua Pekasta, joka oli nähnyt alennustuotteita ostavan mersukuskin😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teslat ole edes kalliita :D
Ei enää - käytetyt. Kun eivät mene oikein kaupaksi. Uudet yhä kalliita, vaikka niissäkin hintaa pudotettu.
Ei ne uudetkaan kalliita ole.
Mä olen aina ajatellut, että niiden alennusten on tarkoitus vähentää ruokahävikkiä, sama se kuka sen tuotteen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on varaa ajaa Teslalla kun raha ei mene kalliiseen ruokaan. Veikkaan, että tällainen tyyppi säästää kaikessa muussakin, mutta on päättänyt panostaa autoiluun.
Minä pihistän kaikessa elämässäni, jotta voin laittaa + 10k ulkomaan lomiin suht pienistö tuloista.
Joku on päättänyt perustaa perheen, joka syö rahat. Elämä on erilaisia valintoja. Ei tämä sen ihmeellisempää ole.
Teslan kun hankkii käytettynä, niin halvempaa autoilua ei ole. Ilmaisilla latauksilla voi käydä kaukaakin punalappuja metsästämässä.
Bensa- Corollan kun hankkii käytettynä, ei sen halvempaa autoilua ole. Ja on talvellä lämmin eikä matka katkea energiapulaan. Käytetty tesla on suuri riski ja potentiaalinen ongelma. Eikä voi itse korjata kuten corollaa.
Punalaputetut vanhenevat tuotteet? Onneksi ei punalaputetut vanhene ollenkaan. Eli jos ei punalaputa, tuote on ikuinen ja aina tuore?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on varaa ajaa Teslalla kun raha ei mene kalliiseen ruokaan. Veikkaan, että tällainen tyyppi säästää kaikessa muussakin, mutta on päättänyt panostaa autoiluun.
Minä pihistän kaikessa elämässäni, jotta voin laittaa + 10k ulkomaan lomiin suht pienistö tuloista.
Joku on päättänyt perustaa perheen, joka syö rahat. Elämä on erilaisia valintoja. Ei tämä sen ihmeellisempää ole.
Teslan kun hankkii käytettynä, niin halvempaa autoilua ei ole. Ilmaisilla latauksilla voi käydä kaukaakin punalappuja metsästämässä.
Bensa- Corollan kun hankkii käytettynä, ei sen halvempaa autoilua ole. Ja on talvellä lämmin eikä matka katkea energiapulaan. Käytetty tesla on suuri riski ja potentiaalinen ongelma. Eikä voi itse korjata kuten corollaa.
Ja mitäs olet itse corollasta korjannut?
tuota sössötystä on kuullut jo 20v kuinka uusista ei voi korjata mitään mutta johtuu kyllä vain sanojan kädettömyydestä.
Pienistä säästöistä kertyy ajan myötä iso summa ja sitten on varaa hankkia jotain kalliimpaa kuten vaikka se tesla.
Vasenlaita on tullut aivan sekopäiseksi ja kuvittelee omaavansa oikeuden määritellä jopa sen kuka saa ostaa punalaputettua ruokaa.
Se tässä tuli mieleen, että punalaputettujen metsästäjät, kuten ruokajonoissakin olevat eivät käy töissä. Tai ehkäpä edes opiskele. Sen tunnin kun metsästykseen menee, tekisi töitä, ansaitsisi enemmän, kuin säästö. Sitäpaitsi aletuotteet ovat alennettuinakin sen hintaisia, että moni peruselintarvike tulisi halvemmaksi. Vai onko joku nähnyt punalaputettuja kaurahiutaleita tms.? Surullinen kuva nykysuomesta.
Vierailija kirjoitti:
Se tässä tuli mieleen, että punalaputettujen metsästäjät, kuten ruokajonoissakin olevat eivät käy töissä. Tai ehkäpä edes opiskele. Sen tunnin kun metsästykseen menee, tekisi töitä, ansaitsisi enemmän, kuin säästö. Sitäpaitsi aletuotteet ovat alennettuinakin sen hintaisia, että moni peruselintarvike tulisi halvemmaksi. Vai onko joku nähnyt punalaputettuja kaurahiutaleita tms.? Surullinen kuva nykysuomesta.
Muuten en ole eri mieltä, mutta olen nähnyt kaurahiutaleitakin ns punalapulla eli siinä itse tuotteessa ei sitä tarraa ole, mutta hyllyn reunassa on ale-hinta ja se ale-prossakin merkitty. Ja siis kassalla tulee suoraan se alennettu hinta. Viimeksi kun tuollaisia ostin niin taisi olla -40% se ale ja kerran ostin peräti -60% alella hiutaleita joissa oli päiväystäkin vielä hyvän matkaa jäljellä koska se tuote poistui valikoimasta.
En kyllä ymmärrä yhtään miksi kuka vaan ei saisi ostaa punalappuisia tai kuinka joku kokee oikeudekseen määritellä sen kuka on riittävän pienituloinen jolle nuo punalaputetut pitäisi korvamerkitä. Jos on kovasti tiukkaa niin silloin ei pidä ostaa eineksiä millään hinnalla vaan keskittyä tekemään itse ruokaa edullista raaka-aineista. Niinhän suurin osa keskituloisistakin tekee eikä enemmistö palkansaajistakaan wolttaile ruokiaan kuin hyvin harvoin. Silloin voi vaikka joskus ostaa sen punalaputetun einespizzan iltapalaksi kun syö keitettyä perunaa, porkkanaraastetta ja jauhelihakastiketta jopa eväänä töissä eikä tuhlaa rahojaan lounasruokalaan.
Vai kielletäänkö sekin seuraavaksi esim Kialla ajavilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä se tesla näyttää olevan kaikista suurin ongelma nimenomaan sinulle. 😂
Kertoo siitä, että teslakuski haluaa vähentää hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys tai sairaus voi osua Teslan omistajaankin.
Ja kaikki rahat hukkuvat teslan osamaksuihin. Mutta kun on pakko yrittää esittää
Esittäminen on kallista
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä suomalaisia
Jos kaupassa on jotain tarjolla niin kai sitä saa ostaa kuka hyväänsä. Ihmeellistä kyttäämistä. Mulle ei ole koskaan tullut uudessa kotimaassani mieleenkään, että alennustuotteet olis varattu jollekin tietylle ihmisryhmälle.
"UUsi kotimaasi" ja silti roikut aamusta iltaan suomalaisella vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupassa on jotain tarjolla niin kai sitä saa ostaa kuka hyväänsä. Ihmeellistä kyttäämistä. Mulle ei ole koskaan tullut uudessa kotimaassani mieleenkään, että alennustuotteet olis varattu jollekin tietylle ihmisryhmälle.
Juu. Kamalia ollaan. Joten miksi siis roikut täällä etkä "uuden kotimaasi" keskustelupalstoilla? Etkä ole vaivautunut opettelemaan kieltä?