Häkellyimme DI-pariskunnan kotona: ei kirjahyllyä!
Kävimme kaikki huoneet lävitse. Ei kirjahyllyä missään! Olimme mieheni kanssa ihan häkeltyneitä ja suu auki. Miten voi akateeminen pariskunta olla ilman kirjahyllyä? Onko tämänlainen sivistyksen puute tyypillistä DI-piireissä?
Kommentit (43)
Kirjahylly televisioineen on piiloseinällä piilotettu. Pilaisi emännän valkoisen sisustuksen.
Missäs ne DI:n pikku-rouvan 3 lasta on? Onko ne jätetty ökyterassille paleltumaan?
Me ollaan karsittu lähes kaikki kirjat. Luen, mutta pyrin lainaamaan kirjat. Mikäli en saa kirjaa mistään lainaan, ostan sen ja luettuani myyn tai annan eteenpäin. Muutaman kirjan olen säästänyt, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan niille on oma paikka kiinteässä kaapistossa.
Viimeisin ostamani kirja on kesken ja sen päätin säästää, sillä uskon lukevani sen vielä uudelleen. Ja senkissä on 12 kirjaa, jotka myynnissä.
Joillekin se kirjahylly symboloi statusta, itse arvostan avaraa tilaa ja helppoutta siivouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan karsittu lähes kaikki kirjat. Luen, mutta pyrin lainaamaan kirjat. Mikäli en saa kirjaa mistään lainaan, ostan sen ja luettuani myyn tai annan eteenpäin. Muutaman kirjan olen säästänyt, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan niille on oma paikka kiinteässä kaapistossa.
Viimeisin ostamani kirja on kesken ja sen päätin säästää, sillä uskon lukevani sen vielä uudelleen. Ja senkissä on 12 kirjaa, jotka myynnissä.
Joillekin se kirjahylly symboloi statusta, itse arvostan avaraa tilaa ja helppoutta siivouksessa.
Minulle kirjat ovat rakkaita. Kun ne ovat omia, voin lukea niitä milloin haluan eikä tarvitse miettiä poistuvatko ne kirjaston kokoelmasta. Saan myös tehdä niihin merkintöjä halutessani. Ja voin ottaa niitä mukaan pitkille matkoille ja lainailla toisille ihmisille.
Amatimies pärjää ilman kirjoja. Kerran koulutettu, aina koulutettu.
Ap. on täysi pälli, ja voisi lopettaa tuon jankkaamisen.
Aika harvalla näkyi olevan kirjoja Suomen kaunein/kauhein koti -ohjelmassakaan. Ruutulaitteet ovat pilanneet monen keskittymiskyvyn eikä nuorilla välttämättä ole enää lukutaitoakaan.
Iso osa dippainssiksi opiskelevista teekkareista ja osa valmistuneistakin on ylipäätään täysiä mieslapsia. Opiskelemaan on helppo päästä, jos on vaivautunut lukemaan lukiossa pitkän matikan. Sitten, kun on valmistuttu tutkintotodistus täynnä ykkösiä, ollaan niin pulleta poikaa ja 4000 e/kk palkalla oikein viimeisen päälle "yhteiskunnan nettoveronmaksajaa", että eipä ihme, jos tuollaisilla inflatoidulla itsetunnolla varustetuilla taviksilla ei kirjahyllyä löydy.
Diplomi-insinööri itsekin
Ette te ole ensimmäisiä, jotka häkeltyy nimenomaan DI-kotiin astuessa. Kirjahyllyn puuttumiseen on varsin luonnollinen selitys, jota ette vaan hoksannut. DI on jo lukenut kaikki maailman kirjat. Niiden sisältö on DI:n valokuvamuistissa. DI pystyy milloin tahansa ulkomuistista latelemaan sata sivua Shakespearea tai mitä tahansa antiikin filosofia.
Kai siellä sentään flyygeli oli? Steinway? Siinä lakatulla kannella säilytetään nimittäin mersun avaimia ja sitä DI-seppelettä.
Anteeksi nyt. Mutta olen di mies. Mitä ihmettä, pitäisikö koulutus näkyä kotonani? Miksi ihmeessä? En lue ollenkaan kirjoja.
Ikinä kuullut kirjastoista ja e-kirjoista? Kuinka monta kertaa sama kirja pitää lukea, että se menee kaaliin?
Kun itse muutin työurallani neljänteen uuteen maahan, kirjat meni ilmaiseksi divariin.
Niitä on silti parisataa, mutta eenä kaikki. Sananmukaisesti mahtuu taskuun.
Kysyn vaan, trolli, että miten jonkun hyllyn puuttuminen kotoa muka olisi merkki sivistymättömyydestä?
Ja vaikka olisi se kirjahylly kotona, niin edes niitten kirjojen puuttuminen sieltä ei olisi merkki sivistymättömyydestä, koska kirjoja saa lainata ja ostaa, ja kaikki tieto löytyy myös netistä.
Itse pidän kirjojani laatikoissa, jotka ovat hyllyllä. Siis piilossa katseilta, koska en halua katsella kirjoja kotona avohyllyillä. Omistin joskus kolmiosaisen kirjayllyn, joka oli täynnä kirjoja, mutta kyllästyin tuijottamaan niitä.
Kirjahyllyn pölyjen pyyhkiminen kerran viikossa on ainoaa oikeaa aitoa sivistystä
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä meillä on kirjahylly
Siellä mm. miehen diploma de Grande, eli tutkintotodistus
Vieressään käyttämätön kondoomi.
Aika erikoisia ajatuksia. Mieheni on Di ja mielestäni aivan tavallinen ihminen. Himolukija hän kyllä on ja käy kirjastossa pari kertaa viikossa. Mökillä meillä on kyllä valtava kirjahylly, mutta en ole tiennyt, että sellainen pitäisi kotonakin olla vieraita varten.
DI-miehet 🧡💛💜🥰🥰😍😍🤩🤩😘😘💜💛🧡