Auton mittarilukemaksi autoliike ilmoittaa 170 000km ja kuitenkin sitten huoltokirja on täytetty 280 000 km asti?
Tämä ei ole mitenkään ainutkertaista vaan näyttää olevan ihan maan tapa. Huoltokirjan mittarilukeemaa ei mitenkään piilotella, vaan kuitenkin on tuossa "otsikossa" tuo avoin erehdyttäminen.
Mikä selitys tähän on?
Kommentit (17)
Jospa huoltokirjassa on merkintävirhe ? - Suomalaiset autokauppiaat ei kuseta, vaan ovat rehellisiä.
Eihän tämä kivaa ole kun rajasin hakua alle 200 000 km ajettuihin ja sitten epärehellisesti myyjät ujuttaa noita kriteerit täyttämättömiä tuohon mukaan.
Tässä vielä sekin että menee luotto kaikkiin ilmoitettuihin mittarilukemiin. Ja jos ei näytetäkään tuota huoltokirjaa.
Parempi tietysti että luotto meneekin näihin automyyjiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jospa huoltokirjassa on merkintävirhe ? - Suomalaiset autokauppiaat ei kuseta, vaan ovat rehellisiä.
Päivän paras 😅
Niillä on myös sama kikka toisin päin: Jos olis mittarinäytössä vaikka tuo 280 tkm, ja huoltokirjaa täytetty vain 170 asti, niin ne laittaa huoltokirjan väliin nipun jotain irrallisia paperikuitteja, ja selittää naama totisena, että ne kuitit on se puuttuva huoltokirjan merkintä, et on ne huollot tehty, joo. Sen jälkeen ne myy sulle "rikkoontumisvakuutuksen" jos autoon tulee joku korjattava vika, niin tämä "vakuutus" sitten kattaa kulut. Mutta ei ole mitään vakuutusta. Ne laittaa sen "vakuutusmaksun" ihan relana perstaskuun. Siis jos olit niin hölmö että maksoit.
Mites kuluttajansuoja jos asiakas ostaakin tuon auton tuolla väärällä kilometrioletuksella?
Jälkikäteen hinnasta puolet pois?
Mulla on autossa viimeisin huolto 360 000 km ja toisessa huoltokirjassa 290 000 km. Moottori vaihdettiin kolariautosta niin siitä tuli toinen mukaan purkaamolta.
Liikkeet ilmoittavat usein mittarilukeman. Eivät väitä autolla ajetun sen verran vaan mittarilukeman. Huiputus se on "pienikin" huiputus.
Sokerina pohjalla tässä on Suomen oikeuslaitos. Minkä tahansa asian vieminen käräjäoikeuteen tuottaa aivan villin ja arpapeliä muistuttavan ratkaisun. Eli harva lähtee hakkaamaan kymmeniä tuhansia rahaa käräjäoikeuteen, kun se autokaan ei maksa niin paljoa, ja lopputulos voi olla mikä tahansa. Ja tuollisella autojobbarilla on aina kaverina joku puolivillainen lakimies (onko niitä edes muunlaisia?).
Moottori vaihdettu niin mittari nollattu vaihdon yhteydessä. Tai sitten väärän auton huoltokirja.
Autoilla joilla ajetaan vuodessa vähän, n 10000 km vuodessa, täyttyy huoltokirja nopeammin kuin kilometrit koska jos auton omistaja on tunnollinen, huoltaa autonsa kerran vuodessa jos huoltoväli on 30000 km tai kerran vuodessa, riippuen kumpi ehto täyttyy ensin. Näin ollen 100.000 ajetussa autossa voi huoltokirjassa olla leima jo 300.000 km kohdalla.
Ne on varmaan etukäteen merkittyjä huoltoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autossa viimeisin huolto 360 000 km ja toisessa huoltokirjassa 290 000 km. Moottori vaihdettiin kolariautosta niin siitä tuli toinen mukaan purkaamolta.
Sama. Meillä on yhdessä autossa alkuperäinen huoltokirja n. 200 000 km ja puolivälissä vaihdetulle vaihtomoottorille oma kirjansa jossa vasta n. 100 000 km.
Vierailija kirjoitti:
Autoilla joilla ajetaan vuodessa vähän, n 10000 km vuodessa, täyttyy huoltokirja nopeammin kuin kilometrit koska jos auton omistaja on tunnollinen, huoltaa autonsa kerran vuodessa jos huoltoväli on 30000 km tai kerran vuodessa, riippuen kumpi ehto täyttyy ensin. Näin ollen 100.000 ajetussa autossa voi huoltokirjassa olla leima jo 300.000 km kohdalla.
Kyllä ne ainakin mun auton huoltokirjaan kirjoittaa joka huollon kohdalle sen oikean kilometriluvun.
Vierailija kirjoitti:
Autoilla joilla ajetaan vuodessa vähän, n 10000 km vuodessa, täyttyy huoltokirja nopeammin kuin kilometrit koska jos auton omistaja on tunnollinen, huoltaa autonsa kerran vuodessa jos huoltoväli on 30000 km tai kerran vuodessa, riippuen kumpi ehto täyttyy ensin. Näin ollen 100.000 ajetussa autossa voi huoltokirjassa olla leima jo 300.000 km kohdalla.
Hyvä huomio.
Kiitos:)
Vierailija kirjoitti:
Autoilla joilla ajetaan vuodessa vähän, n 10000 km vuodessa, täyttyy huoltokirja nopeammin kuin kilometrit koska jos auton omistaja on tunnollinen, huoltaa autonsa kerran vuodessa jos huoltoväli on 30000 km tai kerran vuodessa, riippuen kumpi ehto täyttyy ensin. Näin ollen 100.000 ajetussa autossa voi huoltokirjassa olla leima jo 300.000 km kohdalla.
Ei sitä kyllä näin pidä tehdä. On sivuja välihuolloille sun muille huolloille mihin voi merkata ja aina merkataan todelliset huoltokilsat. Eihän sitä muuten kukaan tiedä milloin huollettu.
Vierailija kirjoitti:
Ne on varmaan etukäteen merkittyjä huoltoja.
Säästyy rahaa, kun auton valmiiksi huollettu.
Normaalia geelitukkien touhua.