Kuvanveistäjä Peltokankaan Niinistön rintakuva on karmea
Kommentit (76)
Yhtä hyvin voisi olla Orpo tai vaikkapa Purra
Pitääkö juoda viiniä kun tekee töitä.
Sehän on omakuva Matista itsestään, katsokaa vaikka.
Taitelijat usein edellä aikaansa ja aiheuttavat aikalaisissa eniten paheksuntaa sitä enemmän mitä lahjakkaampia ovat. Tässä taitaa olla nyt yksi.
Tina Turnerin näköispatsas on vielä groteskimpaa modernia kuvanveistoa mutta tämä on kuin jostain pahasta unesta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen takoitus line ollu olla näköinen yksi yhteen, silti juuri ne elementit jotka ilmentää Niinistön persoonaa, ei ulkomuotoa, modernia kuvanveistoa.
En minä näe tuossa Niinistön persoonan ilmentymää. Ihme groteski kaulaton neandertalilainen. Yhtä kauhea oli se sadan taiteilijan tekemä muotokuva Niinistöstä aikanaan.
Harrastan, siis vain harrastan kuvataiteita, myös kuvanveistoa mutta uskallan sanoa että olisin itse pystynyt parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Taitelijat usein edellä aikaansa ja aiheuttavat aikalaisissa eniten paheksuntaa sitä enemmän mitä lahjakkaampia ovat. Tässä taitaa olla nyt yksi.
Ei ollut nuoren taiteilijan narsismia vaan tää vanhan liiton ukkeli on jo 73v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visulahtikamaa. On se, kun kerrankin tilataan näköisteos, niin ei ole sitten näköinen.
Ihan samaa olin tulossa kirjoittamaan. Että ensi kesän Mikkelin vetonaulaksi.
Visulahdesta voisi löytyä näköisempi Niinistö vaihtarina.
Kävin katsomassa kuvan, ja eihän se edes etäisesti muistuta Niinistöä! 🧐 Mit vit??
Niinistö? Minä katsoin että entinen puhemies Matti Ahde on saanut oman veistoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen takoitus line ollu olla näköinen yksi yhteen, silti juuri ne elementit jotka ilmentää Niinistön persoonaa, ei ulkomuotoa, modernia kuvanveistoa.
Eli salkkareiden Kari ilmentää? Okei
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Tuohan näyttää vaan kopioineen vanhan veistoksensa Relanderista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut nuoren taiteilijan narsismia vaan tää vanhan liiton ukkeli on jo 73v.
Etteikö ikääntynyt voisi olla edellä aikaansa, ei se muutu vanhetessa.
Taiteilija luuli ensin tekevänsä muotokuvaa nykyisestä pääministeristä mutta muutama päivä ennen valmistumisesta tajusi että entisestä presidentistähän se tilaus olikin. Yritti ryppyillä saada pelastettua tilanteen
Miten on voinu unohtaa tehdä Niinistön rintakuvalle kaulan? Mikä toi asento ja ilme on? Näyttää joltain maailman lopun möhkäleeltä.
Oikeastaan aika kätevää tehdä tällainen kuvatus. Tulee halvemmaksi kun ei tarvitse enää koskaan teettää uutta; tätä voidaan käyttää kaikkien entisten, nykyisten ja tulevien presidenttien kuvana.