Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähityöstä/etätyöstä on tehty niin iso ongelma?

Vierailija
14.11.2025 |

Jos ette halua tehdä etätyötä, niin älkää tehkö.

Jos ette halua tehdä lähityötä, niin älkää tehkö.

Kumpi on pahempi? Työpaikka jossa joudutte tekemään työtä "väärässä paikassa" vai ilman työtä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä tulijoissa ole kolmea työkykyistä, muuten ne olis jo töissä.

Korkeakoulutettujakin on valtavasti työttömänä. Tulijoita riittää kyllä.

Vierailija
22/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa. Teen enimmäkseen etätyötä ja työsuoritteet ovat kunnossa ja työnantaja tyytyväinen. Jaksan paremmin töissä ilman liiallista sosiaalista teatteria. Myyn osaamistani ja työtäni, kaikki ovat tyytyväisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut koronasulun lopettamisen jälkeen kertaakaan, että yksikään työntekijä valittaisi etätöistä. Sen sijaan työnantajat haluavat työntekijät työpaikoille "ryhmäymään".

Minäkin menin sitten takaisin konttorille. Olen siellä klo. 8 ja lähden kotiin klo.16. Välissä on kahvitauot ja puolentunnin ruokatauko. Niiden väissä käyn wc:ssä ja puhumassa puhelut "puhelinkopissa". Työpaikan ulkopuolella en enää vastaa asiakkaiden puheluihin, koska se ei ole työaikaa. Se taas lisää työaikana vaihdettavan sähköpostin määrää.

Nyt esimieheni ihmettelee, miksi laskutukseni on vähentynyt 30% etätöihin verrattuna.

Minä olen kuullut valituksia etätyöstä etätyöntekijöiltä. Osa on vaihtanut paikkaa lähityöhön.

Olen kuullut myös valituksia lähityöstä lähityöntekijöiltä. Osa on vaihtanut paikkaa etätyöhön.

Miksi sinä teit ylitöitä etätyöaikana? Eikö lähityö ole sinulle parempi vaihtoehto näillä tiedoilla mitä annat?

Koska oli helpompaa hoitaa joku asia heti puhelimessa kuin naputella sähköpostia seuraavana päivänä.

Vierailija
24/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta oma alani on sellainen, että työntekijöiden joustoa tarvitaan ruuhka-aikoina. Ja sitä on yleensä alan luonteen takia hyvää hyvyttään annettu. Vastineeksi myös työnantajan odotan pysyvän omissa joustoissaan eli etätyön mahdollistamisessa.

Vierailija
25/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki keiden tiedän tekevän etätöitä tekevät ehkä 20% töitä kokonaistyöajastaan. Joko heille palkanalennus taikka sitten takaisin toimistoihin. Vituttaa kun toiset kehuskelevat tehneensä kaikki kotityöt työpäivän aikana niin jaksaa sitten iltasella harrastaa ja touhuta kaikkea muuta... 

Aatteletko, että se työmäärä kasvaa ihan vaan toimiston oven avaamalla?

Vierailija
26/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut koronasulun lopettamisen jälkeen kertaakaan, että yksikään työntekijä valittaisi etätöistä. Sen sijaan työnantajat haluavat työntekijät työpaikoille "ryhmäymään".

Minäkin menin sitten takaisin konttorille. Olen siellä klo. 8 ja lähden kotiin klo.16. Välissä on kahvitauot ja puolentunnin ruokatauko. Niiden väissä käyn wc:ssä ja puhumassa puhelut "puhelinkopissa". Työpaikan ulkopuolella en enää vastaa asiakkaiden puheluihin, koska se ei ole työaikaa. Se taas lisää työaikana vaihdettavan sähköpostin määrää.

Nyt esimieheni ihmettelee, miksi laskutukseni on vähentynyt 30% etätöihin verrattuna.

Minä olen kuullut valituksia etätyöstä etätyöntekijöiltä. Osa on vaihtanut paikkaa lähityöhön.

Olen kuullut myös valituksia lähityöstä lähityöntekijöiltä. Osa on vaihtanut paikkaa etätyöhön.

Miksi sinä teit ylitöitä etätyöaikana? Eikö lähityö ole sinulle parempi vaihtoehto näillä tiedoilla mitä annat?

Koska oli helpompaa hoitaa joku asia heti puhelimessa kuin naputella sähköpostia seuraavana päivänä.

Oliko vastapuoli samaa mieltä kanssasi? Siis hän jolle soitit?

Sinä teit töitä enemmän kuin tarvitsee ja teit siitä normaalia toimintaa. Itsellesi ja muille sekä työnantajalle.

Vierailija
27/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki keiden tiedän tekevän etätöitä tekevät ehkä 20% töitä kokonaistyöajastaan. Joko heille palkanalennus taikka sitten takaisin toimistoihin. Vituttaa kun toiset kehuskelevat tehneensä kaikki kotityöt työpäivän aikana niin jaksaa sitten iltasella harrastaa ja touhuta kaikkea muuta... 

Mulla on joka ainoa työkontakti eri toimipisteessä, suurin osa eri paikkakunnalla ja osa eri maissa. Mitä lisäarvoa mulle tuo toimistolla istuminen? Esimieskin kun siis on toisella paikkakunnalla.

Vierailija
28/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyön hyviä puolia on se että voit tehdä työtä virkeänä vaikka espanjan rannikolta käsin luontaisen valon ja sisäisen kellon säestämänä ja voit välttyä suomen masentavalta kaamosajalta olemalla virkeä ja tehokas. Naukkailla vaikka lasin tequilaa joka tekee sinusta entistä luovemman. Kolikolla on kääntöpuolensa. Voit laajentaa reviiriäsi koko eu n alueelle ja nauttia Eu n tarjoamista vapauksista. Tavata uusia tuttavuuksia, solmia uusia kontakteja, verkostoitua, saada bisneksesi aivan uusiin sfääreihin. Pienessä Suomessa vaihtoehdot ja mahdollisuudet ovat lähes olemattomat. Kertoohan tästä jo sekin fakta ettei Suomessa ole nähty talouskasvua yli 20 vuoteen.

Vierailija
29/29 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että minä (ja muut firmani etätöitä tekevät) ovat niitä, jotka saavat hommat hoidettua. Me ymmärrämme asiat nopeammin ja teemme työmme ilman turhia tapaamisia ja työkavereiden kanssa juoruilua. Ne hitaammat ovat toimistolla ryhmäytymässä, koska heille pitää selittää yksinkertaisetkin asiat kasvotusten. Hyvä ettei ihan tarvitse kädestä pitää näitä ihmisiä.