Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään

Vierailija
14.11.2025 |

Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat 

Kommentit (281)

Vierailija
261/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitt u mitä kakkujankkaamista sivukaupalla. Olen käynyt jo vuosikaudet ilta-alessa, enkä enää muutoin kaupassa käykkään. En ole koskaan nähnyt kenenkään ostavan niitä alekakkuja. Käyn usein juuri vähän ennen kymmentä ja usein ainoat punalappuiset jotka edelleen myymättä on juurikin ne -60% kakut ja leivokset, joten lopettakaa se joutava asian vierestä jankkaaminen, koska niitä alekakkuja ei kukaan osta.

Se, että sinä et näe jotain ei tarkoita, ettei sitä tapahdu. Meiltä menee aina ensimmäisenä kaikki herkut ja muut kalliimmat tuotteet, koska niitä on harvemmin alessa eikä ihmiset raaski ostaa niitä normihinnalla. Ovat niitä paljon jankutettuja heräteostoksia, joita ostetaan, koska halvalla saa. 

Mutta juuri se mitä sinä omassa päässäsi mutuilet, on ainoa totuus, eikö niin?

Tuskin olet koskaan edes ilta-alessa käynyt, kun tollasta paskaa yrität väittää. Jokainen vähänkään ilta-alessa käynyt tietää, mitkä on kaikkein halutuimpia tuotteita ja ne ei todellakaan ole ne kalliimman pään tuotteet, vaan juurikin päinvastoin, koska ilta-alessa käyvät juurikin ne, jotka ovat kaikkein hintatietoisimpia.

Jokainen joka on vähänkään enemmän ilta-alessa käynyt, varsin hyvin tietää, että ne yli kympin maksavat kääretortut ja kakut ei todellakaan ole niitä tuotteita, joita ensimmäisenä ostoskärryyn lapataan. Tämä on kylmä fakta eikä se siitä muuksi muutu, vaikka kuinka nillittäisit.

Vierailija
262/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mm. kaikki liha ja leipä on -60 ostettuna mitä syön. Sulatan pakkasesta sitä mukaa kun syön. Vanhimmasta päästä. Näin mulla on siinä aina niin paljon puskuria että kaikki mitä syön on -60 ostettu.

Myös kaikkea muita mitä ostan aina kun saatavilla. Pakastin on täynnä ja käytännössä lähes kaikki mitä syön on pakastimesta.

Toisin sanoen syön -60 aikalailla. Olen hionut tähän konseptia pitkään. Pakastimessa järjestys on ylhäältä alas eli alhaalla vanhimmat jotka syödään.

Niin ja bonukset päälle 

Kun leipoo itse, niin täytyy olla yli 70% alennus kaupan leivässä, että on halvempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvän saaliin punalapputuotteita -60% hintaan tälläkin viikolla olen saanut. Ihan sellaisia perustuotteita, joita olisin muutenkin ostanut. Lihaa, leipää, salaattia, jugurttia, nakkeja ja pari valmisruokaa evääksi töihin. Eikä pitänyt tuntitolkulla notkua kaupassa, vaan ihan muutama minuutti ennen alen alkua menin kauppaan. 

Vierailija
264/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mm. kaikki liha ja leipä on -60 ostettuna mitä syön. Sulatan pakkasesta sitä mukaa kun syön. Vanhimmasta päästä. Näin mulla on siinä aina niin paljon puskuria että kaikki mitä syön on -60 ostettu.

Myös kaikkea muita mitä ostan aina kun saatavilla. Pakastin on täynnä ja käytännössä lähes kaikki mitä syön on pakastimesta.

Toisin sanoen syön -60 aikalailla. Olen hionut tähän konseptia pitkään. Pakastimessa järjestys on ylhäältä alas eli alhaalla vanhimmat jotka syödään.

Niin ja bonukset päälle 

Bonus ei ole säästöä, vaan saat omia rahojasi takaisin. Ja vieläpä minimaalisen vähän suhteessa siihen, paljonko niitä annat kauppiaaalle 

On se säästöä, sillä ilman kanta-asiakaskortti

Tässä ajatellaan nyt omaa etua. Kollektiivinen oikeidenmukaisuus tuotetaan sitten äänestykopissa.

Vierailija
265/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakku ei ole koskaan tarpeellinen. Liian makiaa ja epäterveellistä. Ei tule säästöksi.

(sivusta vaan)

Minulle kakku on aina tarpeellinen. Nautin elämästä ja kakkua on hyvin nautinnollista syödä. Sinunlaisesi ankeuttajat eivät määrittele, mikä minulle on tarpeellista. 

Ja sinun nautintojenhimojesi takia me joudumme maksamaan valtavasti veroja, jotta sinun elintasosairautesi saadaan hoidettua.

Ahaa. Kuinka paljon sä kuvittelet itse maksavasi hänen kuvitteellisesta sairaudesta?

Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon voi kuulua kakkujakin?

Tottakai voi kuuluakin. Mutta en nyt kakun ostamista kutsuisi säästöksi.

Jos kakkua haluaa, sen useimmat pystyvät leipomaan halvemmalla kuin tuo alennettu hinta.

Vierailija
266/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja bonukset päälle 

Bonus ei ole säästöä, vaan saat omia rahojasi takaisin. Ja vieläpä minimaalisen vähän suhteessa siihen, paljonko niitä annat kauppiaaalle 

On se säästöä, sillä ilman kanta-asiakaskorttia sitä alennusta ei saa.

No ei ole mitään säästöä :D Puhdas markkinointikikka, jolla porukalle saadaan ostohousut jalkaan. Melko tietämätön pitää olla, jos kuvittelee, että se "vain S-etukortilla" ei olisi leivottu normihintaisten tuotteiden hintoihin niin, että ainut, joka säästää ja voittaa on kauppias. 

Vierailija
267/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin ostaa punalappukakkuja ja leivonnaisia vuosi sitten kun tajusin kuinka paljon säästän. Olisi mennyt nyt öbaut 3400 euroa normihinnalla, mutta nyt vasta mennyt vähän yli 1500 euroa. Olen lihonut noin 8 kiloa, eli ruhtinaallisetsi on menty!

Vierailija
268/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja bonukset päälle 

Joo okei, eli sinä olet niitä, jotka istuu lehtihyllyllä lukemassa ilmaiseksi uusia lehtiä punalapuista ylitsepursuavan ostoskorin vieressä odotellen, että kello tulee kahdeksan?

Äärimmäinen köyhyys teettää kaikenlaista. 

Vierailija
269/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakku ei ole koskaan tarpeellinen. Liian makiaa ja epäterveellistä. Ei tule säästöksi.

(sivusta vaan)

Minulle kakku on aina tarpeellinen. Nautin elämästä ja kakkua on hyvin nautinnollista syödä. Sinunlaisesi ankeuttajat eivät määrittele, mikä minulle on tarpeellista. 

Ja sinun nautintojenhimojesi takia me joudumme maksamaan valtavasti veroja, jotta sinun elintasosairautesi saadaan hoidettua.

Ahaa. Kuinka paljon sä kuvittelet itse maksavasi hänen kuvitteellisesta sairaudesta?

Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon voi kuulua kakkujakin?

Tottakai voi kuuluakin. Mutta en nyt kakun ostamista kutsuisi säästöksi.

Jos kakkua haluaa, sen useimmat pystyvät leipomaan halvemmalla kuin tuo alennettu hinta.

Mitä sitten? Voit leipoa leipääkin halvemmalla mitä kauppa  myy, ja tehdä ties mitä ruokia.

Vierailija
270/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja bonukset päälle 

No ei ole mitään säästöä :D Puhdas markkinointikikka, jolla porukalle saadaan ostohousut jalkaan. Melko tietämätön pitää olla, jos kuvittelee, että se "vain S-etukortilla" ei olisi leivottu normihintaisten tuotteiden hintoihin niin, että ainut, joka säästää ja voittaa on kauppias. 

Tietenkin kauppias voittaa! Mutta alennuskorttilaiset saa halvemmalla kuin muut ilman korttia. Se on säästöä heille.

Vierailija
271/281 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuotteiden laatu on kärsinyt pahasti kun viimeinen myyntipäivä on tullut... maistuvat surkeille...

niitä köyhien pitää ostaa ja rikas rahastava eliitti ostaa kalleinta mitä löytää... nyt on aika ajaa eliitti alas...

Vierailija
272/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja bonukset päälle 

Joo okei, eli sinä olet niitä, jotka istuu lehtihyllyllä lukemassa ilmaiseksi uusia lehtiä punalapuista ylitsepursuavan ostoskorin vieressä odotellen, että kello tulee kahdeksan?

Äärimmäinen köyhyys teettää kaikenlaista. 

"ylitsepursuava ostoskori" ja "äärimmäinen köyhyys"

On kyllä taas niin first world problem. Ihmiset joilla on rahaa siihen ruokaan, vaikka sitten punalappuihin, ei ole äärimmäisen köyhiä. 

Vierailija
273/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(sivusta vaan)

Mitä sitten? Voit leipoa leipääkin halvemmalla mitä kauppa  myy, ja tehdä ties mitä ruokia.'

"Jos kakkua haluaa, sen useimmat pystyvät leipomaan halvemmalla kuin tuo alennettu hinta."

Kuivakakun joo, mutta täytekakkua aivan varmasti ei. Sikäli tuo 8e kakku oli halpa, ja jos sille oli tarvettakin. 

Vierailija
274/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(sivusta vaan)

Tottakai voi kuuluakin. Mutta en nyt kakun

Ihan kaikki punalaputetut eivät säästöä olekaan. Punalaputetut herkut ovat minulle sitä pientä ylellisyyttä, josta ei raaski normaalihinnalla ostaa, kuten sisäfilepihvit ja kakut.

Vierailija
275/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja bonukset päälle 

Mutta enää ei ole kauppaa, joka ei käyttäyisi jotain bonusjärjestelmää. Lidl oli aiemmin, mutta onhan niilläkin jo ollut pitkään oma kantissysteemi. Tosin se on varmasti halvempi kuin vaikka s:n tai K:n (molempiin kuuluu aikakauslehti, monenlaista sivujuttua ja tilpehööriä) .. Lidlin on pelkkä appi. Ei korttia, ei lehtiä, postia, mitään. Sen ylläpito ei maksa mansikoita. 

Vierailija
276/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tuotteiden laatu on kärsinyt pahasti kun viimeinen myyntipäivä on tullut... maistuvat surkeille...

niitä köyhien pitää ostaa ja rikas rahastava eliitti ostaa kalleinta mitä löytää... nyt on aika ajaa eliitti alas...

Jos joskus olisit ostanut jotain punalaputettua juustoa tai kokolihaa, ymmärtäisit olevasi tuossa väärässä. Ainoastaan kala ja kana ovat sellaisia, joita en osta koskaan punalaputettuna, pois luettuna joku savukala, joka syödään  heti.

Vierailija
277/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on todella pienentää ruokakuluja, punalapputuotteiden ostaminen ei aina ole se järkevin keino. Otetaan vaikka leipä, jonka normihinta on 4 euroa. 60% ilta-alessa se maksaa enää1,60€. Mutta itse leipomalla sen hinta olisi korkeintaan muutaman kymmenen senttiä.

Jos rahan kanssa tekee niin tiukkaa, että on valmis muutaman tunnin pyörimään kaupassa niiden punalapputuotteiden kanssa saadakseen ne vielä halvemmalla, olisiko kuitenkin fiksumpaa ostaa jauhopussi  ja hiivaa ihan normaalilla hinnalla ja mennä kotiin leipomaan?

Tätä ymmärsin ap:n tarkoittaneen.

Vierailija
278/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on todella pienentää ruokakuluja, punalapputuotteiden ostaminen ei aina ole se järkevin keino. Otetaan vaikka leipä, jonka normihinta on 4 euroa. 60% ilta-alessa se maksaa enää1,60€. Mutta itse leipomalla sen hinta olisi korkeintaan muutaman kymmenen senttiä.

Jos rahan kanssa tekee niin tiukkaa, että on valmis muutaman tunnin pyörimään kaupassa niiden punalapputuotteiden kanssa saadakseen ne vielä halvemmalla, olisiko kuitenkin fiksumpaa ostaa jauhopussi  ja hiivaa ihan normaalilla hinnalla ja mennä kotiin leipomaan?

Tätä ymmärsin ap:n tarkoittaneen.

Saattoi tarkoittaa, mutta hän kirjoitti kuitenkin vain eineksistä, lihasta ja töhnästä. Usein voi tietenkin syödä todella perusperusruokaa, mutta esim. tuommoinen mainitsemasi hapanjuurileipä voi joskus olla kiva. Se säilyy vielä päiviä ja enemmänkin pakkasessa ja tuo hyvän lisän vaikka edulliselle juureskeitolle Jos lähtee päiväreissuun, kuten itse huomenna, niin oma eväsleipä voi korvata reissun päältä hommatun kalliimman vaihtoehdon yms. Jokaisella on omat tapansa säästää.

Vierailija
279/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelutaidoton aloittaa aina sen nimittelyn 🤔 yksi tai kaksi tai useampi henkilöä

Eri

Ja Eri tulee aina vinkumaan muista kirjoittajista kirjoittamatta ikinä mitään ketjuin aiheesta. 

Kuuleppa kun ihan asetuin paikoilleni kommentoimaan 🙊😁 Juurikaan täällä käy mutta tuli sellainen fiilis että nyt analysoidaan uuh.

Mieheltä

Vierailija
280/281 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja bonukset päälle 

Eskortilla saa joka tapauksessa Paljon halvemmalla tuotteet kuin k-ryhmän kaupoista. K-ryhmän kaupoissa maksetaan kauppiaan lomamatkat ja asuntolainan lyhennykset hintojen kautta. Näin se on. Sitten voi sanoa että tekee kovemmin töitä kuin siivooja vaikka todellisuudessa kaupan alalle suuntautuva vain saa parempaa palkkaa samasta ja jopa kevyemmästä työstä. Molempia olen tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme