Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jelppivätkö vanhempanne teidän perhettä

Vierailija
18.04.2007 |

taloudellisesti ja muutoinkin? Meillä ei, ja eilen taas meinasi itku päästä, isä myynyt metsää yli 50 tuhannella eurolla ja narisee vain kuinka kaikki on kallista ja höpisee vaan itsekseen että jääpipä sitten lapsille perintöä, mä en ymmärrä miksi ei voi jelppiä silloin kun on vielä ite elossa ja meilläkin lapset pieniä joten rahalle olisi kyllä käyttöä. Ja äiti kyselee iskältä antasko minkä verran lapsille jätskirahaa.

Olen kyllä ite päättänyt että kun omat muksut on isoja autan kaikin mahdollisin keinoin mihin rahkeet riittää jos apua tarvitsevat!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut omat menoni 14-vuotiaasta.

Vierailija
2/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät auta, enkä sitä odotakaan. Kyllä aikuisen pitää pystyä itsensä elättämään. Jos olisi kyseessä hätätilanne, voisin kyllä pyytää apua ja varmasti saisinkin (tosin ovat aika varattomia), mutta aika pattitilanne saisi olla ennenkuin siihen ryhtyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rahaa en ole ottanut sitten teinivuosien. En edes jätskirahoja.

Vierailija
4/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokea(asuu kaukana). Tavallaan äiti kuitenkin auttaa haudan takaa,sainhan häneltä perintöä,josta olen hyötynyt.

Vierailija
5/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset! Ei vanhempien pidä enää syytää lapselle rahaa, kun se on kotoa pois muuttanut.

Lainasin rahaa kun elin yksinhuoltajana Kela rahoilla silloin kun oli pakko.

Jotain ylpeyttä pitää olla aikuiset ihmiset!

Vierailija
6/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavat lapsia, lainaavat tai jopa antavat rahaa isompiin hankkeisiin jne

Vierailija
7/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luvannut maksaa heille " takaisin" auttamalla ja tukemalla omia lapsiani, kun he ovat talon- tai autonhankintaiässä ja kun he mahdollisesti saavat omia lapsia.

Minun mielestäni tämä on ainoa järkevä tapa: rahaa tarvitaan kaikkein eniten silloin, kun on maksettava aikuiselämän ja perhe-elämän aloittamiseen liittyvät " maksut" , mutta rahaa jää eniten käteen silloin, kun tuo kaikki on jo hankittu. Miksi ei siis järjestetä asioita niin, että jokainen sukupolvi auttaa seuraavaa, kun siihen on mahdollisuus?

Vierailija
8/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vammainen sisarus joka asuu vanhempieni luona,heillä on jo tarpeeksi menoja ja tekemistä.

Vierailija
9/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii siis hyvin puolin ja toisin.

Vierailija
10/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi hyvät ja läheiset välit vanhempiini, samoin miehelläni. Silti ei tulisi mieleenkään nyt aikuisena ottaa vastaan taloudellista(!) apua vanhenevilta vanhemmiltamme. Haluan, että he elävät vihdoinkin itselleen! Me kyllä pärjätään omillamme.

Toki he auttavat muuten (olemalla ihania isovanhempia ja esim. tarjoutumalla ottamaan lapset välillä yökyläänkin). Se on minusta hienoa, mutta sitäkään en OLETTANUT etukäteen.

Vierailija
11/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat kaukana, joten lapsenhoitoapua saan harvemmin (vaikka varmasti mielellään hoitaisivat!), mutta ovat auttaneet kyllä lapsen hankinnoissa. Äitini on sellainen, että HALUAA ostaa ja käskee valitsemaan kaupasta esim. jonkun vaatteen myös minulle itselleni. Itse en koskaan pyydä.

Minusta tässä ei ole mitään kummallista. Olen itse jäänyt opiskelujen jälkeen suoraan äitiyslomalle, joten tuloni eivät ole mitenkään suuret. Vanhemmillani taas on rahaa. En kuitenkaan ole millään tavalla riippuvainen vanhemmistani ja heidän ostamansa tavarat ovat todellakin plussaa tai sitten niin, että meillä on ollut raha varattuna johonkin edullisempaan vastaavaan ja vanhempani tarjoutuvat ostamaan samanlaisen, mutta ehkä paremman.

Kun olen itse työelämässä ja meitä on siis kaksi tienaavaa vanhempaa perheessä, uskon, että eivät enää näinkään usein (1-2 krt puolessa vuodessa) minulle osta. Ja se on aivan oikein, antavat sitten enemmän rahaa opiskeleville sisaruksilleni.

Vierailija
12/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostattaa omat vaatteensa vanhemmillaan. Minusta on kyllä todella kummallista.

Vierailija
13/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun isi antaa niille myös viikkorahaa. Tosin ovat vielä niin pieniä, että mä käännän ne niiltä suurempiin lasten hankintoihin, esim. polkupyörään jne. Itse en juurikaan saa heiltä mitään muuta kuin lahjoina tai jos joku menee rikki. Esim. puhuin äidilleni kuinka se ja se meni rikki, niin seuraavan kerran käydessään sain uuden kyseisen tavaran. Mutta se että saisin esim. kuukausittain rahaa ja että olettaisin saavani rahaa on uskomatonta. Meidän perheessä on muitakin lapsia ja yksi siskoistani opiskelee ulkomailla. Uskon, että hänellä rahan tarve on ihan erilainen kuin minulla ja miehelläni.

Vierailija
14/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isä antoi meille tiukimpina kuukausina rahaa, omat vanhempani auttoivat muuten, toivat ruokaa aina tullessaan jne. Nyt, kun meidän talous on kondiksessa, autamme vanhempiamme siinä, missä apua hyväksyvät. Heille on vielä vähän vaikea ajatus, että lapset ovatkin nyt niitä parempiosaisia, eivätkä aina hyväksy tarjottua apua. Meidän mielestä me vain antaisimme takaisin sitä hyvää, jota itse saimme vaikeassa tilanteessa.

Meillä on molempien suvuissa yleinen jakamisen ja auttamisen perinne. Vauvan vaatteita yms. kierrätetään, hoitoapua annetaan. Kaikkien elämä helpottuu tällä tavoin roimasti.

Vierailija
15/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ostattaa vaatteensa vanhemmillaan? Enhän minä niin sanonut. Etkö ymmärtänyt lukemaasi..? :)

Hyvin tienaava äitini haluaa ostaa minulle vaatteen kerran vuodessa, ja toisinaan saan valita sen itse. Toisinaan ostaa lahjaksi kysymättäkin. Se toinen ostos puolen vuoden sisällä saattaa olla esim. matto tai jotain astioita.

Tiedän, että vanhempani ovat aikanaan saaneet tukea omilta vanhemmiltaan ja samalla tavoin aion auttaa omia lapsiani, jos vain mahdollista. Ehkä se vain on niin, että ne, joilla ei ole tällaista tapaa perheessä/suvussa eivät asiaa ymmärrä. Tai ehkä olemme poikkeuksellisia? No, meillä on hyvä olla eikä se ole keltään ulkopuoliselta pois, joten samapa tuo, mitä muut ajattelevat. :)

-13

Vierailija
16/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-18

Vierailija
17/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostatat kaikenlaista.

15

Vierailija
18/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-se säätäjä 18

Vierailija
19/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta apua en kaipaakaan.

Jokainen on perheensä perustanut ja mielestäni siitä myös itse siten hoitakoot, vaikka pienillä lapsilla onkin rahan menoa, mutta eipä se rahan meno noiden lasten kanssa taida koskaan loppua ja kyllähän sitä nyt on tietoinen kun heitä rupeea hankkimaan.

Mitä perintöön taasen tulee, sitä tulee sitten joskus jos tulee ja ihan sama en istu ja odota kieli pitkällä sitä, olenkin sanonut vanhemmilleni että elävät ja nauttivat ja törsäävät sen mitä kerkiävät ja toivon mukaan omat lapsemme ajattelevat aikoinaan samaa eikä odota meidän hoitavan kaikkea, kun ovat aikuistuneet ja elävät omillaan.

Vierailija
20/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aikuiset ihmiset! Ei vanhempien pidä enää syytää lapselle rahaa, kun se on kotoa pois muuttanut.

Lainasin rahaa kun elin yksinhuoltajana Kela rahoilla silloin kun oli pakko.

Jotain ylpeyttä pitää olla aikuiset ihmiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi