Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häkellyimme DI-pariskunnan kotona: ei kirjahyllyä!

Vierailija
15.11.2025 |

Kävimme kaikki huoneet lävitse. Ei kirjahyllyä missään! Olimme mieheni kanssa ihan häkeltyneitä ja suu auki. Miten voi akateeminen pariskunta olla ilman kirjahyllyä? Onko tämänlainen sivistyksen puute tyypillistä DI-piireissä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI-miehet 🧡💛💜🥰🥰😍😍🤩🤩😘😘💜💛🧡

Vierailija
22/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly televisioineen on piiloseinällä piilotettu. Pilaisi emännän valkoisen sisustuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne DI:n  pikku-rouvan 3 lasta on? Onko ne jätetty ökyterassille paleltumaan?

Vierailija
24/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
25/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan karsittu lähes kaikki kirjat. Luen, mutta pyrin lainaamaan kirjat. Mikäli en saa kirjaa mistään lainaan, ostan sen ja luettuani myyn tai annan eteenpäin. Muutaman kirjan olen säästänyt, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan niille on oma paikka kiinteässä kaapistossa. 

Viimeisin ostamani kirja on kesken ja sen päätin säästää, sillä uskon lukevani sen vielä uudelleen. Ja senkissä on 12 kirjaa, jotka myynnissä.

Joillekin se kirjahylly symboloi statusta, itse arvostan avaraa tilaa ja helppoutta siivouksessa.

Vierailija
26/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan karsittu lähes kaikki kirjat. Luen, mutta pyrin lainaamaan kirjat. Mikäli en saa kirjaa mistään lainaan, ostan sen ja luettuani myyn tai annan eteenpäin. Muutaman kirjan olen säästänyt, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan niille on oma paikka kiinteässä kaapistossa. 

Viimeisin ostamani kirja on kesken ja sen päätin säästää, sillä uskon lukevani sen vielä uudelleen. Ja senkissä on 12 kirjaa, jotka myynnissä.

Joillekin se kirjahylly symboloi statusta, itse arvostan avaraa tilaa ja helppoutta siivouksessa.

Minulle kirjat ovat rakkaita. Kun ne ovat omia, voin lukea niitä milloin haluan eikä tarvitse miettiä poistuvatko ne kirjaston kokoelmasta. Saan myös tehdä niihin merkintöjä halutessani. Ja voin ottaa niitä mukaan pitkille matkoille ja lainailla toisille ihmisille.

Vierailija
27/43 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatimies pärjää ilman kirjoja. Kerran koulutettu, aina koulutettu. 

Vierailija
28/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta!!

Vierailija
29/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on täysi pälli, ja voisi lopettaa tuon jankkaamisen.

Vierailija
30/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla näkyi olevan kirjoja Suomen kaunein/kauhein koti -ohjelmassakaan. Ruutulaitteet ovat pilanneet monen keskittymiskyvyn eikä nuorilla välttämättä ole enää lukutaitoakaan.

Vierailija
31/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa dippainssiksi opiskelevista teekkareista ja osa valmistuneistakin on ylipäätään täysiä mieslapsia. Opiskelemaan on helppo päästä, jos on vaivautunut lukemaan lukiossa pitkän matikan. Sitten, kun on valmistuttu tutkintotodistus täynnä ykkösiä, ollaan niin pulleta poikaa ja 4000 e/kk palkalla oikein viimeisen päälle "yhteiskunnan nettoveronmaksajaa", että eipä ihme, jos tuollaisilla inflatoidulla itsetunnolla varustetuilla taviksilla ei kirjahyllyä löydy. 

Diplomi-insinööri itsekin

Vierailija
32/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI-syntymässä

Vierailija
33/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te ole ensimmäisiä, jotka häkeltyy nimenomaan DI-kotiin astuessa. Kirjahyllyn puuttumiseen on varsin luonnollinen selitys, jota ette vaan hoksannut. DI on jo lukenut kaikki maailman kirjat. Niiden sisältö on DI:n valokuvamuistissa. DI pystyy milloin tahansa ulkomuistista latelemaan sata sivua Shakespearea tai mitä tahansa antiikin filosofia.

Kai siellä sentään flyygeli oli? Steinway? Siinä lakatulla kannella säilytetään nimittäin mersun avaimia ja sitä DI-seppelettä.

Vierailija
34/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt. Mutta olen di mies. Mitä ihmettä, pitäisikö koulutus näkyä kotonani? Miksi ihmeessä? En lue ollenkaan kirjoja.

Vierailija
35/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullut kirjastoista ja e-kirjoista? Kuinka monta kertaa sama kirja pitää lukea, että se menee kaaliin?

Vierailija
36/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse muutin työurallani neljänteen uuteen maahan, kirjat meni ilmaiseksi divariin.

Niitä on silti parisataa, mutta eenä kaikki. Sananmukaisesti mahtuu taskuun.

Vierailija
37/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan, trolli, että miten jonkun hyllyn puuttuminen kotoa muka olisi merkki sivistymättömyydestä?

Ja vaikka olisi se kirjahylly kotona, niin edes niitten kirjojen puuttuminen sieltä ei olisi merkki sivistymättömyydestä, koska kirjoja saa lainata ja ostaa, ja kaikki tieto löytyy myös netistä.

Itse pidän kirjojani laatikoissa, jotka ovat hyllyllä. Siis piilossa katseilta, koska en halua katsella kirjoja kotona avohyllyillä. Omistin joskus kolmiosaisen kirjayllyn, joka oli täynnä kirjoja, mutta kyllästyin tuijottamaan niitä.

Vierailija
38/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahyllyn pölyjen pyyhkiminen kerran viikossa on ainoaa oikeaa aitoa sivistystä

Vierailija
39/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä meillä on kirjahylly

Siellä mm. miehen diploma de Grande, eli tutkintotodistus

Vieressään käyttämätön kondoomi.

Vierailija
40/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisia ajatuksia. Mieheni on Di ja mielestäni aivan tavallinen ihminen. Himolukija hän kyllä on ja käy kirjastossa pari kertaa viikossa. Mökillä meillä on kyllä valtava kirjahylly,  mutta en ole tiennyt,  että sellainen pitäisi kotonakin olla vieraita varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi