Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään
Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
mm. kaikki liha ja leipä on -60 ostettuna mitä syön. Sulatan pakkasesta sitä mukaa kun syön. Vanhimmasta päästä. Näin mulla on siinä aina niin paljon puskuria että kaikki mitä syön on -60 ostettu.
Myös kaikkea muita mitä ostan aina kun saatavilla. Pakastin on täynnä ja käytännössä lähes kaikki mitä syön on pakastimesta.
Toisin sanoen syön -60 aikalailla. Olen hionut tähän konseptia pitkään. Pakastimessa järjestys on ylhäältä alas eli alhaalla vanhimmat jotka syödään.
Niin ja bonukset päälle
Joo okei, eli sinä olet niitä, jotka istuu lehtihyllyllä lukemassa ilmaiseksi uusia lehtiä punalapuista ylitsepursuavan ostoskorin vieressä odotellen, että kello tulee kahdeksan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakku ei ole koskaan tarpeellinen. Liian makiaa ja epäterveellistä. Ei tule säästöksi.
(sivusta vaan)
Minulle kakku on aina tarpeellinen. Nautin elämästä ja kakkua on hyvin nautinnollista syödä. Sinunlaisesi ankeuttajat eivät määrittele, mikä minulle on tarpeellista.
Ja sinun nautintojenhimojesi takia me joudumme maksamaan valtavasti veroja, jotta sinun elintasosairautesi saadaan hoidettua.
Sellaista on elämä. Muuta Pohjois-Koreaan jos Suomen malli ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa säästöä ostamalla naudanlihaa alesta, koska porkkanan kilohinta on halvempi kuin naudanlihan. Pettämätön av-logiikka.
Tottahan se on. Saat enemmän säästöä pysymällä porkkanoissa niin kauan kuin hinta on lihaa halvempi. Et voi muuta väittää.
Ei mene noin. Se, mitä rahalla saa ratkaisee. Jos saat kympillä hyvän ja monipuolisen aterian, se ei ole säästöä että ostat eurolla porkkanan ja syöt pelkästään sen. Pidemmän päälle tulee hyvin kalliiksi syötä ravintoköyhää höttöä, vaikka se ostohetkellä olisi miten halpaa.
Ne einekset ovat sitä ravintoköyhää höttöä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa säästöä ostamalla naudanlihaa alesta, koska porkkanan kilohinta on halvempi kuin naudanlihan. Pettämätön av-logiikka.
Tottahan se on. Saat enemmän säästöä pysymällä porkkanoissa niin kauan kuin hinta on lihaa halvempi. Et voi muuta väittää.
Eli kannattaa säästää olemalla kokonaan syömättä, koska esim. hinnan suhteella ravintoarvoihin ei ole mitään merkitystä. Mahtava logiikka!
Ei, vaan sinä vedit ne porkkanat tähän. Koeta pysyä asiassa.
Aiheena on punalapputuotteet, ei porikkanat. Koeta pysyä aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene noin. Se, mitä rahalla saa ratkaisee. Jos saat kympillä hyvän ja monipuolisen aterian, se ei ole säästöä että ostat eurolla porkkanan ja syöt pelkästään sen. Pidemmän päälle tulee hyvin kalliiksi syötä ravintoköyhää höttöä, vaikka se ostohetkellä olisi miten halpaa.
Missä kohtaa puhuin jotain eineksistä?
t. lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mm. kaikki liha ja leipä on -60 ostettuna mitä syön. Sulatan pakkasesta sitä mukaa kun syön. Vanhimmasta päästä. Näin mulla on siinä aina niin paljon puskuria että kaikki mitä syön on -60 ostettu.
Myös kaikkea muita mitä ostan aina kun saatavilla. Pakastin on täynnä ja käytännössä lähes kaikki mitä syön on pakastimesta.
Toisin sanoen syön -60 aikalailla. Olen hionut tähän konseptia pitkään. Pakastimessa järjestys on ylhäältä alas eli alhaalla vanhimmat jotka syödään.
Niin ja bonukset päälle
Bonus ei ole säästöä, vaan saat omia rahojasi takaisin. Ja vieläpä minimaalisen vähän suhteessa siihen, paljonko niitä annat kauppiaaalle
Niin se on, mutta otan senkin rahan. Ei ole ilmaista lounasta olemassa.
Jos ihmisillä ei olisi bonuskortteja, purkaisivat koko järjestelmän. Ei tuu tapahtumaan. Joten hinnat on leivottu tuotteisiin joka tapauksessa. Otetaan se raha kuitenkin takas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja bonukset päälle
Bonus ei ole säästöä, vaan saat omia rahojasi takaisin. Ja vieläpä minimaalisen vähän suhteessa siihen, paljonko niitä annat kauppiaaalle
Jos ihmisillä ei oli
Nimeoomaan ei ole ilmaisia lounaita. Eli joudut maksamaan kauppiaalle monta sataa ennen kuin saat sen 0,70€ "bonusta".
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupoissa on ilmeisesti eroja. Itse asun pienellä paikkakunnalla, ja leipää on punalaputettuna aika harvoin. Kallimpia tuotteita sen sijaan kohtalaisen usein. Eli vähän sama kuin ap:llä.
Itse asun myös pienellä paikkakunnalla ja jos et mene tyyliin tuntia ennen ilta-alen alkamista s-kauppaan, niin punalappusista ei ole jäljellä muuta kuin leipätuotteita. Aina ei toki niitäkään, mutta varmimmin -60% alennuksella saa nimenomaan leipätuotteita. Koska asun neljän eri paikkakunnan keskiössä, niin kokemusta on neljästä eri pikkupaikkakunnasta ja kaikissa sama tilanne, eli leipä se todennäköisin tuote, jota alennuksella saa. Kun taas käyn silloin tällöin yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista ja sen suurimmassa prismassa, niin siellä en juurikaan ole leipiä alennuksessa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä väliä missä kohtaa se tarve tulee, kunhan on se tarve ja tuote tulee käyttöön?"
Se "tarve" voi syntyä sun päässä siellä kaupassa kun näet sen alennuksen. Se, että tuote tulee käyttöön, ei tarkoita, etteikö sille olisi korvaavia ja halvempiakin tuotteita, silloin jos ja kun se tarve on ajankohtainen. Monesti ihan ne peruselintarvikkeet ovat se halvempi vaihtoehto kuin ne punalaputetut.
Punalapulla saa kuule ihan niitä peruselintarvikkeita. Mistä olet saanut päähäsi, että siellä on vain jotain luksustuotteita? :D
Ai mistä? Kuule ihan tuosta lähikaupasta. Siellä nyt vaan peruskama menee kaupaksi normihinnalla, ja outoudet jäävät punalaputettavaksi. Näin täällä meillä päin.
Meidän lähikaupassa ei ole mitään outouksia. Ihan normaaleja tuotteita punalaputetaan.
Voi hyvänen aika mitä amatööreja täällä on punalaputettujen kannalta.
t. Punalaputettuja jo 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja bonukset päälle
Jos ihmisillä ei oli
Olet yhtä tyhmä kuin seniili äitini, joka hokee bonuksien olevan kuluttajan etu. Kaikkea paskaa ihmiset uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja bonukset päälle
On se säästöä, sillä ilman kanta-asiakaskorttia sitä alennusta ei saa.
Punalappuostelijan tosiaan kannattaa vähän miettiä mitä koriinsa nostelee.
Toisaalta alejen ansiosta itse menetin enchoreepihvineitsyyden vihdoin 55 vuotiaana, paitsi saattaa olla, että takana oli kokemus espanjassa v. 92, mutta selvän muistikuban puuttumisen takia sitä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakku ei ole koskaan tarpeellinen. Liian makiaa ja epäterveellistä. Ei tule säästöksi.
(sivusta vaan)
Minulle kakku on aina tarpeellinen. Nautin elämästä ja kakkua on hyvin nautinnollista syödä. Sinunlaisesi ankeuttajat eivät määrittele, mikä minulle on tarpeellista.
Ja sinun nautintojenhimojesi takia me joudumme maksamaan valtavasti veroja, jotta sinun elintasosairautesi saadaan hoidettua.
Ahaa. Kuinka paljon sä kuvittelet itse maksavasi hänen kuvitteellisesta sairaudesta?
Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon voi kuulua kakkujakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.. Nykyään eineksinä saa mm porkkanaraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellasta laskupäätä. Hyllynreunassa on kilohinta, miinus alennus. Sitä sitten arvioidaan oman tarpeen mukaan. Oletko AP kuitenkin käynyt ala-asteen kokonaan. Aattelin tota laskupäätä ja logiikkaa
Jos tuote maksaa 20€ kg - 60% alennus vs vastaava tuote 6€ normihinnalla, kumman ostat?
20€/kilo alesta, koska se 6€ tuote voi olla vaikka 300g pakkaus, jolloin kilohinta on reippaasti enemmän kuin 8€ (eli 20€ miinus 60%). Kilohinta on ainut millä on väliä.
t. eri
Vastaava tuote...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja bonukset päälle
On se säästöä, sillä ilman kanta-asiakaskorttia sitä alennusta ei saa.
tyhmä mikä tyhmä...
Parhaat leipä-alet on kyllä paikallisessa Cittarissa, parilla egellä parinkympin leipäpussi! Tän Citukan muutkaan punalaåut ei riipu kellonajasta, aamupäivälläkin voi saada ale 50!
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe säästää pitkän pennin punalapputuotteilla. Leivät, lihat, maitotuotteita, myös kypsiä banaaneja. Laktoosittomat maitotuotteet säilyy vielä pitkään eräpäivän jälkeen. Leivät ja lihat laitamme pakkaseen. Nyt kun ollaan työttömiä, varmaan 70% ostamistamme tuotteista on punalaputettuja. Paistopistettä ostamme tuskin ikinä.
Olisihan se kivaa jos joskus olisi tuoretta leipää eikä sitä pitäisi aina sulattaa pakkasesta, mutta minkäs teet kun rahatilanne on mitä on ja tässä on kaksi lastakin ruokittavana.
Tuoretta leipää saa kun leipoo sitä.
Se, että sinä et näe jotain ei tarkoita, ettei sitä tapahdu. Meiltä menee aina ensimmäisenä kaikki herkut ja muut kalliimmat tuotteet, koska niitä on harvemmin alessa eikä ihmiset raaski ostaa niitä normihinnalla. Ovat niitä paljon jankutettuja heräteostoksia, joita ostetaan, koska halvalla saa.