Mitä keittiörättejä käytätte?
Rulla kesti vuosia. Mistä lähtien ne maksaa jotain 5€/20kpl tai enemmänkin?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään virkkaan tai neulon jämälangoista, mutta pitää olla sellaisia, ettei kovin nukkaa lähde ja voi pestä 60 asteessa. Just mulle sopivaa käsityötä; ei oo niin nöpönuukaa mitä tulee ja on äkkiä valmista. Nää rätit kestää vuosia ja heitän samaan pesuun keittiöpyyhkeiden kans.
Eikö niihin väleihin mee ruuan palasia?
Biltema mikrokuiturätti. Oikeasti toimiva se 9€ paketti. Pesukoneeseen 90c ohjelmalle ja uudelleen käytettävä.
Ei ne bakteerit kuole 60-90 asteessa pesukoneessa vaan jää elämään sinne ja tarttuu vaatteisiinne 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään virkkaan tai neulon jämälangoista, mutta pitää olla sellaisia, ettei kovin nukkaa lähde ja voi pestä 60 asteessa. Just mulle sopivaa käsityötä; ei oo niin nöpönuukaa mitä tulee ja on äkkiä valmista. Nää rätit kestää vuosia ja heitän samaan pesuun keittiöpyyhkeiden kans.
Eikö niihin väleihin mee ruuan palasia?
En ole tuo keneltä kysyit, mutta minulla ei ole niin likaista, että jäisi ruokaa väliin. Ruoan tähteet pyyhitään talouspaperilla tai vaikkapa veitsen reunalla roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne bakteerit kuole 60-90 asteessa pesukoneessa vaan jää elämään sinne ja tarttuu vaatteisiinne 🤢
Ei jää elämään. Lol. Olen tekstiilialan ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää elämään. Lol. Olen tekstiilialan ammattilainen
Ja minä kemiantekniikan.
Noita coopin/xtran liinoja. Keittiössä vähän aikaa. Pesukoneen kautta vessan ja yleispesuun. Vessan kautta roskiin. Yleispesun kautta vessaan.
Kun lapset oli taapero iän ohittaneet. Aika paljon tuli harsoja siivouksessa käytettyä. Näin 12 vuotta myöhemmin enää yksi harso on ikkunan kuivauksessa mukana.
Ja kun sen heitän roskiin. On tuolla joku lakana, jolla voi kuivainen pyyhkiä seuraavat 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Carita liinoja tulee käytettyä kotonakin. Rulla maksaa Cittarissa 4.5€ ja kyllä siitä muutamaksi kuukaudeksi riittää. Riippuu käyttääkö ruuanlaittoon yms.
Tämä taitaa olla ammattikokkien juttu? Opetetaanko jo kokkikoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Mikrokuitu liinoja. Mulla on tilaa ja niitä on liki 100 jotka pesen 95 asteessa. Kuivatan ja laitan omaan pyykkikoriin. Sit kun on koneellinen niin pesuun vaan.
Mikrokuituräteistä irtoaa mikromuoveja vesistöihin.
Sini sieniliinoja rullasta. Sitten 60C pesu ja sen jälkeen siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikrokuitu liinoja. Mulla on tilaa ja niitä on liki 100 jotka pesen 95 asteessa. Kuivatan ja laitan omaan pyykkikoriin. Sit kun on koneellinen niin pesuun vaan.
Mikrokuituräteistä irtoaa mikromuoveja vesistöihin.
Ei kai puuvillasta mitään muovia irtoa.
Semmoista rullasta leikattavaa, eivät haise, mataisiko olla jotain luonnonmateriaalia. Uusi kuun vaihteessa.
Ne vaan levittää likaa